Στο εξωφρενικό ποσό των 375 δισεκατομμυρίων ευρώ ανήλθαν τα φορολογικά έσοδα των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που δημοσιοποίησε η Ευρωπαϊκή Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Η Γερμανία αναδείχθηκε πρωταθλήτρια στα φορολογικά έσοδα από τα αυτοκίνητα καθώς ανήλθαν σε 89,7 δισ. ευρώ ενώ η Ιρλανδία βρέθηκε στην τελευταία θέση με έσοδα μόλις 6,2 δισ. ευρώ.
Η Ελλάδα βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις του πίνακα μεταξύ των κρατών – μελών με τα έσοδα από τον κλάδο του αυτοκινήτου να ανέρχονται σε 8,1 δισ. ευρώ.
Τα ετήσια έσοδα που έχει συμπεριλάβει ο ACEA στον φορολογικό του οδηγό αφορούν σε φόρους απόκτησης των οχημάτων (ΦΠΑ, Τέλος Ταξινόμησης, φόρο πωλήσεων) και τους φόρους χρήσης των οχημάτων (Τέλη Κυκλοφορίας, οδικό φόρος και φόρος καυσίμων).
Οι φόροι οχημάτων, οδών και καυσίμων δημιουργούν τεράστια ποσά κρατικών εσόδων κάθε χρόνο στην ΕΕ. Αυτά τα έσοδα θα βοηθήσουν στη χρηματοδότηση των υποδομών και ανεφοδιασμού των ηλεκτρικών οχημάτων που αυτή τη στιγμή είναι επειγόντως απαραίτητη ώστε να καλυφθεί η ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά. Πράγματι, κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, σχεδόν το 14% όλων των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην ΕΕ ήταν ηλεκτρικά. Ωστόσο, αυτή η τάση μπορεί να διατηρηθεί μόνο εάν οι κυβερνήσεις εντείνουν τις επενδύσεις σε υποδομές…
Στα έσοδα από τον ΦΠΑ στην πρώτη θέση βρέθηκε η Γερμανία με 29,1 δισ. ευρώ και ακολουθεί η Ιταλία με 18,9 δισ. ευρώ και η Γαλλία με 17,6 δισ. ευρώ.
Η Ελλάδα βρέθηκε στην τελευταία θέση με τα έσοδα από τον ΦΠΑ να κυμαίνονται σε 0,3 δισ. ευρώ.
Στα ετήσια φορολογικά έσοδα που προέρχονται από τα Τέλη Κυκλοφορίας η Γερμανία αναδείχθηκε πρωταθλήτρια με 9,5 δισ. ευρώ και ακολουθεί η Ιταλία με 6,7 δισ. ευρώ και η Ολλανδία με 4,3 δισ. ευρώ. Η Ελλάδα βρίσκεται στην προτελευταία θέση με έσοδα 1,3 δισ. ευρώ.
Στα έσοδα που προέρχονται από την φορολογία στα καύσιμα και λιπαντικά η Γερμανία επίσης αναδείχθηκε πρωταθλήτρια με 37,7 δισ. ευρώ και ακολουθεί η Ιταλία με 37,3 δισ. ευρώ και η Γαλλία με 35,2 δισ. ευρώ. Η Ελλάδα βρίσκεται στην προτελευταία θέση με έσοδα 5,5 δισ. ευρώ.
Κάτι θα πρέπει να γίνει λοιπόν για να μην πληρώνουν οι Έλληνες κάτοχοι οχημάτων τόσο μεγάλους φόρους.