Ο όρος «αυτισμός» χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1911, από τον ψυχίατρο Eugen Bleuler, περιγράφοντας την κοινωνική και επικοινωνιακή δυσκολία των ατόμων αυτών με τον κοινωνικό τους περίγυρο. Αρκετοί από εμάς τον έχουν εσφαλμένα στο μυαλό τους ως μια δυσκολία η οποία σε αποκλείει από την κοινωνία και ακόμα και από την ζωή.. Ο Αυτισμός έχει μεγάλο φάσμα περιστατικών και συμπεριφορών και πρέπει να αντιμετωπίζεται ξεχωριστά. Η πρώιμη διάγνωση και η πρώιμη παρέμβαση μπορεί να βοηθήσει και να προχωρήσουν στη ζωή τους.
Υπάρχει προκατάληψη και στερεότυπα τα οποία και πρέπει να σπάσουν οι άνθρωποι με αυτισμό και χρειάζεται πολύ δουλειά τόσο από τους ίδιους αλλά κυρίως και από την οικογένειά τους.
Διαγνώστηκε με αυτισμό στα 3 του, δεν μπορούσε να μιλήσει μέχρι τα 11
Κάτι το οποίο και κατάφερε ο Jason Arday που διαγνώστηκε με αυτισμό σε ηλικία 3 ετών. Και σήμερα είναι κοινωνιολόγος στο πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ ενώ όλοι του έλεγαν ότι δεν θα τα καταφέρει.
Λονδίνο – Οι δάσκαλοι του Jason Arday στο σχολείο ήταν ξεκάθαροι μαζί του καθώς μεγάλωνε. Η ζωή θα ήταν δύσκολη.
Η ιστορία του νεότερου μαύρου καθηγητή του Κέιμπριτζ μετά τη διάγνωση αυτισμού σε ηλικία 3 ετών
Ο Arday διαγνώστηκε με αυτισμό και μια πάθηση που ονομάζεται “καθυστέρηση της ανάπτυξης” σε ηλικία μόλις τριών ετών. Αυτό σήμαινε ότι δεν μπορούσε να μιλήσει μέχρι τα 11 του χρόνια και δεν μπορούσε να διαβάσει ή να γράψει μέχρι τα 18 του.
“Δεν υπήρχαν πολλοί δάσκαλοι στο σχολείο που πίστευαν σε μένα”, δήλωσε στο CBS News την Πέμπτη. “Οι εκπαιδευτικοί ψυχολόγοι και οι θεραπευτές συμπεριφοράς ήταν… πολύ στιβαροί στην εκτίμησή τους ότι θα δυσκολευόμουν στη μετέπειτα ζωή μου και θα χρειαζόμουν υποστηριζόμενη διαβίωση”.
Διαγνώστηκε με αυτισμό και στα 37 είναι καθηγητής στο Κέμπριτζ
Τώρα, 37 ετών, ο Arday μόλις διορίστηκε ως ο νεότερος μαύρος καθηγητής του Πανεπιστημίου του Cambridge.
Ο Arday, ο οποίος θα ξεκινήσει το έργο του ως καθηγητής κοινωνιολογίας στο παγκοσμίου φήμης πανεπιστήμιο τη Δευτέρα, δήλωσε ότι το κλειδί για την εξαιρετική του άνοδο ήταν η προοπτική.
“Ποτέ δεν είδα τίποτα από όλα αυτά ως έλλειμμα, κυρίως επειδή η μητέρα μου δεν μου μίλησε ποτέ ότι μειονεκτούσα, με οποιονδήποτε τρόπο”, δήλωσε στο CBS News.
Ακόμη και η “παράλυση της ομιλίας του”, είπε, “ήταν μια ευλογία… Μου επέτρεψε να παρατηρώ την ανθρώπινη αλληλεπίδραση”.
Όταν έμαθε να διαβάζει και να γράφει ως νεαρός, είπε ότι αυτές οι “παρατηρήσεις… ζωντάνεψαν”.
Η μητέρα του Arday τον βοήθησε “να ασχοληθεί με τον κόσμο με διαφορετικούς τρόπους, μέσω της μουσικής, ιδιαίτερα των στίχων των τραγουδιών… και της χρήσης του ήχου για να κατανοήσει τα πράγματα”.
Η σύγχρονη κέλτικη μουσικός Enya ήταν η αγαπημένη της παιδικής ηλικίας, πρόσθεσε.
Ο Arday είπε ότι η μητέρα του πάντα του έλεγε “ότι ήμουν ευλογημένος, ότι ήμουν πολύ τυχερός και ότι θα προχωρούσα και θα έκανα σπουδαία πράγματα. Τώρα, δεν νομίζω ότι κανείς μας θα μπορούσε να φανταστεί ότι θα φτάναμε σε αυτό το σημείο. Αλλά αν κατάφερα να πετύχω κάτι στη ζωή μου, αυτό οφείλεται πραγματικά στους καταπληκτικούς ανθρώπους που είχα γύρω μου”.
“Δεν είναι τόσο εορταστικό όσο νομίζει ο κόσμος”
O Arday γεννήθηκε και μεγάλωσε στο νότιο Λονδίνο. Πήγε στο κολέγιο για να αποκτήσει πτυχίο στην εκπαίδευση και τη φυσική αγωγή και στη συνέχεια πήρε δύο μεταπτυχιακά πριν αποκτήσει τα προσόντα του ως δάσκαλος. Στη συνέχεια απέκτησε το διδακτορικό του στο Πανεπιστήμιο John Moores του Λίβερπουλ.
Πλήρωσε τις σπουδές του δουλεύοντας σε εθνικές αλυσίδες παντοπωλείων και φαρμακείων.
Ο Arday δήλωσε ότι η προσωπική του διαδρομή διαμόρφωσε το στυλ διδασκαλίας του, το οποίο περιέγραψε ότι βασίζεται στην αγάπη, την αλληλεγγύη και την κατανόηση.
“Υπάρχει ένα ολόκληρο λεξιλόγιο τρόπων παιδαγωγικής εμπλοκής των ανθρώπων και υπάρχουν τόσοι πολλοί διαφορετικοί τρόποι με τους οποίους οι άνθρωποι μαθαίνουν… Αυτό που είναι πραγματικά σημαντικό”, είπε, “είναι να εμφυσήσουμε την πίστη στους ανθρώπους”.
Ο Arday θα προστεθεί σε άλλους πέντε μαύρους καθηγητές στο Κέιμπριτζ, αλλά μόνο 160 από τους σχεδόν 23.000 καθηγητές του Ηνωμένου Βασιλείου είναι συνολικά μαύροι – μόλις το 1%, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Στατιστικής για την Ανώτατη Εκπαίδευση.
Ο νέος καθηγητής του Κέιμπριτζ είναι αποφασισμένος να δει αυτό το στατιστικό στοιχείο να αλλάζει. Το έργο του στο πανεπιστήμιο θα επικεντρωθεί στην έλλειψη μαύρων και εθνοτικών μειονοτήτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και στον ακαδημαϊκό χώρο.
“Όταν κάθεσαι ή στέκεσαι σε μια θέα, ένα από τα πράγματα που θέλεις να είσαι σε θέση να δεις είναι… άνθρωποι που μοιάζουν με εσένα”, δήλωσε ο Arday, “και όταν δεν το έχεις αυτό, στην πραγματικότητα δεν είναι κάτι για το οποίο πρέπει να χαίρεσαι”.
Αυτό τον ώθησε να “επιστρέψει στην αρχική μου αποστολή, η οποία είναι πραγματικά η συμμετοχή στην ανακατανομή και διαφοροποίηση της παγκόσμιας ακαδημαϊκής κοινότητας – και ειδικότερα της βρετανικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης”.