Ο νέος ΚΟΚ (Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας) προωθείται για δημόσια διαβούλευση εντός Σεπτεμβρίου, εισάγοντας σημαντικές αλλαγές που αποσκοπούν στη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων. Ο νέος ΚΟΚ επικεντρώνεται στη μείωση των ορίων ταχύτητας και στην αυστηροποίηση των ποινών για επικίνδυνες παραβάσεις, όπως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η παραβίαση κόκκινου σηματοδότη και η μη χρήση κράνους.
Ρυθμίσεις για τη μικροκινητικότητα και τα δίκυκλα
Η μείωση των ορίων ταχύτητας αποτελεί μια από τις βασικότερες αλλαγές, με το όριο στον αστικό ιστό να πέφτει στα 30 χλμ./ώρα και στα 20 χλμ./ώρα έξω από τα σχολεία. Παράλληλα, ο ΚΟΚ θεσπίζει ρυθμίσεις για τα δίκυκλα και τα οχήματα μικροκινητικότητας, εντάσσοντάς τα πλήρως στο οδικό δίκτυο.
Οι μοτοσικλέτες και τα ηλεκτρικά πατίνια αποκτούν δικαιώματα και υποχρεώσεις, όπως η υποχρεωτική χρήση κράνους και η τήρηση των ορίων ταχύτητας. Η διήθηση, δηλαδή η διέλευση των δικύκλων ανάμεσα στα αυτοκίνητα, θα επιτρέπεται, αλλά μόνο αν τηρούνται τα όρια ταχύτητας. Επιπλέον, οι ποινές για τη μη χρήση κράνους γίνονται αυστηρότερες και περιλαμβάνουν αφαίρεση της άδειας οδήγησης έως και 5 χρόνια.
Ο Κώστας Στεφανής για τον νέο ΚΟΚ: «Η Ελλάδα πάσχει από την εφαρμογή των νόμων»
Νέος ΚΟΚ σε διαβούλευση: Τι ισχύει για όρια ταχύτητας, δίκυκλα, κλίσεις και πρόστιμα σε πεζούς
Αυστηροποίηση ποινών και κατηγοριοποίηση παραβάσεων
Οι παραβάσεις θα κατηγοριοποιούνται σε τρεις κατηγορίες, ανάλογα με την επικινδυνότητά τους: χαμηλής (Ε1), μεσαίας (Ε2) και υψηλής (Ε3) επικινδυνότητας. Οι παραβάτες θα τιμωρούνται με αυστηρές ποινές, οι οποίες περιλαμβάνουν φυλάκιση και μεγάλα πρόστιμα που μπορούν να φτάνουν τα 10.000 ευρώ.
Επιπλέον, οι υποτροπές θα αντιμετωπίζονται με ιδιαίτερα αυστηρές κυρώσεις. Για παράδειγμα, οι οδηγοί που επαναλαμβάνουν επικίνδυνες παραβάσεις, όπως η παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη, θα χάνουν την άδεια οδήγησής τους για έως και 5 χρόνια. Οι ποινές φυλάκισης θα κυμαίνονται από ένα έως δέκα χρόνια, ανάλογα με την περίπτωση.
Αλλάζει ο ΚΟΚ για τους μοτοσυκλετιστές – Θα επιτρέπονται υπό όρους οι «σφήνες»
Το όριο ταχύτητας θα μειωθεί στα 30χλμ εντός αστικού ιστού
Αυστηρότερες διατάξεις για καφέ και φαγητό κατά την οδήγηση
Ο νέος ΚΟΚ επαναφέρει αυστηρές διατάξεις που απαγορεύουν την κατανάλωση καφέ, φαγητού ή άλλων ροφημάτων κατά την οδήγηση. Παρόλο που η διάταξη αυτή προϋπήρχε, δεν ήταν ευρέως γνωστή. Στόχος είναι η ασφάλεια του οδηγού, ο οποίος θα πρέπει να έχει τα χέρια και τα πόδια του ελεύθερα κατά την οδήγηση.
Νέος ΚΟΚ: Επιτρέπονται οι «σφήνες» από μοτοσικλέτες
Αντιδράσεις προκαλεί η ρύθμιση, στον υπό διαβούλευση κώδικα οδικής κυκλοφορίας, που επιτρέπει τις σφήνες, δηλαδή τους ελιγμούς, από τις μοτοσυκλέτες ανάμεσα στα αυτοκίνητα.
Οικονόμου: «Αδιανόητες κάποιες συμπεριφορές οδηγών λεωφορείων» – Τι περιλαμβάνει ο νέος ΚΟΚ
Στο «ΕΔΩ» και τον Σταμάτη Ζαχαρό μίλησε ο Υφυπουργός Μεταφορών και Συγκοινωνιών Βασίλης Οικονόμου. Οι ανεύθυνες συμπεριφορές οδηγών στα ΜΜΜ και ο πειθαρχικός έλεγχος. Η αναβάθμιση των συγκοινωνιών και ο νέος ΚΟΚ (κώδικας οδικής κυκλοφορίας). 12/9/2024
Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, έχει δηλώσει σχετικά με τον νέο ΚΟΚ:
«Η κυβέρνηση το επόμενο διάστημα θα φέρει στη Βουλή τον νέο ΚΟΚ, ο οποίος με τρόπο σαφή προς όλους θα καταγράφει τις διατάξεις που καθορίζουν το πλαίσιο της οδήγησης και της συμπεριφοράς οδηγών και πεζών. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο έχουμε ομαδοποιήσει τις ποινές, οι οποίες είναι υψηλής, μεσαίας και χαμηλής βαρύτητας, δίνουμε έμφαση στις αντικοινωνικές συμπεριφορές, όπως και στον υποτροπιασμό των παραβατών.
Μας ενδιαφέρει πολύ ο Κώδικας να βοηθήσει στην καλύτερη οδική συμπεριφορά και στην οδική ασφάλεια γενικότερα. Με αυτό τον τρόπο, λοιπόν, θα είναι ένας κώδικας ο οποίος θα είναι εύκολα κατανοητός. Θα δώσουμε έμφαση στην προστασία του μοτοσικλετιστή. Άρα η χρήση του κράνους για εμάς είναι αδιαπραγμάτευτη, και οι ποινές θα είναι ανάλογες. Ώστε να είναι κατανοητό ότι δεν μπορεί να υπάρχει χρήση δικύκλου χωρίς κράνος. Θέλουμε, υπακούοντας τους γενικότερους ευρωπαϊκούς κανονισμούς και πολιτική, να επιτύχουμε άμεσα και ορατά αποτελέσματα στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, των νεκρών και των τραυματιών.
Η μείωση της ταχύτητας είναι ένα στοιχείο το οποίο θα το εισαγάγουμε μέσα στον οικιστικό ιστό από 50 σε 30 χιλιόμετρα ανά ώρα, θα δώσουμε έμφαση και προτεραιότητα στη διαμόρφωση των δρόμων και οδών ώστε να βοηθήσουν στη μείωση της ταχύτητας και αυτό το οποίο μας ενδιαφέρει είναι η μικροκινητικότητα – το στοιχείο της βιώσιμης αστικής κινητικότητας να είναι με ασφάλεια, με κανόνες που πρέπει να τηρούνται απαραίτητα. Και βέβαια θα αποσυνδεθεί η τιμωρία του οδηγού από το αυτοκίνητο».
Περισσότερες ειδήσεις σήμερα
Aλλάζουν όλα στον ΚΟΚ: Έρχονται κατασχέσεις αυτοκινήτων και αυστηρά μέτρα