Η «σπαζοκεφαλιά» του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που 9 στους 10 οδηγούς δεν γνωρίζει

Μια πολύ δύσκολη ερώτηση που περιέχει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας στις εξετάσεις για το δίπλωμα αυτοκινήτου
η-σπαζοκεφαλιά-του-κώδικα-οδικής-κυ-210413

Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, αν και έχει δημιουργηθεί με απλό και κωδικοποιημένο τρόπο, εντούτοις εμπεριέχει μία «σπαζοκεφαλιά» που ελάχιστοι υποψήφιοι οδηγοί γνωρίζουν όταν δίνουν εξετάσεις για δίπλωμα αυτοκινήτου.

Συνήθως δεν χρειάζονται παρά ελάχιστα δέκατα του δευτερολέπτου για να καταλάβει ένας οδηγός ποιο όχημα έχει προτεραιότητα σε μια διασταύρωση. Τι γίνεται όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση;

Η εκμάθηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που γίνεται στα πρώτα βήματα ενός υποψήφιου οδηγού, σε συνδυασμό με την εμπειρία που αποκτά αφού πάρει το δίπλωμα στα χέρια του, αποτελούν την πολύτιμη «βάση» δεδομένων που φέρει πάντα μαζί του και τον βοηθούν να παίρνει αποφάσεις όταν κινείται στον δρόμο.

Μαζί με τα παραπάνω ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και τις ρυθμιστικές και πληροφοριακές πινακίδες κυκλοφορίας και τους φωτεινούς σηματοδότες, τα οποία βρίσκονται στους δρόμους για την ομαλή και ασφαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας.

Σε μια διασταύρωση, οι φωτεινοί σηματοδότες και οι πινακίδες είναι συνήθως εκείνα που δίνουν τη λύση αναφορικά με την προτεραιότητα που έχουν τα οχήματα, ώστε η κυκλοφορία τους να πραγματοποιείται χωρίς προβλήματα.

Στην περίπτωση που δεν υπάρχουν πινακίδες ή φανάρια σε μια διασταύρωση τότε σημαντικό ρόλο για την προτεραιότητα των οχημάτων παίζει το ποιος από τους δύο δρόμους είναι ο βασικός ή αυτοκινητόδρομος, εθνική οδός ή οδός ταχείας κυκλοφορίας.

Αν κανένας από τους δύο δρόμους δεν είναι βασικός, πράγμα πολύ σπάνιο, τότε η παραχώρηση προτεραιότητας στο εκ δεξιών όχημα είναι ο κανόνας με τον οποίον πορεύονται οι οδηγοί και δίνει πάντα τη λύση. Τι γίνεται όμως όταν σε μια τέτοια διασταύρωση βρεθούν ταυτόχρονα τρία αυτοκίνητα, όπως φαίνεται και στην κεντρική εικόνα του άρθρου;

Σίγουρα, ανεξάρτητα από την εμπειρία αλλά και το επίπεδο γνώσης του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που μπορεί να έχει ένας οδηγός, η συγκεκριμένη περίπτωση είναι μια πραγματική σπαζοκεφαλιά που θα μπορούσε να εκθέσει ακόμη και τους ειδήμονες. Γι’ αυτό πριν σας αναφέρουμε τη «λύση», θα ήταν πιο διασκεδαστικό και ενδιαφέρον να σημειώσετε την απάντηση που θα δίνατε προσπαθώντας παράλληλα να την δικαιολογήσετε, ώστε να δείτε και εσείς πόσο καλά γνωρίζετε τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Σπαζοκεφαλιά

Σε ενδεχόμενη λοιπόν διασταύρωση «Τ» τριών αυτοκινήτων, όπως λέει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, όπου δεν υπάρχουν πινακίδες ή φανάρια, κανένας από τους δύο δρόμους δεν είναι κύριος και κάθε ένα από τα αυτοκίνητα θέλει να ακολουθήσει την πορεία που υποδεικνύουν τα βέλη, η απάντηση είναι «B-A-C».

Το αυτοκίνητο που παίρνει πρώτο προτεραιότητα είναι το B και όχι το C, όπως θα φαντάζονταν ίσως οι περισσότεροι, καθώς το C εκτελεί αριστερή στροφή και πρέπει να παραχωρήσει προτεραιότητα στο A που συνεχίζει σε ευθεία πορεία. Το B προηγείται του A (βλ. εικόνα 2) γιατί βρίσκεται στα δεξιά και έτσι το τελευταίο αυτοκίνητο που θα κινηθεί είναι το C. Αυτό τουλάχιστον είναι το παράδειγμα που περιλαμβάνει μέσα του ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.

 

 

 

Περισσότερες ειδήσεις σήμερα

Ζώδια: H Νέα Σελήνη στον Λέοντα σήμερα φέρνει πάθος και νέες σχέσεις

Λευτέρης Πετρούνιας – Η Βασιλική Μιλλούση του φώναξε: «Κάν’ το για τα κορίτσια μας»

Μόνο περηφάνια για την Εμμανουέλα Κατζουράκη: Από τα Τέμπη στο Παρίσι – 5η καλύτερη στον κόσμο στη σκοποβολή

 

 

 

  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ