Ο Μορίς Τιλέ ήταν ο άνθρωπος ογκερ. Φήμες λένε πως η ιστορία του Σρεκ βασίστηκε πάνω στην ύπαρξη του Μορίς Τιλέ. Η DreamWorks Animation, η εταιρία κινουμένων σχεδίων δεν επιβεβαίωσε ποτέ τις φήμες. Δύσκολο ωστόσο να πιστέψει κανείς, ότι η ομοιότητα μεταξύ του Τιλέ και του Σρεκ, είναι μια απλή σύμπτωση.
Ο Μορίς Τιλέ γεννήθηκε στις 23 Σεπτεμβρίου του 1903 στα Ουράλια Όρη της Ρωσίας. O πατέρας του ήταν μηχανικός και η μητέρα του καθηγήτρια ξένων γλωσσών. Το 1917, πέθανε ο πατέρας του και ο Μορίς εγκαταστάθηκε στην πόλη Ρεν της Γαλλίας, με τη μητέρα του. Ίσως να τον επηρέασε η γλωσσομαθής μητέρα, αλλά ο Μορίς μιλούσε άπταιστα πέντε γλώσσες: γαλλικά, ρώσικα, λιθουανικά, βουλγάρικα και αγγλικά.
Μέχρι τα 17 χρονιά του ο Μόρις λεγόταν πως ήταν ο πιο όμορφος νεαρός της περιοχής αποκαλώντας τον “άγγελο”. Τότε, όμως, παρατήρησε ένα έντονο πρήξιμο στα χέρια, τα πόδια και στο κεφάλι του. Ο γιατρός διέγνωσε ότι ο Μορίς έπασχε από μεγαλακρία, μία ασθένεια που προκαλείται από όγκο στην υπόφυση, έναν ενδοκρινή αδένα του εγκεφάλου.
Ο Μορίς, όμως, ήταν ήδη μεγάλος όταν εμφανίστηκε η ασθένεια. Το ύψος του έμεινε ως είχε, στο 1.70, και τα κόκαλά του μεγάλωσαν δυσανάλογα με το υπόλοιπο σώμα. Αποτέλεσμα ήταν ο πανέμορφος άγγελος να μεταμορφωθεί σε τέρας. Η μεγαλακρία είχε επηρεάσει μέχρι και τις φωνητικές του χορδές και η φωνή του ήταν τρομαχτικά βαριά.
Ο Μορίς ήταν άριστος μαθητής, ενώ ήθελε να σπουδάσει νομική, αλλά τα όσα του επέφερε η ασθένεια τον εμπόδισαν: “Μπορεί να κατάφερνα να γίνω δικηγόρος μ’ αυτό το πρόσωπο”, είχε αναρωτηθεί σε συνέντευξη στην αμερικάνικη εφημερίδα Λόουελ Σαν το 1943. “Αλλά μ’ αυτή την μουλαρίσια φωνή, δε θα με άκουγε κανείς. Γι’ αυτό τα παράτησα και πήγα στο ναυτικό”.
Ο Μορίς ασχολήθηκε και με την πάλη όταν πήγε στο ναυτικό. Τα πρώτα χρόνια ως πολίτης, έκανε διάφορες δουλειές. Έπαιξε σε πολλές ταινίες, συνήθως υποδυόμενος κάποιο τέρας. Το 1937, ο Μορίς ήταν 34 χρονών και δούλευε ως πορτιέρης σε νυχτερινά μαγαζιά. Τότε τον εντόπισε ο Καρλ Ποτζέλο, ο μελλοντικός μάνατζέρ του. Ο Ποτζέλο αναγνώρισε την αξία του Μορίς ως παλαιστή: ήταν ογκώδης, δυνατός και με την ιδιαίτερη εμφάνισή του, θα έμενε αξέχαστος στους θεατές.
Έτσι κι έγινε. Ο Τιλέ σημείωσε τεράστια επιτυχία στην Ευρώπη και έγινε γνωστός με το όνομα “Ο Άγγελος” αν και πολλές φορές το όνομά του συνοδευόταν από τη φράση “Ο πιο άσχημος άνθρωπος στον κόσμο”. Σε καποια φάση της ζωής του κίνησε το ενδιαφέρον από επιστήμονες του Χάρβαρντ που ήθελαν να μετρήσουν τις διαστάσεις του.
Οι επιστήμονες έμειναν έκθαμβοι. Ο Μορίς Τιλέ, ήταν το πλησιέστερο μοντέλο σύγχρονου ανθρώπου που έφερνε στον Νεάντερταλ.
Ο Μορίς ήταν το ακριβώς αντίθετο απ’ την άγρια εμφάνισή του. Γλυκός, καλλιεργημένος, πολύ ευγενικός και εύθυμος. Αγαπούσε την κλασσική μουσική, τη γαστρονομία και τη λογοτεχνία.
Όποιοι τον γνώριζαν, δεν μπορούσαν να πιστέψουν ότι αυτός που έβλεπαν να κατατροπώνει τους αντιπάλους του στο ρινγκ και να σέρνει λεωφορεία μόνο με τη δύναμη του σώματός του, ήταν ο ίδιος άνθρωπος με τον ευγενικό, γλυκομίλητο κύριο με το γαλλικό μπερέ στο κεφάλι.
Στα τέλη της δεκαετίας του ’40, η υγεία του είχε αρχίσει να παρουσιάζει προβλήματα και το 1953, αναγκάστηκε να αποσυρθεί από την επαγγελματική πάλη, μετά από μία λαμπρή καριέρα.
Πέθανε ένα χρόνο αργότερα από καρδιακό νόσημα. Δεκατρείς ώρες πριν από τον Μορίς είχε πεθάνει ο αγαπημένος φίλος του και μάνατζέρ του, Καρλ Ποτζέλο. Τους έθαψαν δίπλα δίπλα, στον οικογενειακό τάφο των Ποτζέλο, με την επιγραφή: “Φίλοι που δεν τους χώρισε ούτε ο θάνατος”.
Σρεκ και Μορίς Τιλέ, παρουσιάζουν ομοιότητες όχι μόνο στην εμφάνιση, αλλά και στον χαρακτήρα. Ο Σρεκ, αν και είναι ένα τέρας με πολύ άσχημη και τρομαχτική όψη, είναι στην πραγματικότητα εξαιρετικά καλόκαρδος. Το ίδιο και ο Τιλέ, τρόμαζε με την ασυνήθιστη εμφάνισή του, αλλά όσοι τον γνώριζαν, έλεγαν ότι ήταν ένας εξαιρετικός άνθρωπος.
Ο χαρακτήρας του Τιλέ ήταν το ακριβώς αντίθετο απ’ την άγρια εμφάνισή του. Γλυκός, καλλιεργημένος, πολύ ευγενικός και εύθυμος. Αγαπούσε την κλασσική μουσική, τη γαστρονομία και τη λογοτεχνία.
Η πρώτη ταινία Σρεκ κυκλοφόρησε στους κινηματογράφους το 2001, έσπασε τα ταμεία και σάρωσε τα βραβεία, μεταξύ των οποίων ήταν και το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων. Οι περιπέτειες του Σρεκ και της Φιόνα ενέπνευσαν άλλες τρεις ταινίες, η τελευταία απ’ τις οποίες βγήκε το 2010.