Σαν σήμερα, 21 χρόνια πριν, στις 13 Απριλίου 2003, τα Τέμπη βάφτηκαν για δεύτερη φορά με αίμα από τροχαίο δυστύχημα. Τότε, 21 μαθητές έχασαν τη ζωή τους στην «ματωμένη» Κοιλάδα γυρίζοντας από σχολική εκδρομή.
Μια νταλίκα που εκινείτο στο 385ο χιλιόμετρο της εθνικής οδού Αθηνών-Θεσσαλονίκης και μετέφερε πλάκες νοβοπάν με κατεύθυνση την Αθήνα, ξέφυγε από την πορεία της, λόγω μετατόπισης του φορτίου και συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με τουριστικό λεωφορείο που μετέφερε 49 μαθητές της Α’ τάξης του Λυκείου Μακροχωρίου της Βέροιας και τρεις συνοδούς καθηγητές, οι οποίοι επέστρεφαν από σχολική εκδρομή στην Αθήνα.
Ήταν 13 Απριλίου του 2003 και ώρα 19:30 όταν για δεύτερη φορά τα Τέμπη βάφτηκαν με αίμα και γέμισαν με δάκρυα.
Αυτή τη φορά η τραγωδία μετράει θανάτους παιδιών. Για τους μαθητές της Α’ Λυκείου που επέβαιναν στο μοιραίο λεωφορείο επιστρέφοντας από εκδρομή στο Μακροχώρι Ημαθίας θα ήταν το τελευταίο ταξίδι. Το όχημα στο οποίο βρίσκονταν συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με ένα φορτηγό, του οποίου ο οδηγός για άγνωστους λόγους έχασε τον έλεγχο.
Τα σωστικά συνεργεία που βρέθηκαν στο σημείο της τραγωδίας χρειάστηκαν πάνω από δύο ώρες για να απεγκλωβίσουν νεκρούς και τραυματίες. Τα νοβοπάν που μετέφερε το φορτηγό έκοψαν το λεωφορείο.
Τέμπη 2003: Το πόρισμα των πραγματογνωμόνων
Στις 19 Απριλίου, με τη σύμφωνη γνώμη ανακριτή και εισαγγελέα, προφυλακιστέοι κρίθηκαν ο οδηγός και οι δύο συνιδιοκτήτες της νταλίκας, που είχαν συλληφθεί νωρίτερα. Το πόρισμα των πραγματογνωμόνων που επιδόθηκε στις 22 Απριλίου στον εισαγγελέα της Λάρισας διαπίστωσε ότι η μοιραία νταλίκα είχε φθαρμένα ελαστικά, πειραγμένο ταχογράφο και παραπανίσιο φορτίο.
Στις 15 Δεκεμβρίου 2004 το Ποινικό Τμήμα του Αρείου Πάγου με βούλευμα αποφάσισε να παραπέμψει σε δίκη τον οδηγό και τους δύο συνιδιοκτήτες της νταλίκας, καθώς και τρία στελέχη της εταιρείας ξυλείας «Ακρίτας», που εδρεύει στον Έβρο.
Η δίκη ξεκίνησε σε φορτισμένη ατμόσφαιρα στις 21 Μαρτίου 2005 ενώπιον του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου του Βόλου. Το συμπέρασμα των πραγματογνωμόνων ήταν ότι το δυστύχημα οφειλόταν στο υπέρβαρο του φορτίου, στα φθαρμένα ελαστικά και στην ταχύτητα του φορτηγού που προκάλεσε μετατόπιση του κέντρου βάρους.
Ο οδηγός της νταλίκας στην απολογία του παραδέχτηκε ότι το μοιραίο όχημα ήταν υπερφορτωμένο, αλλά ο ίδιος δέχτηκε να το οδηγήσει επειδή ήταν νέος στη δουλειά και φοβόταν να μη τον απολύσουν.
Η απόφαση του δικαστηρίου
Στις 22 Ιουλίου 2005 το δικαστήριο εξέδωσε την απόφασή τους και αποδεχόμενο την πρόταση του εισαγγελέα επέβαλε τις παρακάτω ποινές:
Επίσης, με ομόφωνη απόφασή του το Δικαστήριο πρότεινε να παραπεμφθούν σε δίκη ο Αθανάσιος Σαράντης, πρόεδρος της «Ακρίτας» και η διευθύνουσα σύμβουλος Λουκία Σαράντη, κόρη του προέδρου.Η δίκη σε δεύτερο βαθμό έγινε στη Λάρισα ενώπιον του Μικτού Ορκωτού Εφετείου. Άρχισε στις 17 Νοεμβρίου 2006 και ολοκληρώθηκε στις 30 Μαρτίου 2007, με την έκδοση της απόφασης για τους έξι κατηγορούμενους. Για πρώτη φορά δευτεροβάθμιο δικαστήριο δέχθηκε τον ενδεχόμενο δόλο σε θανατηφόρο τροχαίο, μετατρέποντας την κατηγορία από πλημμέλημα σε κακούργημα.
Οι ποινές που επιβλήθηκαν ήταν:
Περισσότερες Ειδήσεις σήμερα
Κυριάκος Μητσοτάκης: Στο Μαράθι για ξεκούραση και ανοιξιάτικες βουτιές μαζί με τη σύζυγό του Μαρέβα
Μεσολόγγι: Το σχέδιο του κρεοπώλη πίσω από την δολοφονία του Μπάμπη
Άγιοι Ανάργυροι: Το μήνυμα του πατέρα της Κυριακής – «Ζητώ δικαιοσύνη»