Ο σκηνοθέτης, Πάνος Κοκκινόπουλος, που έχει ταυτιστεί με τις σειρές «10η Εντολή», και «Κόκκινος Κύκλος» γεννήθηκε στην Αθήνα, στις 9 Νοεμβρίου 1949. Τελείωσε το Βαρβάκειο και έφυγε στην Γκρενόμπλ, στην Γαλλία να σπουδάσει Βιοχημεία. Εκεί τότε ήταν μια μεγάλη πανεπιστημιούπολη όπου υπήρχαν και δύο Cine Club, όπου γνωστοί σκηνοθέτες παρουσίαζαν τις ταινίες τους.
Εκεί, γνωστοί και φίλοι τον παρότρυναν να αλλάξει ρότα κι έτσι ο Πάνος Κοκκινόπουλος εγκατέλειψε τις σπουδές του στη Γκρενόμπλ και πήγε να σπουδάσει κινηματογράφο στο Παρίσι. Μέσα από την τέχνη του έχει μπει στα έγκατα κάθε ψυχής που ξεπέρασε μέσα σε μια στιγμή τη λεπτή κόκκινη γραμμή της λογικής. Κάποια από τα πολλά εγκλήματα που έχει καταπιαστεί, έχουν συγκλονίσει στην πραγματικότητα το Πανελλήνιο. Όμως, αυτό που τον ενδιαφέρει είναι να σκιαγραφεί τους δικούς του δολοφόνους και σαν ψυχίατρος να οδηγεί τις πράξεις και τις σκέψεις τους.
Στο Παρίσι ο Πάνος Κοκκινόπουλος γνώρισε την πρώτη του σύζυγο και απέκτησε και τη γαλλική υπηκοότητα. Από τον πρώτο του γάμο απέκτησε έναν γιο. Από το δεύτερο του γάμο με την παραγωγό Μπέση Βουδούρη, απέκτησε μία κόρη την Έλλη. Παρέμεινε παντρεμένος με τη Βουδούρη για οχτώ χρόνια. Για πολλά χρόνια διατηρούσε σχέση με την ηθοποιό Παναγιώτα Βλαντή, ενώ για πέντε χρόνια διατηρούσε σχέση με την ηθοποιό Λένα Παπαληγούρα. Στις εκλογές του Σεπτεμβρίου του 2015 ήταν υποψήφιος με τη Νέα Δημοκρατία στην Α’ περιφέρεια της Αθήνας.
Ο Κοκκινόπουλος, μέσα από τον προσωπικό του λογαριασμό στο Ιnstagram, αναφέρθηκε στην στάση των δικαστικών αρχών απέναντι σε όσα συμβαίνουν τις τελευταίες ημέρες κυρίως στον κόσμο του θεάτρου. Μάλιστα στην ανάρτησή του μίλησε και για το θέμα της παραγραφής καθιστώντας σαφές πως μπορεί νομικά κάποιες πράξεις να έχουν παραγραφεί ωστόσο οι άνθρωποι δεν ξεχνούν.
«Η παραγραφή δε σημαίνει αθωότητα. Παραγράφουν οι νόμοι όχι οι άνθρωποι. Η καταιγίδα των καταγγελιών έχει γίνει θέμα σε όλη την υφήλιο. Από τη Νέα Υόρκη μέχρι το Τόκιο. Αλλά δε μπορεί να περάσει την Αλεξάνδρας και να φτάσει στο δικαστικό μέγαρο», γράφει.
Ο Πάνος Κοκκινόπουλος εξέφρασε στο instagram τη δική του δημόσια αντίδραση για τις αλλεπάλληλες καταγγελίες σεξουαλικής παρενόχλησης, βίας και κακοποιητικής συμπεριφοράς που αποκαλύπτονται στον χώρο του ελληνικού θεάματος.
Ο ίδιος έγραψε: «Φτάνει πια με τους “εμένα δεν μου συνέβη”. Κανείς δεν ενδιαφέρεται για εσάς. Δεν δίνουμε δεκάρα γι΄αυτό που ΔΕΝ σας συνέβη. Μας ενδιαφέρει μονάχα αυτό που συνέβη σε κάποιους άλλους. Δεν είστε μωρά. Ο κόσμος δεν γυρνάει γύρω σας. Βγείτε επιτέλους από το στοματικό στάδιο και περάστε στο οιδιπόδειο. Έχετε ακούσει την ενσυναίσθηση; Όταν μπορέσεις να δεις, να καταλάβεις και να αισθανθείς το βλέμμα του άλλου, ίσως μπορέσεις να αισθανθείς καλύτερα τη ζωή. Και ίσως, λέω ίσως, κάποια στιγμή να αισθανθείς κι αυτό που κάποιοι λένε τέχνη».
Η «10η εντολή» και ο «Kόκκινος Kύκλος» έσπασαν κυριολεκτικά τα ταμεία με πολλές από τις ιστορίες των σειρών να βασίζονται σε αληθινά γεγονότα. Ανάμεσα στις πολλές πραγματικές ιστορίες, ο σκηνοθέτης, Πάνος Κοκκινόπουλος έχει μοιραστεί σε συνέντευξή του ποια είναι η ιστορία που δεν θα γύριζε ποτέ και γιατί:
«Τις αλλάζω τις ιστορίες, διότι δεν θέλω να θίγονται τα πραγματικά θύματα και οι συγγενείς τους. Είναι ζήτημα ηθικής. Από την άλλη, θεωρώ πως η φαντασία και η μυθοπλασία είναι ένα βήμα πιο μπροστά από την πραγματικότητα, με την έννοια ότι όσο άρρωστο κι αν είναι αυτό που φαντάζεται κάποιος, γίνεται αυτή τη στιγμή, έχει γίνει ή πρόκειται να γίνει… Όταν ξεκίνησα τον Κόκκινο Κύκλο, μου τηλεφώνησαν οι γονείς της Ζωής Γαρμανή, της γυναίκας που τη δολοφόνησε ο σύζυγός της, Παναγιώτης Φραντζής. Ο πατέρας της έκλαιγε και με παρακάλεσε να μη μεταφέρω την ιστορία της κόρης του την τηλεόραση, διότι δεν άντεχε να την ξαναδεί. Τους έδωσα το λόγο μου πως δεν θα το κάνω ποτέ. Μετά από λίγα χρόνια, έμαθα πως πέθαναν και οι δυο από τη στενοχώρια τους» είχε δηλώσει ο σκηνοθέτης σε συνέντευξη του στο περιοδικό People.