Επιτέλους το παραδέχτηκε κάποιος: Εκπαιδευτής μηχανοδηγός είπε αυτό που κανείς δεν τόλμησε να ξεστομίσει

επιτέλους-το-παραδέχτηκε-κάποιος-εκπ-130276

«Θέλω να δώσω συλληπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων, των συναδέλφων» είπε ο Νίκος Τσουρίδης εν μέσω λυγμών και δακρύων και πρόσθεσε «όταν έχεις κάνει σε αυτόν τον οργανισμό 37 χρόνια».

Συγκλονισμένος και φανερά συγκινημένος από την εθνική τραγωδία που σημειώθηκε στα Τέμπη το βράδυ της Τρίτης, ο Νίκος Τσουρίδης συνταξιούχος μηχανικός-εκπαιδευτής μηχανοδηγών καταγγέλλει ότι αν υπήρχε τηλεδιοίκηση στο σημείο της σύγκρουσης δεν θα θρηνούσαμε τώρα θύματα.

Προσπαθώντας να συγκρατήσει τα δάκρυά του ο κος Τσουρίδης μίλησε στην ΕΡΤ για τα κακώς κείμενα που οδήγησαν στην τραγωδία με τους τουλάχιστον 42 νεκρούς, τους δεκάδες τραυματίες και τους αγνοούμενους από την σύγκρουση των δύο τρένων κοντά στη Λάρισα.

Εκπαιδευτής μηχανοδηγός: «Χάσαμε 4 συναδέλφους μηχανοδηγούς, γιατί δεν υπάρχουν μέτρα ασφαλείας»

«Πάντα όταν γίνεται ένα σιδηροδρομικό ατύχημα αυτοί που την πληρώνουν είναι οι «μπροστινοί», δηλαδή οι μηχανοδηγοί. Χάσαμε 4 συναδέλφους μηχανοδηγούς, γιατί δεν υπάρχουν μέτρα ασφαλείας. Ο σταθμάρχης έκανε ένα λάθος. Το αναγνώρισε ο ίδιος ο άνθρωπος. Φαινόταν από την αρχή ότι είναι ανθρώπινο λάθος, αλλά το ανθρώπινο λάθος δεν πρέπει να υπάρχει μια δικλείδα ασφαλείας να το καλύψει; Ποια είναι η δικλείδα ασφαλείας; Το σύστημα των φωτοσημάτων» διερωτήθηκε ο εκπαιδευτής μηχανοδηγών που είχε εμπειρία 37 ετών στους ελληνικούς σιδηροδρόμους.

Μιλώντας για την «δικλείδα ασφαλείας» που σε αυτή την περίπτωση διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στην μη αποτροπή του ατυχήματος δήλωσε ότι είναι το σύστημα των φωτοσημάτων.

Εκπαιδευτής μηχανοδηγός: «Από το ’95 και μετά αγωνίζεται ο ΟΣΕ κι όλοι οι συνάδελφοι να βάλουμε τηλεδιοίκηση»

«Ο κάθε σταθμάρχης και ο κάθε μηχανοδηγός έκανε ένα σφάλμα. Αυτό το σφάλμα πρέπει από πίσω του να σέρνει νεκρούς; Από το ’95 και μετά αγωνίζεται ο ΟΣΕ και όλοι οι συνάδελφοι να μπορέσουμε να βάλουμε αυτό το σύστημα που λέγεται τηλεδιοίκηση. Ποτέ δεν τα καταφέραμε. Υπάρχει σε ένα τμήμα μικρό από την Τιθορέα μέχρι τον Δομοκό» επισήμανε ο κος Τσουρίδης.

Εκπαιδευτής μηχανοδηγός: «Δεν έχουμε φωτοσήματα και τηλεδιοίκηση εξαιτίας των εργολάβων»

«Γιατί; Συντεχνίες. Πέφταν μέσα οι εργολάβοι, έκανε ο ένας εργολάβος το μισό τμήμα, έκανε ο άλλος εργολάβος το άλλο μισό τμήμα, ο άλλος εργολάβος το άλλο μισό τμήμα, ο άλλος, που δεν έπαιρνε έργο, πήγαιναν στα δικαστήρια, το έριχνε, το έκανε, το έφτιαχνε και τελικά τα συστήματα μεταξύ τους, αυτά που υπάρχουν στην υποδομή, εννοώ για τα μηχανήματα της γραμμής, με αυτά που υπάρχουν…».

Έτυχε μέχρι προχθές να έχουμε μόνο ατυχήματα

Κάνοντας λόγο για συντεχνίες ο συνταξιούχος μηχανικός κατήγγειλε την στάση των εργολάβων στην διασπάθιση του έργου και την κωλυσιεργεία μέσω της δικαστικής οδού που οδήγησαν στο να μην είναι εξοπλισμένα τα τρένα στην Ελλάδα με φωτοσήματα και τηλεδιοίκηση και να μην λειτουργούν το 2023 τα συστήματα μεταξύ τους.

Εκπαιδευτής μηχανοδηγός: «Τα τρένα κυκλοφορούν χάρη στους μηχανοδηγούς, τους σταθμάρχες και το προσωπικό κινήσεως»

«Ο σιδηρόδρομος λειτουργεί σήμερα, πρώτον, επειδή το θέλουν οι μηχανοδηγοί, δεύτερον, επειδή είναι καλά εκπαιδευμένοι οι σταθμάρχες -ανεξάρτητα αν έγινε ένα μοιραίο λάθος- και μετά το προσωπικό κινήσεως. Αν αυτοί πουν ότι δεν λειτουργεί ο σιδηρόδρομος, παύει να λειτουργεί» κατήγγειλε ο κος Τσουρίδης.

Εκπαιδευτής μηχανοδηγός: «Η αμαξοστοιχία μπήκε σε αντίθετο τμήμα γιατί η γραμμή δεν είναι σε πολύ καλή κατάσταση»

«Επειδή η γραμμή δεν είναι σε πολύ καλή κατάσταση και προβλέπεται και από τους κανονισμούς, μία αμαξοστοιχία μπορεί να μπει σε ένα αντίθετο τμήμα όταν ο σταθμάρχης έχει εξασφαλίσει ομαλή κυκλοφορία» σχολίασε ο συνταξιούχος μηχανικός.

Εκπαιδευτής μηχανοδηγός: «Η συνομιλία του σταθμάρχη με τον μηχανοδηγό υποκρύπτει ένα ένοχο μυστικό»

Μιλώντας για την επίμαχη αμαξοστοιχία δήλωσε ότι μπορούσε να φύγει από τη Λάρισα από τη γραμμή καθόδου και να φτάσει μέχρι τους Νέους Πόρους. Σχολιάζοντας τη συνομιλία του μηχανοδηγού της επιβατικής αμαξοστοιχίας και του σταθμάρχη στη Λάρισα που έκανε κατά δήλωσή του το μοιραίο λάθος, εκτίμησε ότι ο φιλικός τόνος στη συνομιλία μπορεί να υποκρύπτει και ένα «ένοχο μυστικό», ότι δηλαδή η κυκλοφορία στην αντίθετη γραμμή γίνεται μετά από συνεννόηση και χάρη στην εμπιστοσύνη που δείχνουν οι μηχανοδηγοί στον σταθμάρχη.

Εκπαιδευτής μηχανοδηγός: «Δεν έπρεπε να τον έχουν σε κεντρικό σταθμό όπως είναι η Λάρισα, μόνο του»

Αναφερόμενος στον «φουκαρά σταθμάρχη» που δεν είχε μεγάλη εμπειρία και στον οποίο «θα τα ρίξουν όλα τα βάρη επάνω», όπως είπε χαρακτηριστικά ο κος Τσουρίδης τόνισε:

«Ήταν εκπαιδευμένος πράγματι, αλλά ήταν άπειρος. Δεν έπρεπε να τον είχαν βάλει σε έναν κεντρικό σταθμό, όπως η Λάρισα μόνο του να κάνει κυκλοφορία».

Όπως είπε, ο σταθμάρχης, που έχει παραδεχθεί το μοιραίο λάθος του, ήταν μόνο έναν μήνα στο συγκεκριμένο πόστο.

Εκπαιδευτής μηχανοδηγός: «Η κυκλοφορία των τρένων χρειάζεται πείρα, ο σταθμάρχης είχε τελειώσει την εκπαίδευση έναν μήνα πριν»

«Όταν κάνουμε κυκλοφορία δεν βάζουμε έναν άπειρο άνθρωπο, γιατί όλη η κυκλοφορία και η ευστροφία που έχει κάποιος άνθρωπος όταν κάνει την κυκλοφορία βασίζονται στην πείρα. Δεν μπορείς να βάλεις έναν άνθρωπο τριάντα ημερών, που (μόλις) έχει τελειώσει την εκπαίδευσή του και έχει αναλάβει. Δεν το διακινδυνεύεις αυτό».

Εκπαιδευτής μηχανοδηγός: «Αν υπήρχε τηλεδιοίκηση δεν θα είχε γίνει τίποτα»

Ερωτώμενος για πώς θα μπορούσε να αποφευχθεί η σύγκρουση της αμαξοστοιχίας Intercity της Hellenic Train με την εμπορική, στο τμήμα όπου λειτουργεί η τηλεδιοίκηση, τότε το σιδηροδρομικό δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί.

«Εαν αυτό το σύστημα υπήρχε μεταξύ της Λάρισας και της Κατερίνης, Νέων Πόρων μέχρι τη Θεσσαλονίκη, από τη στιγμή που έφυγε η αμαξοστοιχία και μπήκε στη γραμμή καθόδου όπου ερχόταν το άλλο τρένο από τη Θεσσαλονίκη, οι μηχανοδηγοί στον πρώτο σηματοδότη θα έβλεπαν τα κόκκινα, οπότε ήταν αναγκασμένοι και οι δύο να σταματήσουν. Δεν θα γινόταν τίποτα».

Εκπαιδευτής μηχανοδηγός: «Πρέπει να υπάρχει δεύτερο έμπειρο άτομο στη βάρδια»

«Το ήξερε και έκανε έκανε λάθος. Από την πίεση, από την απειρία, από οτιδήποτε έκανε αυτό το βασικό λάθος» πρόσθεσε ο εκπαιδευτής μηχανοδηγών επισημαίνοντας τη σημασία του να υπάρχει δεύτερο έμπειρο άτομο στη βάρδια.

Εκπαιδευτής μηχανοδηγός: «Όσοι έχουν κυβερνήσει, να μπουν φυλακή και μετά ο σταθμάρχης»

«Μέχρι το 1996 ήμουνα αποσπασμένος στη Βουλή των Ελλήνων, ήμουν σε γραφείο υπουργού σαν διευθυντής πολιτικού γραφείου και είχα άμεση σχέση με υπουργούς. Αν όλοι αυτοί που έχουν περάσει και έχουν κυβερνήσει στην Ελλάδα είχαν λίγο φιλότιμο, θα μαζευόντουσαν όλοι μαζί, όλοι, όλων των παρατάξεων, κόκκινοι, μπλε, πράσινοι, εγώ ανήκα στους πράσινους τότε, στο ΠΑΣΟΚ ήμουνα, θα μαζευτούν όλοι μαζί, θα πουν ότι εμείς φταίμε, μ’ αυτούς που έχουμε διορίσει εκεί στον ΟΣΕ, στους υπουργούς, θα πάνε στον Ντογιάκο και θα του πουν ότι ξέρεις κάτι; Εμείς είμαστε υπεύθυνοι, αποκλειστικά υπεύθυνοι, βάλε μας μέσα και μετά τον σταθμάρχη».

  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ