Ο διάσημος ηθοποιός, σκηνοθέτης και σεναριογράφος Χριστόφορος Παπακαλιάτης, θέλοντας να κάνει μια σύντομη διακοπή από τα επαγγελματικά του καθήκοντα και με αφορμή το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος, πέρασε κάποιες όμορφες στιγμές με μέλη της οικογένειάς του και πιο ειδικά, τον πατέρα και τον αδελφό του.
Ο γνωστός σεναριογράφος ταξίδεψε στη Σαντορίνη και εκεί συνάντησε αγαπημένους φίλους αλλά και πρόσωπα της οικογένειάς του. Μεταξύ αυτών ήταν ο αδελφός του και ο πατέρας του, με τους οποίους έβγαλε μια αναμνηστική φωτογραφία και στη συνέχεια τη δημοσίευσε στον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram.
«Οικογενειακή συνάντηση!!! Επίσκεψη στον μπαμπά και τον αδερφό», έγραψε ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης στη λεζάντα της ανάρτησής του.
Ο ηθοποιός χαλαρώνει στο νησί των Κυκλάδων και γεμίζει τις μπαταρίες του, προκειμένου να επιστρέψει πίσω στη δουλειά του και στην ολοκλήρωση των γυρισμάτων του Maestro.
Λίγο μετά το ανατρεπτικό φινάλε της 2ης σεζόν του Maestro η γαλλική εφημερίδα Libération αφιερώνει εκτενές ρεπορτάζ στη σειρά του Χριστόφορου Παπακαλιάτη, που έχει περάσει τα ελληνικά σύνορα και έχει αγαπηθεί σε δεκάδες χώρες ανά τον κόσμο μέσω της προβολής της στο Netflix.
Το άρθρο του ανταποκριτή στη χώρα μας Fabien Perrier, με τίτλο «Στην Ελλάδα, η τεράστια επιτυχία του Blues du maestro», μας ταξιδεύει στους μαγευτικούς Παξούς, όπου γυρίστηκε η σειρά, ενώ παράλληλα παρουσιάζει τα κοινωνικά ζητήματα που θίγονται μέσω του σεναρίου και αποθεώνει τον εμπνευστή και δημιουργό της.
«Στο ελληνικό νησί των Παξών ένας τουρίστας, που ψάχνει για γυαλιά ηλίου, αναφωνεί: “Το κατάστημα είναι το ίδιο με αυτό της σειράς!”. Πίσω από τη βιτρίνα, ο άνδρας απαντά αστειευόμενος: “Ναι, μόλις έκοψα τα μαλλιά μου…”, καθώς στο Maestro εργάζεται μία γυναίκα», περιγράφει ο αρθρογράφος.
Ο δήμαρχος των Παξών, Σπύρος Βλαχόπουλος, μιλώντας στη Libération κάνει ειδική μνεία στη φήμη που έχει αποκτήσει ο καταπράσινος αυτός παράδεισος του Ιονίου μετά την προβολή της σειράς. «Τώρα υπάρχει ακόμη και η “διαδρομή του Maestro”, με τουρίστες από όλο τον κόσμο να έρχονται για να δουν τα εμβληματικά μέρη του νησιού», εξηγεί.
«Ο Παπακαλιάτης είναι ένα κανονικό success story, ένα είδος wonder boy της τηλεόρασης».
Πράγματι, το Maestro είναι η πρώτη σειρά ελληνικής παραγωγής, στην οποία πρωταγωνιστούν Έλληνες ηθοποιοί και είναι διαθέσιμη στο Netflix, με τίτλο «Maestro in Blue» στα αγγλικά και «Le Blues du maestro» στα γαλλικά.
«Όταν προβλήθηκε η 1η σεζόν τον Μάρτιο του 2023 βρέθηκε στο Top10 της πλατφόρμας σε 31 διαφορετικές χώρες, πριν επαναλάβει το κατόρθωμα αυτό τον Μάιο του 2024 με τη 2η σεζόν. Τα γυρίσματα της 3ης και τελευταίας σεζόν μόλις ολοκληρώθηκαν», επισημαίνει ο Perrier.
Όλα ξεκίνησαν στο μυαλό του Χριστόφορου Παπακαλιάτη, το 2020, στο αποκορύφωμα της πανδημίας του κορωνοϊού. «Ετοίμαζα μια ταινία όταν ο κόσμος μπήκε σε παύση», αναφέρει στη Libération ο δημιουργός του Maestro και παραδέχεται ότι λόγω των περιοριστικών μέτρων, που είχαν επιβληθεί για τη διασπορά του ιού, δεν μπορούσε να προχωρήσει το έργο.
«Έτσι άρχισα να γράφω μια μίνι σειρά», συμπληρώνει. Το σενάριο; Ένας μουσικός, ο Ορέστης (τον οποίο υποδύεται ο ίδιος), που προσλαμβάνεται στους Παξούς για να οργανώσει ένα φεστιβάλ. Ο Ορέστης βρίσκεται μπλεγμένος σε μια απροσδόκητη ερωτική ιστορία αλλά και σε προβλήματα των κατοίκων, με κάποιους να τον εμπιστεύονται και άλλους να τον θεωρούν εχθρό τους.
«Οι δρόμοι οικογενειών διασταυρώνονται, τα ζευγάρια δημιουργούνται και χωρίζουν και η επιθυμία τους να αποδράσουν περιορίζεταιαπό τη νησιωτικότητα. Η σειρά παρεκκλίνει σε ένα οιονεί θρίλερ, με τον δήμαρχο να εμπλέκεται σε διακίνηση ναρκωτικών», υπογραμμίζει ο δημοσιογράφος και τονίζει ότι το Maestro αγαπήθηκε στην Ελλάδα από την πρώτη στιγμή.
Όπως επισημαίνει ο Perrier, η σειρά μεταδόθηκε από το ιδιωτικό τηλεοπτικό κανάλι Mega και κατέκτησε την πρωτιά στην τηλεθέαση.
«Ο Παπακαλιάτης είναι ένα κανονικό success story, ένα είδος wonder boy της τηλεόρασης. Το 2015 η ταινία μεγάλου μήκους Worlds Apart, μια ιστορία αγάπης εν μέσω της μεταναστευτικής κρίσης, σημείωσε μεγάλη επιτυχία στο εθνικό box office. Οι προηγούμενες τηλεοπτικές παραγωγές του, Deux Jours seulement και Prends soin de moi, έχουν ήδη αποσπάσει μεγάλη αναγνώριση από το κοινό», σχολιάζει ο αρθρογράφος.
«Είναι παιδί του Mega. Από εδώ ξεκίνησε, πάντα εμείς κάναμε την παραγωγή των σειρών του», λέει πηγή του καναλιού στη γαλλική εφημερίδα για τον Χριστόφορο Παπακαλιάτη και σημειώνει ότι «έχει χάρισμα στο κάστινγκ».
«Η επιτυχία οφείλεται επίσης στην ομορφιά των εικόνων, στη γοητεία του νησιού, στο καστ και στη μουσική»
Όντως, στο Maestro παίζουν μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα. «Αρχικά, πρωταγωνιστεί η Χάρις Αλεξίου, μια από τις μεγαλύτερες φωνές του ελληνικού τραγουδιού, η οποία ξεκίνησε καριέρα ηθοποιού όταν αποσύρθηκε από τη μουσική σκηνή. Υποδύεται τη… Χάρις, μια γιαγιά με σύγχρονο, δυνατό χαρακτήρα και ταλέντο στο τραγούδι. Άλλοι ηθοποιοί είναι η Μαρία Καβογιάννη και ο Κώστας Μπερικόπουλος, που μπορεί να μην είναι γνωστοί στη Γαλλία, αλλά είναι αστέρια του θεάτρου και της μικρής οθόνης», αναφέρει ο Perrier.
Μάλιστα, στο σημείο αυτό τονίζει ότι ένας από τους βασικούς λόγους της επιτυχίας του Maestro είναι τα θέματα που μεταφέρει η σειρά στην οθόνη. «Με αυτές τις οικογενειακές ιστορίες, μπόρεσα να ασχοληθώ με θέματα που απασχολούν την κοινωνία μας: Η πανδημία και ο τρόπος που έχει επηρεάσει τη ζωή μας, η ενδοοικογενειακή βία, η ομοφοβία, τα ταμπού…».
Ο ίδιος παρατηρεί ότι στην πραγματικότητα το #MeToo ήρθε αργά στην Ελλάδα. «Οι φωνές των θυμάτων σεξουαλικής βίας άρχισαν να ακούγονται μόλις τον Φεβρουάριο του 2021. Σε αυτή τη χώρα των 10,4 εκατομμυρίων κατοίκων, όταν γράφτηκε η σειρά, το θέμα των γυναικοκτονιών είχε επίσης έρθει στο προσκήνιο. Το 2020 σημειώθηκαν οκτώ γυναικοκτονίες, οι οποίες αυξήθηκαν σε 23 το 2021. Η ομοφοβία είναι ένα άλλο θέμα που διαπερνά την κοινή γνώμη. Το Maestro μεταφέρει στην οθόνη την αγάπη μεταξύ δύο αγοριών, ενώ παράλληλα αφηγείται τις δυσκολίες τους να συμβιβαστούν με την ομοφυλοφιλία τους, ακόμη και μέσα στις ίδιες τους τις οικογένειες», γράφει.
Σε μια ελληνική κοινωνία που μοιάζει σκληρή, η σειρά έχει γίνει «μια πραγματική λαϊκή επιτυχία [που] κάνει εξαιρετική τηλεθέαση στο κανάλι μας», σύμφωνα με το Mega.
Ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης, με τη σειρά του, δηλώνει ότι «τα θέματα που θίγονται “μιλούν” στους θεατές παντού».
«Η επιτυχία οφείλεται επίσης στην ομορφιά των εικόνων, στη γοητεία του νησιού, στο καστ και στη μουσική», προσθέτει ο Στέλιος Σωτήρης, διευθυντής της Foss Production, της εταιρείας που έχει αναλάβει την εκτέλεση παραγωγής της σειράς.
Πάντως, ο Perrier δεν παραλείπει να αναφερθεί στη δύναμη της προβολής του Netflix και στο γεγονός πως οι Παξοί έχουν γίνει αναμφισβήτητα πόλος έλξης για ολοένα και περισσότερους τουρίστες.
«Σε τέτοιο βαθμό που οι κάτοικοι του νησιού φοβούνται ότι θα πρέπει να αντιμετωπίσουν τον υπερτουρισμό. Οι σκηνές στην ύπαιθρο του νησιού και στις πανέμορφες ακτές του, γυρισμένες με drone, είναι το είδος του τουριστικού φυλλαδίου παγκόσμιας κλάσης που κανένα τουριστικό γραφείο ή υπουργείο Τουρισμού δεν μπορεί να αντέξει οικονομικά», καταλήγει.
Περισσότερες ειδήσεις σήμερα
Ενδοοικογενειακή βία: Και δεύτερος πασίγνωστος δικηγόρος κατηγορείται από τη σύντροφό του