Η Εβελίνα Παπούλια κατέθεσε στη δίκη του Πέτρου Φιλιππίδη που κατηγορείται για έναν βιασμό και δύο απόπειρες βιασμού. Η ηθοποιός απάντησε στις ερωτήσεις της έδρας και δε δίστασε να αναφερθεί σε περιστατικά που την έφερε ο Πέτρος Φιλιππίδης σε πολύ δύσκολη θέση.
«Αναγνώρισα τη χυδαιότητα του, την εξουσιομανία του. Θεωρώ ότι αν δεν είμαι μέρος της λύσης είμαι μέρος του προβλήματος, είμαι εδώ για βοηθήσω να βγει ένα πόρισμα. Ένιωσα την ανάγκη να βάλω τον εαυτό μου στην θέση των κοριτσιών. Είμαι πολύ τυχερή γιατί βάζω στενά όρια, δεν είμαι εύκολος άνθρωπος. Θεωρώ ότι ο Πετρος Φιλιππιδης είναι πανέξυπνος και χειριστικός» πρόσθεσε η μάρτυρας.
Μιλώντας για την πρώτη συνεργασία τους, την περίοδο 1996-1997, περιέγραψε όσα συνέβησαν όταν η ίδια αντικαθιστούσε μία φίλη συνάδελφό της: «Πρέπει να εξομολογηθώ ότι ήταν πολύ δοτικός κατά τη διάρκεια των τριών ημερών της πρόβας. Ήταν θετικός μαζί μου και προστατευτικός. Ένιωθα άνετα. Στην πορεία αυτό που είδα ήταν ότι άλλαζε. Μετατοπιζόταν, άλλαζε η κατάσταση. Ήξερα ότι εκείνος με έχει ανάγκη και όχι εγώ» ανέφερε και συμπλήρωσε: «Θα πω το γεγονός που με σόκαρε γιατί δεν το έχω αντιμετωπίσει ξανά στη ζωή μου».
Προέδρος: Έχετε ακούσει για άλλους συναδέλφους σας;
Μάρτυρας: Είχα ακούσει ότι είχε δείρει, ότι περιφέρει τα γεννητικά του όργανα. Είχα ακούσει το περιστατικό με το αυτοκίνητο και την κοπέλα και είχα πει «τόσο πολύ ξέπεσε».
«Τον Φιλιππίδη τον στήριζε μια οικογένεια. Το ταλέντο του στήριζε όχι τον άνθρωπο. Δεν είχαν αντιληφθεί το σημείο που είχε φτάσει η κατάστασή του» ανάφερε η ηθοποιός απαντώντας σχετικά με το ένα ο κατηγορούμενος ήταν ισχυρός στον καλλιτεχνικό χώρο.
Το περιστατικό που, κατά την ίδια, διέρρηξε τις σχέσεις των δύο συνέβη όταν επρόκειτο να διδάξουν σε τμήμα θεατρικών σπουδών.
Στο «Πρωινό» αναφέρθηκαν και τα κάτωθι:
«Για πρώτη φορά η Εβελίνα Παπούλια κατέθεσε κάτι που δεν είχε εξομολογηθεί σε κανέναν και δεν είχε ποτέ δηλώσει στις συνεντεύξεις της. Περίπου πριν από 25 χρόνια, όταν κλήθηκε να συνεργαστεί με τον Πέτρο Φιλιππίδη, κατά τη διάρκεια των παραστάσεων ο Πέτρος Φιλιππίδης κρυβόταν πίσω από την κουίντα του θεάτρου και τουλάχιστον 2 φορές κατέβασε το παντελόνι του, το εσώρουχο του και της επιδείκνυε τα γεννητικά του όργανα.
Σε άλλο περιστατικό που έγινε μέσα στο καμαρίνι του, την φώναξε και προσπάθησε να την αρπάξει, να της επιτεθεί σεξουαλικά. Κατάλαβε όμως ότι τα όρια μου είναι συγκεκριμένα και δεν πρόκειται να ενδώσω σε κάτι τέτοιο».
«Η τελευταία και καταλυτική φορά ήταν στο ΙΕΚ **** και είπα ότι δεν θα συνεργαστώ ξανά μαζί του. Ο Φιλιππιδης έκανε την παρουσίαση του ανοίγματος αυτού του τμήματος. Μιλούσε με ένα σκηνοθέτη και αρχίζει να με μειώνει. Διάβαζα τα χείλη του. Του είπε ‘από που κι έως που διδάσκει η Εβελινα’. Γελούσε και με κορόιδευε. Έρχεται εκεί που κάθομαι μόνη μου. Μου λέει γλυκά «τι γίνεται Εβελίνα;». Εγώ τον έβρισα κατά πρόσωπο. Μπαίνουμε στην αίθουσα και άρχισε να πλέκει το εγκώμιο μου! Νομίζω ότι η Παξινού δεν έχει ακούσει τέτοια λόγια! Εκεί τελείωσε για μένα. Είπα δε θα ξανά συνεργαστώ μαζί του», είπε κλείνοντας η γνωστή ηθοποιός.
Σύμφωνα με την μάρτυρα, ενώ η ίδια βρισκόταν επί σκηνής ο κατηγορούμενος στις κουίντες «έχει κατεβάσει το παντελόνι του.. .Σοκάρομαι. Προσπαθώ να συνεχίσω να παίζω. Δεν αντέδρασα, δεν είπα τίποτα. Έχει συμβεί άλλη μια φορά με τον ίδιο τρόπο. Ίσως είχε συμβεί και τρίτη». Μετά από αυτά τα περιστατικά, όπως κατέθεσε η κ. Παπούλια, ακολούθησε προσπάθεια του Πέτρου Φιλιππίδη να την «στριμώξει μέσα στο καμαρίνι του», κάτι που η μάρτυρας απέφυγε: «Τον σπρώχνω, τύπου όμως “χαχαχα”. Κατάλαβε ότι δεν μπορεί να συνεχίσει. Την επόμενη μέρα μπήκε στο καμαρίνι μου, του είπα να βγει για να ετοιμαστώ. Μετά ολοκληρώθηκε η συνεργασία».
Σύμφωνα με τη μάρτυρα, το γεγονός ότι είχαν μπει όρια βοήθησε και αποκαταστάθηκαν οι σχέσεις τους καθώς «αναγνώρισα τη χυδαιότητά του, την εξουσιομανία του, και το ταλέντο του βέβαια. Επαγγελματικά μπορούσαμε να συνεργαστούμε. Συνεργαστήκαμε ξανά στο “Εφάπαξ” και ήταν τέλειος. Αν τον είχα γνωρίσει μόνο εκεί θα σας έλεγα ότι είναι υπέροχος και θα έλεγα “τι του έκαναν αυτές οι κοπέλες!”. Μετά από αυτό συνεργαστήκαμε στο «Εκπαιδεύοντας τον Μπάμπη». Εκεί γνώρισα πάλι έναν καινούργιο άνθρωπο. Σε μόνιμη υστερία, έντονος σε όλο το σετ. Γύρω στο 2001-2002».