Ο δημοφιλής τραγουδιστής Πασχάλης, μίλησε για το παρασκήνιο πίσω από το τραγούδι “Μάθημα σολφέζ” που πήγε στη Eurovision και αποκάλυψε γιατί ποτέ δεν έκανε καριέρα στο εξωτερικό.
Ο Πασχάλης Αρβανιτίδης που έχουμε λατρέψει μέσα από τις ερμηνείες του στις μοναδικές επιτυχίες του, σε πρόσφατη συνέντευξή του αποφάσισε να κάνει μία αποκάλυψη για το μακρινό 1977, όταν ο ίδιος μαζί με την Μπέσσυ Αργυράκη, τη Μαριάννα Τόλη και τον Ρόμπερτ Ουίλιαμς συμμετείχαν στη Eurovision με το τραγούδι «Μάθημα Σολφέζ».
Το παρασκήνιο πίσω από το Μάθημα Σολφέζ και γιατί δεν έκανε καριέρα στο εξωτερικό ο Πασχάλης
Ο τραγουδιστής και συνθέτης, αναφέρθηκε σε εκείνη τη μαγική στιγμή για την καριέρα του ενώ επεσήμανε πως ήθελε να αποκαλύψει κάτι για πρώτη φορά που είχε συμβεί στο παρασκήνιο αυτής…
Θα ήθελα να μου πείτε για την εμπειρία της Eurovision. Υπήρχαν αρκετές φήμες που ακολουθούσαν αυτή την εμφάνιση. Λέγανε ότι είχε έρθει κάποιο κλιμάκιο από την EBU στην Ελλάδα για να διαπιστώσει αν είναι εφικτό να γίνει εδώ ο διαγωνισμός. Εσείς τι θυμάστε;
Δεν ξέρω αν πραγματικά είχαν έρθει για να δουν αν μπορεί να γίνει εδώ, αλλά αυτό που ξέρω είναι πως ήρθε πράγματι ένα κλιμάκιο εκεί για να μας επιμεληθεί γιατί το πιστέψανε πάρα πολύ το τραγούδι. Πίστευαν ότι θα πάρουμε πρωτιά και ήρθε μια ομάδα ειδικών που μας έδιναν οδηγίες, παρακολουθούσαν τις πρόβες, βλέπανε, κάνανε τίς παρατηρήσεις τους και μας είχαν από κοντά γιατί πραγματικά το πίστεψαν. Μας πρότειναν συνεργασία στο εξωτερικό να βγούμε στο εξωτερικό σαν ομάδα. Μας πρότειναν συμβόλαιο. Εμείς πάνω σ’ αυτή την πρόταση κάπου διαφωνήσαμε.
Ο Πασχάλης εξιστορεί την πίκρα του για το “Μάθημα Σολφέζ”
Ποιοι διαφώνησαν;
Πέρασε πολύς καιρός από τότε και θα το πω για πρώτη φορά γιατί τα γεγονότα είναι γεγονότα, δεν μπορούμε να τα κρύβουμε. Στην πρόταση λοιπόν, στην σύνταξη του συμβολαίου, είχε έναν όρο που έλεγε ότι ο Γιώργος Χατζηνάσιος, που είναι και ο συνθέτης, θα είναι αυτός που θα τροφοδοτεί το συγκρότημα με τραγούδια. Ο Ρόμπερτ Ουίλιαμς, ο οποίος είναι κι αυτός συνθέτης, κι εγώ συνθέτης αλλά που δεν αξίωσα κάτι παρόμοιο, ζήτησε ο όρος αυτός να περιλαμβάνει και άλλα μέλη του συγκροτήματος, δηλαδή ας πούμε και τον εαυτό του. Ήθελε να μπορεί να δίνει και εκείνος τραγούδια στο συγκρότημα και αυτό έθιξε τον Χατζηνάσιο και καλώς τον έθιξε και προσεβλήθη και δεν το δέχτηκε. Αυτός ήταν ένας πολύ σοβαρός λόγος που δεν προχώρησε αυτή η πρόταση να βγούμε και στο εξωτερικό. Χάλασε εκεί. Κατά τη γνώμη μου, να πω τώρα εκ των υστέρων ότι κακώς ο Ρόμπερτ αξίωσε κάτι τέτοιο, διότι αυτές οι συνεργασίες, δεν γίνονται με όρους. Έτσι νομίζω, γίνονται από την περίσταση και από την ανάγκη και από την καλή συνεργασία. Δεν πιστεύω ότι εάν ο Ρόμπερτ θα πρότεινε ένα τραγούδι δικό του στην ομάδα και στον Γιώργο Χατζηνάσιο το οποίο θα ήταν καλό και εκείνος θα έλεγε δεν το θέλω.
Το συζητήσατε εσείς με τον Ρόμπερτ;
Ποτέ, ποτέ. Απλώς εκείνη την εκείνη την ώρα του είπα βρε Ρόμπερτ, γιατί το λες αυτό το πράγμα, δεν χρειάζεται να το βάλουμε τώρα σαν όρο. Ναι, μέχρι εκεί. Δεν είπα τίποτα, αλλά και ποτέ μετέπειτα δεν το κουβεντιάσαμε.
Θα μπορούσε να γίνει ένα ριμέικ του κομματιού με εσάς μόνο και την Μπέσσυ Αργυράκη;
Τα ριμέικ δεν τα πολύ πιστεύω. Έχω ένα εκπληκτικά επιτυχημένο ριμέικ, «Το σχολείο» με τη συνεργασία των Goin’ Through. Βραβεύτηκε και έγινε πολύ μεγάλη επιτυχία. Εγώ και η Μπέσσυ αισθανόμαστε λύπη και πόνο, για την απώλεια των δύο συναδέλφων μας και με ποια καρδιά θα το κάνουμε και γιατί; Αυτή η συναισθηματική πλευρά με αποτρέπει από μια τέτοια ενέργεια.
Είναι όντως κρίμα να μην πηγαίνει κανείς να κάνει καριέρα στο εξωτερικό για μια τόσο ασήμαντη αφορμή. Και το τραγούδι ήταν πολύ δυνατό.