Πυγμαλίων Δαδακαρίδης: «Δεν θέλω να στενοχωρήσω τους παλιούς, αλλά έχουμε καλύτερους ηθοποιούς σήμερα»

Πυγμαλίων Δαδακαρίδης: «Δεν θέλω να στενοχωρήσω τους παλιούς, αλλά έχουμε πολύ καλύτερους ηθοποιούς σήμερα»
πυγμαλίων-δαδακαρίδης-δεν-θέλω-να-στ-225886

Συνέντευξη στην Αργυρώ Μποζώνη και στη Lifo έδωσε ο ηθοποιός Πυγμαλίων Δαδακαρίδης με αφορμή την καλοκαιρινή του περιοδεία, όπου υποδύεται τον Ηρακλή Μαινόμενο του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Καραντζά.

Η συνέντευξή του

— Παίζεις πολλά χρόνια, σε πολλά και διαφορετικά είδη. Έχεις αλλάξει, έχεις μεγαλώσει, έχεις ωριμάσει. Έχει αλλάξει και το κοινό μέσα στα χρόνια;

Νομίζω ότι από τον Covid και μετά το κοινό ερωτεύτηκε τη θεατρική διαδρομή και βλέπω ότι είναι πρώτη επιλογή και των νεότερων ανθρώπων που πηγαίνουν και υποστηρίζουν τα έργα, όπως κάνουν και οι μεγαλύτεροι ‒ έχουν την ανάγκη να συναντηθούν με αφορμή ένα νέο ή ένα παλιό κείμενο. Αυτή είναι μια διαπίστωση που έχω κάνει μιλώντας με συναδέλφους μου που εργάζονται σε διαφορετικά θέατρα. Αυτό είναι ένα τεράστιο συν, σαν να χορτάσαμε από άλλες μορφές διασκέδασης και θέλουμε τώρα να συντονιστούμε σε κάτι και να συνυπάρξουμε. Γιατί άλλαξε και το τι βλέπουμε σε ένα έργο πια.

— Άλλαξε και ο χώρος εκτός θεάτρου;

Φυσικά, βλέπουμε ότι κάνουμε πολύ καλές δουλειές και σειρές σε όλα τα κανάλια, ότι το σινεμά πηγαίνει σε κομμάτια μυθοπλασίας πολύ διαφορετικά από αυτά που γίνονταν πριν από δέκα χρόνια. Όλο αυτό γίνεται με τρόπο πολύ σοβαρό. Βλέπεις την ανάγκη των ανθρώπων να φτιάξουν ένα σύμπαν καλύτερο, βλέπεις την προσπάθεια. Αυτό αλλάζει αυτομάτως και την οπτική των θεατών, γιατί όταν τους σέβεσαι, αντιλαμβάνονται τον κόπο και την προσπάθειά σου. Και βέβαια, σήμερα είμαστε σαφώς πιο εκπαιδευμένοι απέναντι στο θέαμα.

— Μιλάς για το θέατρο σαν να είναι εκεί η οικογένειά σου

Έφυγα από το σπίτι, τη φυσική μου οικογένεια, και βρέθηκα με μια άλλη, στην οποία με αποδέχονται, όπου υπάρχει επικοινωνία, υπάρχουν άνθρωποι με τους οποίους συνομιλώ με τον ίδιο τρόπο, πέρα από ρόλους και ταυτότητες, για τα βασικά της ζωής, τα καθημερινά. Από κει ξεκινάει η συζήτηση και για τον Ευριπίδη και για τον Τσέχοφ και για τον Φρόιντ, για τη θρησκεία, την αγάπη, την αποδοχή. Αυτά με κάνουν να απαρνούμαι ένα κομμάτι του εγωισμού μου και να γίνομαι καλύτερος.

— Πόσο έχουν αλλάξει οι ηθοποιοί από τότε που ξεκίνησες μέχρι σήμερα;

Δεν το συζητώ. Δεν θέλω να στενοχωρήσω τους παλιούς, αλλά έχουμε πολύ καλύτερους ηθοποιούς σήμερα. Έτσι δεν πρέπει να είναι εξάλλου; Αυτή δεν είναι η εξέλιξη, σε μια δύσκολη κιόλας εποχή; Όσο μεγαλώνω είναι σίγουρο ότι όταν μπαίνω σε ένα θέατρο, δεν μπορώ να δω τίποτα αρνητικό. Ακόμα και στην πιο λάθος παράσταση οι άνθρωποι παλεύουν, και με συγκινεί η προσπάθεια. Σκέφτομαι τον εαυτό μου και σε αυτές τις πρόβες. Βοηθάει πολύ να είσαι με ανθρώπους που αγαπούν πραγματικά αυτό που κάνουν και να τους πετυχαίνεις τη στιγμή που υπάρχει ο χώρος και το άνοιγμα. Εγώ είμαι πολύ χαρούμενος που έχω βρεθεί τώρα με όλη αυτή την ομάδα και τον Δημήτρη, που ως τώρα είχα τη χαρά να είμαι θεατής στις παραστάσεις του. Έρχομαι στην πρόβα χαρούμενος. Αυτή την ευλογία κυνηγάμε.

Αγνώριστος ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης ως Τσάρλι στην θεατρική παράσταση «Φάλαινα»

Σοκαριστική η μεταμόρφωση του σπουδαίου ηθοποιού Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη για τη νέα του θεατρική παράσταση “Η φάλαινα” που ξεκινά αύριο στο “Νέος Ακάδημος”.

Νάντια Ρηγάτου

Μια από τις πολυαναμενόμενες παραστάσεις της φετινής σεζόν ξεκινά αύριο στο θέατρο Νέος Ακάδημος με ένα εξαιρετικό καστ ηθοποιών.

Η Happy Productions εξασφάλισε τα δικαιώματα και παρουσιάζει κατ’ αποκλειστικότητα, τo αριστούργημα του Σάμιουελ Ντι Χάντερ “Η ΦΑΛΑΙΝΑ” (The Whale) σε σκηνοθεσία Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη.

…το συγκινητικό, λυτρωτικό, ανθρωποκεντρικό δράμα ενός ανθρώπου που βυθίζεται απ’ το σκοτάδι του στο φως.

Το έργο, που αρχικά γράφτηκε το 2012 για το θέατρο, παρουσιάστηκε με επιτυχία στις μεγαλύτερες πόλεις του κόσμου. Το 2022 μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο από τον Ντάρεν Αρονόφσκι, αποσπώντας διθυραμβικές κριτικές και πολλά βραβεία.

Υπόθεση

Ο Τσάρλι, ένας αυτοκαταστροφικός, παχύσαρκος μέχρι νοσηρότητας, καθηγητής αγγλικών, που έχει χάσει κάθε επαφή με τον έξω κόσμο, μαζί και κάθε επιθυμία να συνεχίζει να βρίσκεται εν ζωή, «βουλιάζει» μέσα στον χρόνο περιμένοντας την λύτρωση από την ίδια τη ζωή. Παλεύει να συμφιλιωθεί με την αποξενωμένη κόρη του και με το ίδιο το παρελθόν του.

Η Φάλαινα σε ωθεί να βρεις την ανθρωπιά σου σε χαρακτήρες που δεν είναι ούτε καλοί ούτε κακοί, που έχουν πλούσιο και περίπλοκο εσωτερικό κόσμο. Όλοι τους έχουν κάνει λάθη, αλλά μοιράζονται την επιθυμία να αγαπήσουν ακόμα και όταν οι άλλοι μοιάζουν ότι δεν μπορούν.

Είναι μια ιστορία που θέτει το ουσιαστικό ερώτημα: μπορούμε να σώσουμε ο ένας τον άλλον; Αυτό είναι σημαντικό σήμερα, ειδικά όταν οι άνθρωποι φαίνεται να στρέφονται μακριά από τον διπλανό τους.

Διανομή:

Τσάρλι: Πυγμαλίων Δαδακαρίδης

Λιζ (νοσηλεύτρια/φίλη Τσάρλι): Ευσταθία Tσαπαρέλη

Τόμας (πάστορας): Γιώργος Μπένος

Έλι (κόρη Τσάρλι): Ασημένια Βουλιώτη

Μέρι (πρώην σύζυγος Τσάρλι): Τζωρτζίνα Παλαιοθόδωρου

Συντελεστές:

Συγγραφέας: Σάμιουελ Ντ. Χάντερ

Σκηνοθεσία: Πυγμαλίων Δαδακαρίδης

Θεατρική Απόδοση: Αντώνης Γαλέος

Πρωτότυπη Μουσική Σύνθεση: Θοδωρής Οικονόμου

Σκηνικά: Αθανασία Σμαραγδή

Κοστούμια: Άγις Παναγιώτου

Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα

Βοηθός Σκηνοθέτη: Παναγιώτα Παπαδημητρίου

Φωτογραφία / Trailer: Πάτροκλος Σκαφίδας

Γραφιστική Επιμέλεια: Μαύρα Γίδια

Prosthetic Make Up Artist: Άρης Βερέμης/Έφη Τσιμπή

Επιμέλεια Μαλλιά / Μακιγιάζ: Εύα Τόμπρου / Le Boudoir

Διεύθυνση Παραγωγής: Ιωάννης Παντελίδης

Παραγωγή: Happy Productions

Θέατρο Νέος Ακάδημος

Παραστάσεις: Τετάρτη 20:00, Πέμπτη 21:00, Παρασκευή 21:00, Σάββατο 18:00 & 21:00, Κυριακή: 18:00

Περισσότερες Ειδήσεις σήμερα

Άγιος Δημήτριος: Τι συμβολίζει η εικόνα του ως αρματωμένου καβαλάρη

Αμαλιάδα: Στο ένα βρέφος ο «θύμος αδένας είχε εικόνα έναστρου ουρανού»-Ομοιότητα με την Πάτρα

Ούτε οι ίδιοι δεν το πίστευαν: Ψαράδες έπιασαν το «ψάρι της Αποκάλυψης» – Τι φέρνει η εμφάνισή του

  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ