«Κλειδώνει» η εφαρμογή του Fuel Pass 3, στις αρχές του Νοεμβρίου τόσο στη βενζίνη όσο και στο πετρέλαιο κίνησης, με επιδότηση απευθείας στην αντλία και τα ίδια κριτήρια.
Η αυξημένη ροή εσόδων, περίπου 500 εκατ. ευρώ, φαίνεται να δίνει τον απαιτούμενο δημοσιονομικό χώρο για μια επιπλέον τρίμηνη παρέμβαση αν και πριν από έναν μήνα ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας δήλωνε ότι δεν είναι προτεραιότητα για την κυβέρνηση η χορήγηση Fuel Pass 3.
Συγκεκριμένα, για το Fuel Pass 3 εξετάζεται το εξής σενάριο για τη βενζίνη:
Για τα ΙΧ: από 65-85 ευρώ
Για μοτοσικλέτες: 45-55 ευρώ
Τα ποσά θα αφορούν κατανάλωση τριών μηνών με εισοδηματικό κριτήριο έως 30.000 ευρώ + 3.000 ευρώ για κάθε τέκνο.
Θα υπάρχει ξανά το μπόνους των 15 ευρώ για συναλλαγή με άυλη κάρτα. Υπενθυμίζεται ότι η εναλλακτική -χωρίς μπόνους- είναι η κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό.
Σημειώνεται ότι η επιδότηση στο πετρέλαιο κίνησης -εφόσον οι τιμές συνεχίζουν να αυξάνονται λόγω της κρίσης στο ουκρανικό- έχει ουσιαστικά προαναγγελθεί, αρχικά από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Ο πρωθυπουργός, από το βήμα της Βουλής, είχε δηλώσει ότι «οι αυξήσεις στο diesel έχουν επίπτωση στην εφοδιαστική αλυσίδα» διαβεβαιώνοντας ότι η κυβέρνηση μετράει τις δυνατότητες «και θα δούμε αν μπορούμε να εξαγγείλουμε κάτι και για το diesel κίνησης».
Η κυβέρνηση φαίνεται ότι θα προχωρήσει άμεσα, ίσως από τις αρχές Νοεμβρίου, σε επιδότηση, τόνισε στον ΣΚΑΪ ο πρόεδρος των Πρατηριούχων – Εμπόρων Καυσίμων Αττικής, Νίκος Παπαγεωργίου. Αυτό που δεν έχει ακόμα επιβεβαιωθεί είναι αν η επιδότηση για το πετρέλαιο κίνησης θα είναι στα 15 λεπτά το λίτρο, ως ίσχυε δηλαδή, ή αν θα φτάσει τα 20 – 25 λεπτά, σύμφωνα με ένα σενάριο που φέρεται ότι εξέταζε το οικονομικό επιτελείο.
Το πιθανότερο σενάριο για την επιδότηση στην αντλία για το πετρέλαιο κίνησης είναι τα 15 λεπτά.
Την επόμενη εβδομάδα η απόφαση
Ερωτηθείς σχετικά, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θόδωρος Σκυλακάκης δήλωσε ότι η απόφαση για την επαναφορά της επιδότησης πετρελαίου κίνησης στην αντλία θα ληφθεί μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, δηλαδή μέσα στην επόμενη εβδομάδα.
Συγκεκριμένα, όπως τόνισε ο κ. Σκυλακάκης στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ 100.3, εάν ληφθεί σχετική απόφαση για την επιδότηση του πετρελαίου κίνησης, θα εφαρμοστεί από τον Νοέμβριο.
Σχετικά με το ενδεχόμενο νέων παροχών, ο αναπληρωτής υπουργός διαβεβαίωσε ότι εάν υπάρξει δημοσιονομικός χώρος, στη βάση των δημοσιονομικών στόχων που έχει θέσει η κυβέρνηση, θα χρησιμοποιηθεί. Ξεκαθάρισε πάντως, ότι για φέτος υπάρχουν λίγα περιθώρια.
Η καταχώριση λάθος στοιχείων
Για το Fuel Pass, ο κ. Παπαγεωργίου τόνισε ότι «χρειάζεται μεγάλη προσοχή στη συμπλήρωση των στοιχείων. Στο πρώτο Fuel Pass είχαμε ένα στα τρία λάθη, στο 2 είχαμε ένα στα πέντε, είναι μεγάλο ποσοστό», εξήγησε ο κ. Παπαγεωργίου.
«Η κυβέρνηση απέδειξε στη διάρκεια της κρίσης ότι παρεμβαίνει συνεχώς χωρίς να έχουμε δημοσιονομικό εκτροχιασμό, νομίζω ότι όπου αλλού χρειάζεται θα παρέμβει το έχει αποδείξει» σχολίασε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Γιώργος Γεωργαντάς.
Η τιμή του πετρελαίου κίνησης
Σύμφωνα με το τελευταίο δελτίο τιμών υγρών καυσίμων της ΔΙΜΕΑ του υπουργείου Ανάπτυξης, η τιμή του πετρελαίου κίνησης παραμένει αισθητά πιο ψηλά από την απλή αμόλυβδη.
Συγκεκριμένα, η μέση τιμή του diesel κίνησης από τα στοιχεία που έδωσαν 4.910 πρατήρια «έκλεισε» στο 2,146, ενώ της αμόλυβδης στο 2,032. Οριακά πιο ακριβή είναι η αμόλυβδη 100 οκτανίων, με τη μέση τιμή της να είναι στο 2,231. Να σημειωθεί ότι σε ό,τι αφορά το πετρέλαιο θέρμανσης, η μέση πανελλαδική τιμή είναι στο 1,412 ευρώ το λίτρο.
Mακάρι να ισχύσει αυτό το μέτρο για να έχουν και οι οδηγοί μια ελάφρυνση στην τιμή του Diesel.