Σωτήρης Τσαφούλιας: Ο αυτοδίδακτος δημιουργός του «Έτερος Εγώ», οι κόρες και η κούκλα σύντροφος

σωτήρης-τσαφούλιας-ο-αυτοδίδακτος-δη-63358

Ο Σωτήρης Τσαφούλιας είναι ένας από τους πιο ταλαντούχους σκηνοθέτες της γενιάς του, ενώ έγινε ευρύτερα γνωστός μέσα από τις μεγάλες επιτυχίες «Κοινός Παρανομαστής» και «Έτερος Εγώ». Ο σκηνοθέτης της ταινίας και σειράς «Έτερος Εγώ», Σωτήρης Τσαφούλιας, γεννήθηκε το 1975 στον Πειραιά. Σπούδασε Διοίκηση Ναυτιλιακών Επιχειρήσεων και Ναυτικό Δίκαιο, όμως η μεγάλη του αγάπη ήταν από μικρή ηλικία ο κινηματογράφος. Έτσι, αν και ασχολήθηκε για κάποια χρόνια με επιχειρήσεις, τελικά τον κέρδισε ο κινηματογράφος.

Σωτήρης Τσαφούλιας: «Είμαι αυτοδίδακτος»

«Θεωρώ πως όλοι έχουν την δυνατότητα να σκηνοθετήσουν, να αφηγηθούν μια ιστορία. Μερικοί από τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες του κόσμου είναι αυτοδίδακτοι όπως ο Ταραντίνο, ο Κάμερον, ο Νόλαν. Επομένως αν έχει κάποιος να αφηγηθεί μια ιστορία ας το κάνει. […] Το έργο γεννιέται στο μυαλό, πεθαίνει στο χαρτί, ανασταίνεται στο γύρισμα και παίρνει πια τον δρόμο του. Όταν πάτησα στο set, είπαμε το πρώτο ‘πάμε’ και βρέθηκα πίσω από τα μόνιτορ, ήταν η στιγμή που συνειδητοποίησα ότι τα προηγούμενα χρόνια ζούσα σαν ναρκωμένος. Σαν να μου είχαν κάνει μια ένεση ξυλοκαΐνης στο κούτελο και πήγαινα ρομποτικά. Με τη σκηνοθεσία άλλαξαν οι ισορροπίες μου αυτόματα», έχει δηλώσει ο ίδιος σε συνέντευξή του στη Lifo.

«Κοινός Παρονομαστής»: Η πρώτη ταινία μεγάλου μήκους του Σωτήρη Τσαφούλια

Το 2014 ο Σωτήρης Τσαφούλιας δημιουργεί την πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους, τον “Κοινό παρονομαστή”, μία ιδιαίτερη ταινία με θέμα της, τη σχέση του ζευγαριού και την οπτική που ο καθένας έχει για αυτήν. Στην ταινία πρωταγωνιστούν ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, ο Ρένος Χαραλαμπίδης, ο Αντώνης Αντωνίου και Βλαδίμηρος Κυριακίδης. Ο “Κοινός Παρονομαστής” σημειώνει επιτυχία και είναι υποψήφιος σε διεθνή φεστιβάλ. Κερδίζει αρκετά βραβεία, όπως Σεναρίου, Σκηνοθεσίας και Καλύτερης Ταινίας.

Η μεγαλύτερη επιτυχία όμως, έρχεται το 2016, με την αστυνομική ταινία “Ετερος Εγώ”. Σκηνοθέτης είναι ο Σωτήρης Τσαφούλιας, ενώ το σενάριο γράφει ο ίδιος και η Κατερίνα Φιλιώτου. Στην ταινία πρωταγωνιστεί ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, ο οποίος ενσαρκώνει ένα μοναχικό Εγκληματολόγο και ιδιαίτερο άνθρωπο, τον Δημήτρη Λαϊνη.

Η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του Τσαφούλια, αποσπά δύο βραβεία στο 57ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: το Βραβείο Κοινού “Μιχάλης Κακογιάννης” και τo Βραβείο Επιτροπής Νεότητας Πανεπιστημίων Θεσσαλονίκης – Καλύτερη Ταινία.

Σωτήρης Τσαφούλιας: «Δεν υπάρχει μεγάλος καλλιτέχνης αν δεν έχεις γίνει σπουδαίος άνθρωπος»

Ακόμη κι αν υπάρχουν κάποιοι που δεν γνώριζαν τον Σωτήρη Τσαφούλια μέσα από το κινηματογραφικό του έργο, τον γνώρισαν από αυτές τις δηλώσεις του:

“Δεν θα έπρεπε να βγαίνω να μιλάω, αλλά ο λόγος που το κάνω είναι γιατί θέλω να προστατέψω τις φωνές όλων αυτών που βρίσκουν το θάρρος να το κάνουν απέναντι σε φωνές παλαιότερων που δεν αρθρώνουν τον λόγο που πρέπει στην παρούσα κατάσταση”.

Σωτήρης Τσαφούλιας: «Μην πολεμάτε Κούγια – Μπαμπινιώτη

«Το να μπούμε στη διαδικασία να επαναπροσδιορίσουμε τι καθιστά έναν άνθρωπο αξιόπιστο, εν έτει 2021 αναλύοντας γιατί η αξιοπιστία ενός ανθρώπου δεν είναι συνδεμένη με τη σεξουαλική του ταυτότητα ή το επίπεδο μόρφωσης του, το θεωρώ ανόητο. Ειδικά όταν η Ιστορία, που δεν μας μαθαίνει τίποτα (για αυτό άλλωστε και επαναλαμβάνεται), μας έχει πει ότι τα μεγαλύτερα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας έχουν διαπραχθεί από μορφωμένους, θρησκευόμενους, φυσιολογικούς και κοινωνικά αποδεκτούς οικογενειάρχες. Παρόλα αυτά, νομίζω πως δεν πρέπει να επιτιθέμεθα στους ανθρώπους, ειδικά όταν «αγωνιζόμαστε» με αυτούς για διαφορετικούς σκοπούς και σε διαφορετικά πεδία. Όσοι ξοδεύουν το χρόνο και τη σκέψη τους για να επιτεθούν στον κύριο Κούγια, ή στον κύριο Μπαμπινιώτη δεν κάνουν τίποτα άλλο από το να εξυπηρετούν το σκοπό τους και να απομακρύνονται από το δικό τους σκοπό.

Σε ότι αφορά τον Συνήγορο Υπεράσπισης, καλό είναι να θυμόμαστε πως η δικαιοσύνη δεν πράττει πάντα το σωστό. Πράττει πάντα το νόμιμο. Ο σκοπός ενός συνηγόρου υπεράσπισης δεν είναι να αποκαταστήσει τον πελάτη του κοινωνικά, αλλά να τον ξεμπλέξει όσο καλύτερα μπορεί από μια ανθρώπινη κατασκευή που ονομάζεται νόμος.

Ο σκοπός ο δικός μας, είναι αυτή η ανθρώπινη κατασκευή που ονομάζεται νόμος, να γίνει επιτέλους ανθρώπινη.

Ένας άλλος λόγος για τον οποίο δεν πρέπει να επιτιθέμεθα στον συγκεκριμένο ποινικολόγο, είναι γιατί με τον λόγο του, εξυπηρετεί τον δικό μας αγώνα.

Γιατί η ίδια η δικαιοσύνη κάποια στιγμή, θα ντραπεί με τον εαυτό της, όταν συνειδητοποιήσει, πως ένας διχαστικός και ρατσιστικός λόγος, που δεν έχει καμία θέση στην εποχή που ζούμε, όχι μόνο ευδοκιμεί εντός των αιθουσών της, αλλά καθιστά και αυτόν που τον εκφέρει διαπρεπή και επιτυχημένο.

Σε ότι αφορά τον κύριο Καθηγητή, εκείνος φρόντισε να βάλει τη λέξη «φιλότιμο» μόνο στο λεξικό του, εμείς παλεύουμε να την βάλουμε μέσα στην παιδεία μας και σε όλες τις δραστηριότητες της ζωής μας.

Εκείνοι παλεύουν για την Αρχή, με σημαία τους «το φυσιολογικό» και την «ευγλωττία» και εμείς για την Αξία χωρίς καμία σημαία και με γνώμονα τον άνθρωπο.

Πόσο χρήσιμο θα ήταν για την Ανθρωπότητα αν άνθρωποι σαν τον κύριο Κούγια με το μυαλό, την εργατικότητα και το πείσμα που διαθέτουν, αγωνίζονταν για να κάνουν το επάγγελμα τους λειτούργημα και όχι δουλειά. Απονομή δικαίου και όχι διαγωνισμό στρατηγικής ευφυΐας. Αν άνθρωποι σαν τον κύριο Μπαμπινιώτη καταλάβαιναν την αξία του να είσαι Δάσκαλος και όχι καθηγητής και μάθαιναν τα παιδιά μας, όχι τι να σκέφτονται, άλλα πως. Ίσως κάποτε να το κάνουν. Ίσως κάποτε καταλάβουν πως κανείς δεν θυμάται τον Μέλητο, τον Άνυτο και τον Λύκωνα, αλλά όλοι θυμούνται τον Σωκράτη.

Ας μην πολεμάμε τους ανθρώπους, άλλα το Δημόσιο Αποτύπωμα τους όταν αυτό είναι συνειδητή επιλογή τους»

Ο τρόπος που επέλεξε ο Σωτήρης Τσαφούλιας να μιλήσει στις κόρες του για το revenge porn

«Εγώ τους έκανα προχθές μια συζήτηση, ότι μπορεί, αύριο, μεθαύριο, να πέσεις στην παγίδα, όλοι έχουμε πέσει, και ενώ βρίσκεσαι σε μια πολύ προσωπική στιγμή με το αγόρι σου, αυτός να έχει βάλει ένα κινητό κάτω από ένα μαξιλάρι ή σε μια τσάντα που έχει μια τρύπα και να το μαγνητοσκοπήσει και να το βγάλει. Κοίταξε μην πας και μου πηδήξεις από κανένα μπαλκόνι. Δεν έγινε και τίποτα», ήταν τα λόγια του Σωτήρη Τσαφούλια στη συνέντευξη που παραχώρησε στο Dot.

«Τα παιδιά μας δεν κάνουν σεξουαλική αγωγή, δεν κάνουν οδική συμπεριφορά, κάνουν τον βίο της Αγίας Αικατερίνης και γράφουν 15 σελίδες. Όταν έρθει μπροστά της ο βιαστής, ο ομοφοβικός, ο καταπιεστής, ο δυνάστης, δεν θα ξεφύγει από αυτό. Με όλο το σεβασμό και την αγάπη προς τη θρησκεία μας, ξέροντας για την Αγία Αικατερίνη. Υπάρχει ένα κενό. Η κοινωνία αλλάζει και η παιδεία δεν ακολουθεί», συμπλήρωσε.

Σωτήρης Τσαφούλιας – Άννα Μενενάκου

Και οι δύο είναι άνθρωποι χαμηλών τόνων και με τον ίδιο τρόπο αντιμετωπίζουν τη δημοσιότητα. Φροντίζουν να ρίχνουν φως μόνο σε ό,τι αφορά τα επαγγελματικά τους και για τον λόγο αυτό δεν είχε γίνει γνωστή η σχέση τους. Άνθρωποι από το στενό περιβάλλον τους λένε ότι είναι πολύ ερωτευμένοι και φροντίζουν να περνούν αρκετές ώρες μαζί. «Οι φιλίες και οι έρωτες δεν έχουν κριτήρια επιλογής. Απλώς συμβαίνουν», έχει δηλώσει παλιότερη συνέντευξη η Άννα Μενενάκου η οποία θαύμαζε τη δουλειά και τη «ματιά» του σκηνοθέτη πριν ακόμη συνεργαστούν. «Εμένα, αλλά ούτε τον Σωτήρη δεν μας έχει ενοχλήσει κανένας παπαράτσι. Δεν είχα ποτέ τόσο μεγάλη δημοτικότητα για να ασχοληθούν τα μέσα μαζί μου, ούτε θα ασχοληθεί κανείς με το τι έφαγα κι αν πήγα για ψώνια. Είμαι ηθοποιός, κάνω τη δουλειά μου και δίνω συνεντεύξεις ή φωτογραφίζομαι, στα πλαίσια της δουλειάς», είχε πει σε συνέντευξή της η Άννα Μενενάκου.

  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ