Ενθουσιασμένοι ήταν οι Θεσσαλονικείς που επισκέφτηκαν τον σταθμό Παπάφη του Μετρό Θεσσαλονίκης και είχαν τη δυνατότητα, μεταξύ άλλων, να επιβιβαστούν σε συρμό.
Ενθουσιασμένοι οι Θεσσαλονικείς με το μετρό στη Θεσσαλονίκη
Όσοι ξεναγήθηκαν στους χώρους του σταθμού και είδαν τον συρμό να κινείται στις ράγες, συνειδητοποίησαν πως… δεν πρόκειται για πρωταπριλιάτικο αστείο και αφού χειροκρότησαν, μετά είπαν: «Πλάκα κάνεις! Ηρθε είναι πραγματικότητα».
Δεκάδες πολίτες σχημάτισαν ουρές έξω από τον σταθμό της Παπάφη περιμένοντας υπομονετικά να ξεναγηθούν σε αυτόν. Μάλιστα, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος, υποδέχθηκε τους πρώτους επισκέπτες λίγο μετά τις 10 το πρωί, τους ξενάγησε στον σταθμό και απάντησε στις ερωτήσεις τους.
Στο πλαίσιο του Open House Thessaloniki, ανοιχτός είναι σήμερα Κυριακή τόσο ο σταθμός της Παπάφη όσο και το Αμαξοστάσιο της Πυλαίας (10:00-15:00), ενόψει της έναρξης λειτουργίας που προγραμματίζεται για το 2023.
Μετρό Θεσσαλονίκη: Οι προδιαγραφές του σταθμού Παπάφη
Ο σταθμός Παπάφη είναι ο έβδομος στην σειρά σταθμός της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης στην κατεύθυνση των συρμών προς τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό. Βρίσκεται στην συμβολή της Λεωφόρου Κωνσταντίνου Καραμανλή και των οδών Παπάφη και Συμεωνίδη.
Σε ώρες αιχμής, από τον σταθμό θα διέρχεται ανά κατεύθυνση κάθε 1,5 λεπτό ένας συρμός μήκους 52 μέτρων, χωρητικότητας 450 επιβατών. Το εισιτήριο για την επιβίβαση σε συρμό του Μετρό Θεσσαλονίκης θα κυμαίνεται κοντά στην τιμή ενός κανονικού εισιτηρίου στον ΟΑΣΘ (0,90€).
Ο σταθμός διαθέτει δύο κύριες προσβάσεις από την πλευρά της Λεωφόρου Καραμανλή στο ύψος της Παπάφη. Η δυτική πρόσβαση στην συμβολή της Λεωφόρου Καραμανλή και Παπάφη, περιλαμβάνει μία σταθερή κλίμακα πλάτους 2,10 μέτρων και ένα ζεύγος κυλιόμενων κλιμάκων (μία σκάλα ανόδου – μία σκάλα καθόδου). Η ανατολική πρόσβαση στο πεζοδρόμιο της Λεωφόρου Καραμανλή (προς το Παπάφειο Ίδρυμα) περιλαμβάνει επίσης ένα ίδιας λειτουργίας ζεύγος κυλιόμενων κλιμάκων.
Όπως και όλοι οι υπόλοιποι, ο Σταθμός Παπάφη έχει σχεδιαστεί σύμφωνα με την προβλεπόμενη νομοθεσία ώστε να είναι προσβάσιμος από άτομα με αναπηρία (ΑμεΑ).
Ο σταθμός ακολουθεί τα τυπικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά όλων των σταθμών της Θεσσαλονίκης, τα οποία βεβαίως έχουν προσαρμοστεί στις πραγματικές συνθήκες της θέσης: Δημιουργήθηκε και σ’ αυτήν την περίπτωση ένας κεντρικός πυρήνας κίνησης του κοινού, που περιλαμβάνει το επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων, το επίπεδο ηλεκτρομηχανολογικών χώρων, το επίπεδο της αποβάθρας, τα κλιμακοστάσια κυλιομένων κλιμάκων και το κλιμακοστάσιο σταθερής κλίμακας με τον ανελκυστήρα.