Υπάρχει ένα απόφθεγμα που υποστηρίζει πως, «η ευγένεια δεν στοιχίζει τίποτα αλλά αγοράζει τα πάντα…». Ή σχεδόν τα πάντα, θα λέγαμε εμείς. Δυστυχώς, όμως, δεν είναι όλοι οι άνθρωποι ευγενικοί με τους συνανθρώπους τους και αυτό είναι κάτι που το βλέπουμε καθημερινά γύρω μας.
Πόσες φορές δεν είδαμε στο καφέ ή στο εστιατόριο, βιαστικούς πελάτες, αγενείς υπαλλήλους, ανθρώπους που δεν λένε «καλημέρα», «ευχαριστώ» ή «παρακαλώ πολύ». Μερικές μικρές λέξεις μπορούν να φτιάξουν τη μέρα όλων μας και να κάνουν τα πράγματα πολύ καλύτερα. Αυτό σκέφτηκε και ο ιδιοκτήτης καφέ της ιστορίας μας.
Με αφορμή αυτό, ένας ιδιοκτήτης καφέ, έβαλε σκοπό οι πελάτες του να γίνουν ευγενικοί. Αυτό που σκέφτηκε ήταν αρκετά δημιουργικό. Μπήκε στη διαδικασία να «εκπαιδεύσει» τους πελάτες του, να είναι πιο ευγενικοί ή έστω πιο ευχάριστοι.
«Κάποια μέρα θα ήθελα να αποκαταστήσω όλες τις αδικίες που υπάρχουν σε αυτό τον πλανήτη. Έτσι, αποφάσισα να ξεκινήσω με κάτι απλό: να χρεώνω έξτρα τους πελάτες που δεν βρίσκουν λίγο χρόνο ή διάθεση να καλημερίσουν, να πουν ένα «γεια», να σκεφτούν πως υπάρχει ένας άνθρωπος πίσω από το μπαρ», δηλώνει ο Simms. Έτσι, τοποθέτησε μια πινακίδα έξω από το μαγαζί του με την οποία ενημέρωνε τους πελάτες και τους περαστικούς για την καινούρια πολιτική χρέωσης του καφέ.
Όπως διαβάζετε, στην πινακίδα αναγράφεται η τιμή του καφέ η οποία «πέφτει», όσο αυξάνεται το επίπεδο ευγένειας με την οποία θα τον ζητήσει ο πελάτης:
«1 μονός καφές», 5 δολάρια.
«1 μονός καφές, παρακαλώ», 3 δολάρια.
«Καλημέρα θα ήθελα ένα μονό καφέ παρακαλώ», 1,75 δολάρια.
Το κόλπο του όχι μόνο έφερε αποτέλεσμα, αλλά έγινε παγκοσμίως viral, γέμισε αράδες σε εφημερίδες, έγινε θέμα σε τηλεοπτικές εκπομπές και -προφανώς- σε sites όλου του κόσμου. Στο μάρκετινγκ ο ιδιοκτήτης πήρε άριστα, αλλά το βασικότερο όλων είναι ότι κατάφερε να βάλει στο μυαλό κάποιων ανθρώπων τους ευγενικούς τρόπους – έτσι, ίσως το σκεφτούν καλύτερα την επόμενη φορά και σιγά σιγά τους γίνει συνήθεια…