Όσοι ηλικιωμένοι οδηγούν αυτοκίνητο και έχουν ηλικία πάνω από 70 έτη υποχρεούνται από εδώ και στο εξής να παραδίδουν την άδεια οδήγησής τους. Αυτό βέβαια μόνον εφόσον ξέρουν ότι η υγεία τους έχει κλονιστεί από αρρώστιες και άλλες παθήσεις που ενδέχεται να μπαίνουν εμπόδιο στην ασφαλή οδήγησή τους, βάζοντας τους ίδιους και τους συνοδηγούς τους σε κίνδυνο.
Σε αντίθεση με πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα εκείνο της Γερμανίας, η Ελλάδα ευτυχώς επιβάλλει ιατρικές εξετάσεις ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
Συγκεκριμένα στην Ελλάδα και έπειτα από τη συμπλήρωση του 65ου έτους της ηλικίας τους οι οδηγοί θα πρέπει να περνούν από ιατρικά τεστ (από παθολόγο και οφθαλμίατρο) κάθε τρία χρόνια.
Με τη συμπλήρωση του 80ου έτους η άδεια οδήγησης πρέπει να ανανεώνεται κάθε δύο χρόνια, ενώ εκτός από την εξέταση από παθολόγο και οφθαλμίατρο, απαιτείται και ιατρικός έλεγχος από ωτορινολαρυγγολόγο και νευρολόγο ή ψυχίατρο.
Άδεια οδήγησης: Τι ισχύει με τις ιατρικές εξετάσεις
Πριν ακόμη και από τη συμπλήρωση του 80ου έτους, οι ιατροί που εξετάζουν τους οδηγούς έχουν τη δυνατότητα να τους παραπέμψουν και σε άλλες ειδικότητες εάν κρίνουν πως αυτό απαιτείται. Για παράδειγμα αν ο παθολόγος το κρίνει απαραίτητο μπορεί να παραπέμψει τον οδηγό, για παράδειγμα σε ψυχίατρο ή σε ορθοπεδικό.
Οι οδηγοί άνω των 70 ετών που γνωρίζουν ότι έχουν κάποια επικίνδυνη για την οδική ασφάλεια πάθηση ή ασθένεια, που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τους ίδιους ή άλλους χρήστες των δρόμων και δεν μπορεί να ανιχνευτεί από τις ιατρικές εξετάσεις που απαιτούνται για την ανανέωσή της θα… πρέπει να κοιταχτούν στον καθρέπτη και να αναλάβουν τις ευθύνες τους.
Ειδικά αν οι εν λόγω οδηγοί είναι πάνω από 70 ετών θα πρέπει από μόνοι τους να παραδίδουν την άδεια οδήγησης. Αν δεν το κάνουν αυτό θα πρέπει τουλάχιστον να αποφεύγουν να οδηγούν μεγάλες αποστάσεις που ξεπερνούν σε χρονική διάρκεια τη μία ώρα αλλά και να αποφεύγουν να οδηγούν σε απαιτητικές συνθήκες, όπως είναι για παράδειγμα η κίνηση στους μποτιλιαρισμένους δρόμους της πόλης.
Άδεια οδήγησης: Κινδυνεύουν οι ηλικιωμένοι άνω των 70;
Οι άνω των 70 ετών οδηγοί θα πρέπει να γνωρίζουν επίσης ότι πολλά είναι εκείνα που αλλάζουν από αυτή την ηλικία και έπειτα, μάλιστα σε σημαντικό βαθμό σε σχέση με τους νεότερούς τους που κάθονται πίσω από το τιμόνι, ακόμη και αν δεν πάσχουν από κάτι.
Ανάμεσα στα πιο σημαντικά είναι η δυνατότητα που έχει ο μέσος ηλικιωμένος οδηγός να παραμένει συγκεντρωμένος για μεγάλα χρονικά διαστήματα, κάτι που εξαρτάται άμεσα και από τη φυσική αντοχή του ανθρώπινου οργανισμού η οποία παρουσιάζει έντονη πτώση μετά από αυτή την ηλικία.
Η συγκέντρωση και η εγρήγορση που απαιτούνται για να οδηγεί κάποιος με ασφάλεια ελαττώνονται ακόμη περισσότερο με τις μεταβολές του καιρού και της θερμοκρασίας (πολύ ζέστη ή πολύ κρύο), φαινόμενα που οδηγούν σε ταχύτερη εξάντληση των οδηγών που έχουν ξεπεράσει το 70ο έτος της ηλικίας τους.
Περισσότερες ειδήσεις σήμερα
Βρέθηκε στην κορυφή: Στο top 10 με τα καλύτερα τυριά του κόσμου ένα ελληνικό
Έξαλλη η Super Κική με τους followers της: «Παρατάω το κινητό και σε δύο λεπτά τράκαρα – Φταίτε»
Η καλύτερη πίτσα στον κόσμο: Ναπολιτάνικη ή Σικαγιώτικη; Λεπτή ζύμη ή χοντρή ζύμη;