Τις έχουμε δει δεκάδες φορές, τις λατρεύουμε – και δικαίως – αλλά ας πούμε ότι η σκηνοθεσία και η προσοχή στις λεπτομέρειες δεν ήταν από τα ατού εκείνης της εποχής. Έτσι, κοιτάζοντας παλιές ελληνικές ταινίες βρίσκουμε αρκετά σκηνοθετικά λάθη που, πλέον, κάνουν «μπαμ».
Η βίλα των οργίων:
Η ταινία κυκλοφόρησε το 1965 και μια από τις πιο αστείες σκηνές είναι όταν η αστυνομία συλλαμβάνει επ’ αυτοφώρω τους μοιχούς της βίλας, Λάμπρο Κωνσταντάρα και Μέλπω Ζαρόκωστα. Ενώ οι αστυνομικοί τους συλλαμβάνουν βράδυ, όταν τους μεταφέρουν στο αστυνομικό τμήμα έχει μια ηλιόλουστη μέρα.
Τζένη Τζένη:
Η Τζένη Καρέζη υποδύεται μια φοιτήτρια Φιλολογίας, η οποία παντρεύεται τον Νίκο Μαντά, τον οποίο ενσάρκωσε ο Ανδρέας Μπάρκουλης. Το μαλλί της ηθοποιού άλλαζε σε κάθε σκηνή της ταινίας. Σε ορισμένες εμφανιζόταν με κοντό καρέ και σε μερικές σκηνές με μακριές πλεξούδες.
Χτυποκάρδια στο θρανίο:
Η Αλίκη Βουγιουκλάκη στην ίδια σκηνή φοράει γόβες διαφορετικού χρώματος. Στο ένα πλάνο εμφανίζεται με μαύρες γόβες και στο δεύτερο πλάνο με άσπρες.
Καλημέρα Αθήνα:
Η ταινία κυκλοφόρησε το 1960 και έπαιζε και η εντυπωσιακή ξανθιά Ντέπυ Μαρτίνη, η οποία το 1955 είχε κερδίσει τον τίτλο της Β’ Σταρ Ελλάς. Σε μια σκηνή της ταινίας εμφανίζεται με δύο διαφορετικά φορέματα.
Οι σφαίρες δε γυρίζουν πίσω:
Η ταινία ήταν το πρώτο ελληνικό γουέστερν, το οποίο σκηνοθέτησε ο Νίκος Φώσκολος. Προβλήθηκε το 1967 και πρωταγωνιστούσε ο Κώστας Καζάκος, ο οποίος ενσάρκωσε τον κατάδικο Τσάκο. Η ταινία απέσπασε διθυραμβικές κριτικές και ήταν το ντεμπούτο του Φώσκολου στη Finos Film ως σκηνοθέτης. Ωστόσο, σε μια σκηνή υπήρχε ένα λάθος, καθώς τα μούσια του Καζάκου εξαφανίστηκαν δια μαγείας!
Η δασκάλα με τα ξανθά μαλλιά:
Η ταινία γυρίστηκε το 1969 στη Μακρυνίτσα στο Πήλιο με σκηνοθέτη τον Ντίνο Δημόπουλο. Έσπασε τα ταμεία, καθώς έκοψε 739.001 εισιτήρια! Ο Φίνος φημιζόταν για την τελειομανία του, όμως, ένα λάθος ξέφυγε απ’ όλους τους συντελεστές της ταινίας, που την παρακολούθησαν πριν βγει στις αίθουσες. Ο Παπαμιχαήλ έχει γραφτεί στους τίτλους έναρξης ως Πα – πα- πα- µιχαηλ!
Η Παριζιάνα:
H Ρένα Βλαχοπούλου στην ταινία «Η Παριζιάνα» αφήνει επιδεικτικά το εντυπωσιακό πράσινο καπέλο της στον κάτω όροφο και οδηγείται στον πάνω όροφο του σπιτιού. Ως δια μαγείας και χωρίς να έχει μεσολαβήσει απολύτως τίποτα, μια στιγμή αργότερα ανοίγει την πόρτα του υπνοδωματίου της, κρατώντας στο χέρι μαντέψτε τι. Το πράσινο καπέλο της, φυσικά! Δεν μπορούμε να διανοηθούμε πως δεν το παρατήρησε κανείς, μπορούμε, όμως, να πιστέψουμε πως θεώρησαν πως δεν θα το προσέξει κανείς.
Κάτι κουρασμένα παλικάρια:
Κατά τη διάρκεια της ταινίας εμφανίζεται ένα μπλε τηλέφωνο εποχής. Στο τηλέφωνο αυτό μιλάει και ο Λάμπρος Κωνσταντάρας και η Νόρα Βαλσάμη και η Μπέτυ Αρβανίτη. Κάποιος θα σκεφτεί πως το τηλέφωνο που χρησιμοποιείται είναι στον ίδιο χώρο και πως το να είναι ίδιο είναι φυσιολογικό. Κι όμως, όχι, το ίδιο τηλέφωνο χρησιμοποιείται στο ξενοδοχείο, στο σπίτι και στο γραφείο. Η αλήθεια είναι πως αν το τηλέφωνο δεν ήταν μπλε, δεν θα το είχε παρατηρήσει κανείς.
Η νεράιδα και το παλικάρι:
Στην διαδρομή, κατά την οποία, η Αλίκη Βουγιουκλάκη, πάνω σε ένα καΐκι, κατευθύνεται προς τον Ανδρέα Καλογήρου, υπάρχει ένα τεράστιο λάθος. Η θεία της νύφης, Τζόλυ Γαρμπή, εμφανίζεται στο πλάνο, εξυπηρετεί τον ρόλο, λέγοντας κάποιες ατάκες, και στην επόμενη ακριβώς σκηνή εξαφανίζεται μπροστά από τα μάτια μας.