Μaestro: Η Netflix πλήρωσε 1 εκ. το επεισόδιο, ας προσέξουν κι άλλοι τις “αξίες” της δουλειάς του Παπακαλιάτη

Σε μία μακροσκελή ανάρτηση για τη σειρά «Maestro», η οποία θα είναι η πρώτη ελληνική σειρά που θα μπει στο Netflix
μaestro-η-netflix-πλήρωσε-1-εκ-το-επεισόδιο-ας-προσέ-94754

Στο Netflix θα προβάλλεται η σειρά του Χριστόφορου Παπακαλιάτη «Maestro»

Σε μία μακροσκελή ανάρτηση για τη σειρά του Χριστόφορου Παπακαλιάτη «Maestro», η οποία θα είναι η πρώτη ελληνική σειρά που θα μπει στο Netflix, προχώρησε ο Νίκος Μαστοράκης.

Ο παρουσιαστής αναφέρθηκε στο μεγάλο-τηλεοπτικό-επίτευγμα του Χριστόφορου Παπακαλιάτη κάνοντας λόγο για ποσό-«μαμούθ» που έδωσε η δημοφιλής παγκόσμια πλατφόρμα για την ελληνική σειρά.

Αναλυτικά η ανάρτηση του Νίκου Μαστοράκη:

«Η διάτρηση του τείχους Netflix από τον Παπακαλιάτη και το “Μaestro” του είναι χαρμόσυνο γεγονός για την αδικαιολόγητα εσωστρεφή ελληνική τηλεοπτική παραγωγή. Από το 1975, όταν έκανα το πρώτο ελληνικό horror (και σήμερα cult film) Island of Death, φωνάζω στους Έλληνες σεναριστες, σκηνοθέτες, παραγωγούς να εγκαταλείψουν τα τοπικιστικά θέματα και τις ταινίες δήθεν τέχνης (ξοδεύτηκαν πολλά εκατομμύρια από το “Κεντρο” για φιλμ ανίκανων σκηνοθετών που τα είδαν μόνο οι κοντινοί συγγενείς τους) και να σκεφτούν την διεθνή αγορά.

Τώρα που η Netflix πλήρωσε ένα εκατομμύριο δολάρια το κάθε επεισόδιο (αυτά που στοίχισαν στο Mega μόλις 250,000 ευρώ το καθένα) ας προσέξουν κι άλλοι τις “αξιες” της δουλειάς του Παπακαλιατη που έκαναν δυνατή μια τέτοια πώληση: Διεθνώς κατανοητό θέμα, έξοχη αξία παραγωγής, διεθνούς επιπέδου φωτογραφία, έκτακτη επιλογή location, καλά επιλεγμένα πρόσωπα και διάλογοι/ερμηνείες που εύκολα ντουμπλάρονται στα αγγλικά, ένα φορμάτ procedural κατανοητό στους θεατές. Όσο άλλες σειρές (Μέλισσες, Σασμός κλπ.) είχαν κάποιες τεχνικές κυρίως αρετές, δεν ήταν παρά καλά φτιαγμένες σαπουνόπερες (σε αντίθεση με το μεγάλο μέρος φτηνιάρικων καθημερινών) και σε πολύ τοπικά θέματα.

Ο Παπακαλιάτης έκανε φινετσάτη κοσμοπολίτικη δουλειά, σίγουρα όμως στοχεύοντας στις διεθνείς πωλήσεις. Και για μια πλατφόρμα με πολυ σκουπιδαριό, η δουλειά αυτή… πολύ τους πάει.

Ελπίζω τη φόρμουλα να την ακολουθήσουν κι άλλοι γιατι ειναι πια καιρός η Ελλάδα, από “υπηρέτρια” ξένων ασήμαντων, άθλιων παραγωγών που τις… συν-χρηματοδοτούμε κιόλας, να γίνει παραγωγική δύναμη.

Έχουμε τους καλούς τεχνικούς, έχουμε αρκετούς καλούς ηθοποιούς, λίγο όραμα μας λείπει ώστε σύντομα να γιορτάζουμε τη 10η σειρά που θα παίζεται παγκοσμίως από Netflix, Apple, Amazon, HBO Max. Tα νούμερα δικαιολογούν τις ελπίδες μου: Το Maestro ειχε κόστος 250,000 το επεισόδιο, από τα οποία τις 100,000 τις πήρε πίσω το Μega από τον ΕΚΟΜΕ. Αρα, το κέρδος από την πώληση ήταν 850,000 δολάρια για κάθε επεισόδιο. Το τυράκι για τα κοντόφθαλμα κανάλια να αφήσουν τον “πολτό” και να φτιάξουν “φιλέτο.”

Η Αμερική όταν πάντα εκεί, χρειαζόταν απλώς ένας Χριστόφορος να την ανακαλύψει “πλατφορμικό.” Ευχή μου να δώσει τώρα η Netflix στον Χριστόφορο ανάθεση μιας σειράς που θα γυριστεί εξ’ ολοκλήρου στα αγγλικά αλλά στην Ελλάδα, για να φερει το χαρακτηριστικό GR στην παραγωγή της».

http://

  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ