Kούλα Αγαγιώτου: Το «Ρετιρέ», η οικογενειακή τραγωδία και ο μοναχικός θάνατος μακριά από όλους

Η Κούλα Αγαγιώτου, η αξέχαστη «κυρία Σοφία» του Mega, έζησε ένα αιματοβαμμένο οικογενειακό δράμα που δύσκολα θα ξεχαστεί.
kούλα-αγαγιώτου-το-ρετιρέ-η-οικογενε-193591

H Kούλα Αγαγιώτου ασχολήθηκε με τον κινηματογράφο, το θέατρο αλλά και την τηλεόραση κατά την διάρκεια της καριέρας της. Όποιον ρόλο αναλάμβανε, τον έκανε με επιτυχία. Παρότι είχε μια πολύ μεγάλη καριέρα, έχει μείνει στη μνήμη του περισσότερου κόσμου ως η «Kυρία Σοφία» από την σειρά «Το Ρετιρέ» του τηλεοπτικού σταθμού Mega.

Η Κούλα Αγαγιώτου γεννήθηκε μια ημέρα σαν σήμερα, στις 16 Μαΐου 1915. Έζησε μια μεγάλη οικογενειακή τραγωδία που κλήθηκε να πάρει τη σημαντικότερη απόφαση της ζωής της και πέθανε ξεχασμένη από όλους. Η ζωή της κάλλιστα θα μπορούσε να είναι το σενάριο κάποια δραματικής ταινίας.

Κούλα Αγαγιώτου: Η καλόκαρδη γιαγιά που όλοι θα θέλαμε να έχουμε

Αν και γεννημένη ηθοποιός, η Κούλα (Αγγελική) Αγαγιώτου εμφανίστηκε στο θέατρο σε ηλικία 33 ετών! Συμμετείχε στον «Ματωμένο Γάμο» του Λόρκα που ανέβασε ο Κάρολος Κουν στο Θέατρο Τέχνης με πρωταγωνίστρια την Έλλη Λαμπέτη.

Το κινηματογραφικό της ντεμπούτο το έκανε το 1951 στο δράμα του Γιώργου Ζερβού «Ματωμένα Χριστούγεννα».

Μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια συνεργάστηκε σχεδόν με όλα τα «ιερά τέρατα» τόσο του θεάτρου όσο και του κινηματογράφου. Με τον Βασίλη Λογοθετίδη, τη Μαίρη Αρώνη, την Άννα Συνοδινού, τον Βασίλη Διαμαντόπουλο, τη Σμαρούλα Γιούλη, την Αλίκη Βουγιουκλάκη, τον Δημήτρη Παπαμιχάηλ και πολλούς ακόμα.

Οι μεγάλες επιτυχίες της, ωστόσο, ήταν η συμμετοχή της στη θρυλική ταινία του Αλέξη Δαμιανού «Ευδοκία» (όπου υποδύθηκε μια γηραιά ιερόδουλη), η συμμετοχή της στη θεατρική μεταφορά των «Κόκκινων Φαναριών» όπου είχε υποδυθεί την «μαντάμ Παρί» (ρόλο τον οποίο στην εμβληματική ταινία του Βασίλη Γεωργιάδη, κράτησε η Δέσπω Διαμαντίδου), η συμμετοχή της στο «Ποτέ την Κυριακή» του Ζιλ Ντασέν με την αξέχαστη Μελίνα Μερκούρη.

Και αφού είχε κατακτήσει το θέατρο και τον κινηματογράφο είχε έρθει και η ώρα της τηλεόρασης με δύο ρόλους που της χάρισαν τη φήμη της αγαπημένης «γιαγιάς» ή/και «μητέρας».

Ο πρώτος ήταν ο «Μεθοριακός Σταθμός» του Γιώργου Πετρίδη όπου υποδυόταν τη μητέρα του γεωπόνου Αλέξη Κοντόπουλου (ρόλο τον οποίο κρατούσε ο Βάσος Ανδριανός).

Ο δεύτερος (και ίσως ο πιο αγαπημένος από όλους τους ρόλους της) ήταν αυτός της «κυρίας Σοφίας» στο «Ρετιρέ» του Γιάννη Δαλιανίδη. Σε αυτή τη σειρά, η Κούλα Αγαγιώτου βρισκόταν πάντα κάπου ανάμεσα στην κόρη της (Κατερίνα Γιουλάκη) και την εγγονή της (Τζόυς Ευείδη) η οποία την έμπλεκε διαρκώς σε νέες ξεκαρδιστικές περιπέτειες. Αυτός ήταν ο ρόλος που τη σημάδεψε καθώς ήταν η εποχή που η ιδιωτική τηλεόραση άκμαζε, όλοι οι Έλληνες είχαν, πλέον, από μια τηλεόραση μέσα στα σπίτια τους και μέσω αυτών η Αγαγιώτου έγινε η αγαπημένη γιαγιά που όλοι θα θέλαμε να έχουμε.

Με δεδομένο, μάλιστα, πως το «Ρετιρέ», το οποίο προβλήθηκε μόλις για δυο σεζόν, έζησε και δεύτερη και τρίτη και τέταρτη «ζωή» μέσα από τις επαναλήψεις, η Αγαγιώτου καθιερώθηκε στη συνείδηση του κόσμου ως μια από τις πιο αγαπημένες φιγούρες της ελληνικής τηλεόρασης.

Το κακό για την Κούλα Αγαγιώτου είναι πως όλη την αγάπη που πήρε μέσα από τη δουλειά της, δεν την πήρε και στην προσωπική της ζωή. Πέθανε ολομόναχη και ξεχασμένη στις 25 Οκτωβρίου του 2006 στο σπίτι της στο Κουκάκι. Η είδηση του θανάτου της έγινε γνωστή περίπου δυο μήνες αργότερα.

Μέχρι και την ημέρα που άφησε την τελευταία της πνοή, η Κούλα Αγαγιώτου ζούσε με ένα τεράστιο βάρος. Έζησε μια οικογενειακή τραγωδία την οποία ουδέποτε μπόρεσε να ξεπεράσει καθώς η ίδια ήταν που με μια απόφασή της την καθόρισε.

Και σίγουρα, αν και η ίδια απέφευγε να μιλάει για εκείνη την τραγική ιστορία, ήταν μια υπόθεση που της βάραινε τη συνείδηση, παρά το γεγονός πως – δεδομένα – είχε κάνει αυτό που έπρεπε.

Κούλα Αγαγιώτου: Μια μεγάλη οικογενειακή τραγωδία

Η Κούλα Αγαγιώτου είχε μια αδερφή η οποία είχε φέρει στη ζωή ένα αγοράκι, τον Δημήτρη. Η αδερφή της Αγαγιώτου αντιμετώπιζε σοβαρότατα ψυχολογικά προβλήματα τα οποία και επιδεινώθηκαν με τη γέννηση του μικρού Δημήτρη.

Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα η γυναίκα να μπει στο ψυχιατρείο και έτσι η Κούλα Αγαγιώτου ανέλαβε το μεγάλωμα του μικρού Δημήτρη.

Δυστυχώς, όσο ο Δημήτρης μεγάλωνε τόσο περισσότερο εμφάνιζε και αυτός, όπως και η μητέρα του, έντονα ψυχολογικά προβλήματα. Η κατάσταση έγινε ακόμα χειρότερη στα σχολικά του χρόνια καθώς οι συμμαθητές του διαρκώς τον κορόιδευαν επειδή δεν μπορούσε να προφέρει καθαρά το «ρ» και τον έλεγαν άσχημο και απροσάρμοστο.

Μετά το σχολείο η κατάσταση του Δημήτρη είχε λάβει δραματικές διαστάσεις. Είχε μια εμμονή με προσωπικότητες όπως ο Τζακ ο Αντεροβγάλτης και ο Κόμης Δράκουλας. Λέγεται, μάλιστα, πως τις νύχτες ντυνόταν σαν βαμπίρ και ξενυχτούσε μέσα σε νεκροταφεία!

Η Κούλα Αγαγιώτου προσπαθούσε να του εξηγήσει πως θα πρέπει να αλλάξει συμπεριφορά αν και είναι προφανές πως και η ίδια δίσταζε να πάρει τη σημαντική (και δύσκολη, είναι η αλήθεια) απόφαση να τον μεταφέρει σε κάποια κλινική.

Ανάμεσα στους δύο υπήρχαν έντονες προστριβές καθώς ο Δημήτρης ζητούσε από τη θεία του να του δώσει χρήματα, ώστε, να πάει να κάνει μια σειρά πλαστικών επεμβάσεων προκειμένου να μοιάσει στον Δον Ζουάν τον οποίο θεωρούσε πρότυπο ομορφιάς!

Τα μεσάνυχτα της 23ης Απριλίου του 1964 στη διασταύρωση των οδών Β. Γεωργίου και Πρατίνου, στο Παγκράτι, βρέθηκε νεκρή μια γυναίκα, η Μαρία Μπαβέα. Περαστικοί είδαν τη νεαρή γυναίκα ξαπλωμένη μέσα σε μια λίμνη αίματος, στη μέση του δρόμου και ειδοποίησαν την αστυνομία.

Στον τόπο του εγκλήματος δεν εντοπίστηκαν σημαντικά στοιχεία και γρήγορα οι έρευνες της αστυνομίας βάλτωσαν. Και ίσως αυτό να ήταν μια δολοφονία που θα έμενε ανεξιχνίαστη αν δεν είχε προκύψει μια αλυσίδα συνταρακτικών γεγονότων.

Σε εκείνη την τελευταία συζήτηση που είχαν θεία και ανιψιός, ο Δημήτρης της είχε υπερηφανευτεί πως είχε ένα μαχαίρι. Την επόμενη ημέρα μια ξαδέρφη της Αγαγιώτου είχε πάει στο σπίτι της και την είχε ενημερώσει πως είδε τον Δημήτρη να επιστρέφει στο σπίτι με το πουκάμισό του μέσα στα αίματα.

Δεν ήξερε αν ήταν αληθινά ή όχι, πάντως επειδή είχε φοβηθεί, είχε θεωρήσει σκόπιμο να ενημερώσει την αγαπημένη ηθοποιό.

Όταν η Κούλα Αγαγιώτου ένωσε όλα τα κομμάτια του παζλ, βρέθηκε μπροστά σε ένα τρομακτικό δίλημμα. Να κρατήσει μυστικά όλα αυτά που είχαν γίνει ή να μιλήσει στην αστυνομία. Επέλεξε το δεύτερο.

Με τη βοήθεια ενός φίλου της δικηγόρου, έστειλε το μαχαίρι στην αστυνομία και εξηγούσε τι ακριβώς είχε συμβεί. Η δυσκολότερη στιγμή απ’ όλες ήταν βέβαια όταν, αφού η αστυνομία είχε «δέσει» την υπόθεση και είχε σχηματίσει δικογραφία σε βάρος του Δημήτρη για ανθρωποκτονία, η Αγαγιώτου κλήθηκε να καταθέσει σε βάρος του ανιψιού της.

Η κατάθεσή της στη δίκη ήταν συγκλονιστική. Με δάκρυα στα μάτια εξήγησε πως αν και υπεραγαπούσε τον ανιψιό της και τον είχε μεγαλώσει με θυσίες και στερήσεις, θεώρησε ότι αυτή ήταν η καλύτερη λύση και για τον ίδιο τον Δημήτρη αφού έτσι δε θα μπορούσε να κάνει κακό ούτε στον ίδιο αλλά ούτε και σε άλλους ανθρώπους.

Το δικαστήριο έκρινε πως ο Δημήτρης «ήταν ανιάτως φρενοβλαβής και επικίνδυνος», κρίθηκε ένοχος για τον φόνο της Μπαβέα αλλά διέταξε την κράτησή του σε ψυχιατρική κλινική και όχι σε κάποια φυλακή.

Ο Δημήτρης έμεινε στην κλινική μέχρι το τέλος της ζωής του, ενώ η Κούλα Αγαγιώτου έζησε για το υπόλοιπο της ζωής της με το βάρος ότι κατέδωσε στην αστυνομία τον ανιψιό της. Έστω και αν ήξερε πως είχε δίκιο.

Περισσότερες ειδήσεις σήμερα

Έρχεται δύσκολη μέρα: Η πορεία του αεροχείμαρρου που θα πνίξει τη χώρα με αφρικανική σκόνη

Κούκλα και επιστήμονας: H κόρη της Μαρίας Καβογιάννη δεν ακολούθησε τα χνάρια της μητέρας της

Άννα Παναγιωτοπούλου: Η φωτογραφία από την παιδική της ηλικία που βλέπουμε για 1η φορά

  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ