Για ακόμη μια φορά οι επιβάτες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (μετρό, ΗΣΑΠ, λεωφορεία, τραμ) ταλαιπωρούνται αντιμετωπίζουν έναν χαμό στους δρόμους λόγω της μεγάλης 24ωρης απεργίας που έχουν κηρύξει οι εργαζόμενοι από το πρωί της Τετάρτης 21/9/2022.
Ενδεικτικό το γεγονός ότι αυξημένη κίνηση λίγο μετά τις 9 το πρωί καταγραφόταν στον Κηφισό – στην κάθοδο από την Κηφισιά μέχρι το Περιστέρι και στην άνοδο από το Αιγάλεω μέχρι τη Νέα Φιλαδέλφεια – σε τμήματα της καθόδου της Κηφισίας και της Μεσογείων, στην άνοδο της Αλεξάνδρας, στην Κατεχάκη προς Κηφισίας, στη Βασιλίσσης Σοφίας, στην παραλιακή λεωφόρο Πσοειδώνος προς Πειραιά, στο λιμάνι του Πειραιά, στη λεωφόρο Ηλιουπόλεως με την κατάσταση να αναμένεται να επιδεινώνεται συνεχώς όσο περνάει η ώρα.
Στο «κόκκινο» είναι και η Αττική Οδός.
Ειδικότερα καταγράφονται καθυστερήσεις:
20΄-25΄ στο ρεύμα προς Αεροδρόμιο από κόμβο Φυλής έως κόμβο Κηφισίας.
5΄-10΄ στο ρεύμα προς Ελευσίνα από κόμβο Πεντέλης έως κόμβο Κηφισίας.
10΄-15΄στις εξόδους για Λαμία (ρεύμα προς Αεροδρόμιο και προς Ελευσίνα).
Σύμφωνα με τον υπεύθυνο της Περιφέρειας Αττικής για την κίνηση, Κίμωνα Λογοθέτη, «ήδη από 7:30 το πρωί όλο το οδικό δίκτυο της Αττικής ήταν σε συμφόρηση».
Συγκεκριμένα, δεν κυκλοφορούν από την έναρξη της βάρδιας έως την λήξη της λεωφορεία και τρόλεϊ, ενώ δεν λειτουργούν το τραμ και το μετρό ( γραμμές 1,2&3).
Τα πιο σημαντικά προβλήματα σύμφωνα με την τροχαία Αττικής είναι στην Αθηνών Λαμίας και στα δύο ρεύματα από την λεωφόρο Αθηνών έως τον ανισόπεδο κόμβο Καλυφτάκη, στην άνοδο και στην κάθοδο της λεωφόρου Κηφισού, στη λεωφόρο Μεσογείων, στην άνοδο και στην κάθοδο της λεωφόρου Κηφισίας, και στην άνοδο της λεωφόρου Συγγρού.
Ιδιαίτερα αυξημένη είναι η κίνηση στους δρόμους του κέντρου της Αθήνας, και στα δυο ρεύματα της λεωφόρου Ποσειδώνος
H Αθήνα, θα μείνει για ένα 24ωρο χωρίς μέσα μαζικής μεταφοράς καθώς οι εργαζόμενοι αποφάσισαν να συμμετάσχουν στην 24ωρη απεργία που προκήρυξε το Εργατικό Κέντρο Αθήνας. Εντωμεταξύ, πάντως, αναμένεται και η εκδίκαση του αιτήματος των ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ που προσέφυγαν στη Δικαιοσύνη ζητώντας να κηρυχθεί παράνομη η απεργία που ανακοινώθηκε από τα Σωματεία Εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ για όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ σημειώνει ότι «δεν έχουν τηρηθεί οι νόμιμες προϋποθέσεις κήρυξης της απεργίας» και πως λόγω της γνωστοποίησης της απόφασης των Σωματείων χθες το μεσημέρι δεν κατέστη η εκδίκαση και θα γίνει σήμερα το πρωί.
«Ζητούμε προκαταβολικά συγνώμη από το επιβατικό κοινό, για την ταλαιπωρία και τις δυσκολίες που θα συναντήσει κατά τις μετακινήσεις του» επισημαίνεται στην ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ.
Από την πλευρά τους οι Οδικές Συγκοινωνίες αναφέρουν: «Η Διοίκηση της Ο.ΣΥ. Α.Ε. προσέφυγε στις 20 Σεπτεμβρίου 2022, στη Δικαιοσύνη με αίτημα να κηρυχθεί παράνομη και καταχρηστική η 24ωρη απεργία, που εξήγγειλαν αιφνιδιαστικά τα Σωματεία εργαζόμενων της Εταιρίας για την Τετάρτη 21/09/2022, συμμετέχοντας στην απεργία του Εργατικού Κέντρου Αθηνών, καθώς δεν τηρήθηκαν οι νόμιμες προϋποθέσεις κήρυξης της απεργίας.
Η απόφαση των Σωματείων γνωστοποιήθηκε χθες το μεσημέρι και ως εκ τούτου δεν κατέστη εφικτό να εκδικαστεί η προσφυγή της εταιρείας εντός της ημέρας και σε κάθε περίπτωση πριν από την έναρξη της κινητοποίησης.
Υπενθυμίζεται πως σε 24ωρη απεργία αποφάσισαν να προχωρήσουν οι εργαζόμενοι των Μέσων Μαζκής Μεταφοράς για σήμερα Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου, την οποία προκήρυξε το Εργατικό Κέντρο Αθήνας (ΕΚΑ) σε έκτακτη συνεδρίαση του ενόψει της ψήφισης του σχεδιου νόμου για τις ΔΕΚΟ στη Βουλή.
Η Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου 2022 είναι η ημέρα ψήφισης του νομοσχεδίου του υπουργείου Οικονομικών για τους εργαζόμενους στις ΔΕΚΟ που όπως λένε «πλήττονται από το εν λόγω σχέδιο νόμου».
Στην απεργία συμμετέχουν και οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΑ, με αποτέλεσμα λεωφορεία και τρόλεϊ να μην λειτουργούν για 24 ώρες, ενώ δεν θα λειτουργήσει ούτε το μετρό και στις τρεις γραμμές του.
Η ανακοίνωση των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ
«Ενώ η κοινωνία βιώνει, καθημερινά, τις συνέπειες της ιδιωτικοποίησης της ΔΕΗ, με τις δραματικές αυξήσεις στη τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος, η Κυβέρνηση προωθεί τα σχέδιά της για την ιδιωτικοποίηση της ΕΥΔΑΠ και των εταιρειών Αστικών Συγκοινωνιών, όπως ο ΟΑΣΑ, η ΣΤΑΣΥ και η ΟΣΥ, αδιαφορώντας για τις συνέπειες από την κερδοσκοπική ασυδοσία, που θα υπάρξουν για το μέγιστο αγαθό, το νερό και τις Αστικές Συγκοινωνίες.
Το νομοσχέδιο, που βρίσκεται στη Βουλή και υλοποιεί αυτόν το σχεδιασμό, για να διευκολύνει τις ιδιωτικοποιήσεις, προβλέπει και σειρά ρυθμίσεων, οι οποίες οδηγούν σε διάλυση τις εργασιακές σχέσεις, δημιουργούν εργαζόμενους πολλών ταχυτήτων μέσα στον ίδιο εργασιακό χώρο και υπονομεύουν περισσότερο τον ρόλο των συλλογικών διαπραγματεύσεων.
Συγκεκριμένα, οι νεοπροσληφθέντες εργαζόμενοι εξαιρούνται από τις Επιχειρησιακές Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και διευκολύνεται η απόλυσή τους, ακόμα και ένα έχουν προσληφθεί ως αορίστου χρόνου. Επίσης, για πρώτη φορά, προβλέπεται η ύπαρξη σε αυτές τις εταιρείες «νοικιαζόμενων» εργαζόμενων.
Παράλληλα, σε ένα κρεσέντο παλαιοκομματισμού και εξυπηρέτησης πελατειακών σχέσεων με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο: α) περιορίζεται ο ρόλος του ΑΣΕΠ στις προσλήψεις προσωπικού, β) ενισχύονται οι προμήθειες σε απευθείας αναθέσεις και γ) ανοίγει η πόρτα προσλήψεων ακριβοπληρωμένων «golden boys» καθώς δίνεται η δυνατότητα προσλήψεων για θέσεις Γενικών Διευθυντών και Διευθυντών, υπονομεύοντας την υπηρεσιακή εξέλιξη του υπάρχοντος προσωπικού.
Όλοι μαζί οι εργαζόμενοι στις Αστικές Συγκοινωνίες της πρωτεύουσας θα αγωνιστούμε, με όλες τις δυνάμεις μας, για να αποτρέψουμε τη ψήφιση αυτού του εκτρωματικού νομοσχεδίου.
Συμμετέχουμε στην 24ωρη απεργία του Εργατικού Κέντρου Αθήνας, την Τετάρτη 21-9-2022, καθώς και στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 12:00 στο Υπουργείο Οικονομικών».
Απίστευτη λοιπόν είναι η ταλαιπωρία στους δρόμους αυτή την ώρα… ευχόμαστε να λήξει τουλάχιστον σε 24ώρες η απεργία και να μη συνεχιστεί.