Μια φωτογραφία-ντοκουμέντο από το 3ο βαγόνι έρχεται στο φως της δημοσιότητας, λίγο πριν τη μοιραία σύγκρουση στα Τέμπη, που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο 57 ανθρώπων. Στη φωτογραφία είναι ξεκάθαρο ότι πρόκειται για ένα ήσυχο δρομολόγιο που τίποτα δεν προμηνυε το τι θα επακολουθούσε σε λίγη ώρα.
Τί δείχνει η φωτογραφία από το 3ο βαγόνι στα Τέμπη
Είναι το βαγόνι 3 της μοιραίας αμαξοστοιχίας IC 62 λίγη ώρα πριν απο τη σφοδρή σύγκρουση στα Τέμπη. Όπως φαίνεται και στη φωτογραφία, το βαγόνι είναι γεμάτο και οι επιβάτες κάθονται στις θέσεις τους χωρίς κάτι να προϊδεάζει για το τι θα ακολουθήσει.
Σε κοντινή απόσταση είναι το βαγόνι-εστιατόριο όπου επιχειρούν οι δυνάμεις της Πυροσβεστικής για τον εντοπισμό επιβατών. Τη φωτογραφία-ντοκουμέντο ανέβασε στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook ο ποινικολόγος, Βασίλης Νουλέζας, ο οποίος έχε αναλάβει την εκπροσώπηση κάποιων από τους τραυματίες.
Η φωτογραφία από τα Τέμπη είναι ενός νεαρού επιβάτη
Η φωτογραφία είναι απο το κινητό ενός νεαρού επιβάτη, ο οποίος είχε κατέβει από το τρένο πριν από το δυστύχημα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο συγκεκριμένο βαγόνι επέβαινε η 34χρονη, Αθηνά Κατσάρα, από την Κατερίνη η οποία ταυτοποιήθηκε πως βρίσκεται ανάμεσα στα θύματα της τραγωδίας και ο σύζυγός της που νοσηλεύεται στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Λάρισας.
Ψάχνουν για τρίτη ημέρα στα συντρίμμια – 57 οι επιβεβαιωμένοι νεκροί στα Τέμπη
Εν τω μεταξύ, στην τελική ευθεία βρίσκονται οι διασωστικές έρευνες στο σημείο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, οι οποίες αναμένεται να ολοκληρωθούν σήμερα το μεσημέρι, γράφοντας τον τραγικό επίλογο μιας ανείπωτης, εθνικής τραγωδίας. Ο κατάλογος των νεκρών έφτασε χθες τους 57, αν και στην Ελληνική Αστυνομία έχουν δηλωθεί 56 αγνοούμενοι, ενώ 48 άτομα παραμένουν στα νοσοκομεία για νοσηλεία, εκ των οποίων 6 σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας.
Όπως εξηγούν αρμόδιες πηγές η διαδικασία της ταυτοποίησης τρέχει πιο αργά και δεν γίνεται αφαίρεση από τον αριθμό των αγνοουμένων άρα το γεγονός ότι έχουμε 57 νεκρούς και 56 αγνοούμενους, δεν σημαίνει ότι έχουμε 113 νεκρούς. Υπάρχουν, λένε οι ίδιες πηγές, και 1-2 περιπτώσεις που υπάρχουν και προκύπτουν από τη λίστα επιβατών, αλλά δεν έχουν δηλωθεί ακόμα ως αγνοούμενοι π.χ. ένας ξένος υπήκοος και ένας άνδρας Ρομά.
Η κορύφωση του δράματος, ωστόσο, λαμβάνει χώρα στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας, όπου εξελίσσεται η διαδικασία ταυτοποίησης των θυμάτων, με σκηνές βαθιάς θλίψης και πόνου να κυριαρχούν. Μετά την απόφαση βιολογικής ταυτοποίησης των σορών, δηλαδή μέσω του DNA, ελήφθησαν συνολικά 55 δείγματα από τις σορούς, 52 δείγματα από συγγενείς των επιβατών, καθώς και 26 δείγματα από ανθρώπινα μέλη. Σημειωτέον ότι η συγκεκριμένη διαδικασία γίνεται από τα ειδικά εγκληματολογικά εργαστήρια της Ελληνικής Αστυνομίας κατά προτεραιότητα, προκειμένου να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατό αυτή η επώδυνη διαδικασία. Για το λόγο αυτό, μέχρι χθες οι ταυτοποιήσεις σορών είχαν φτάσει τις 24, με τους συγγενείς των θυμάτων να ενημερώνονται σταδιακά για την τύχη των οικείων τους.
Στη Λάρισα θα βρεθεί σήμερα ο Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας Βασίλης Παπαγεωργίου και ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ Χρήστος Τριαντόπουλος
Ολοκληρώνεται η ταυτοποίηση των θυμάτων στα Τέμπη
«Αν και κατά κανόνα η διαδικασία του DNA διαρκεί πολλές ημέρες, έχουν καταβληθεί προσπάθειες να ολοκληρωθεί μέχρι αύριο (σ.σ. σήμερα). Οι οικείοι και συγγενείς των θυμάτων όταν θα ολοκληρώνεται η ταυτοποίηση θα ενημερώνονται από τον Επικεφαλής της ομάδας αναγνώρισης της ΕΛΑΣ και τον ειδικό ψυχολόγο της Αστυνομίας και θα προχωρά η διαδικασία παραλαβής της σορού», υπογράμμισε η Εκπρόσωπος της ΕΛΑΣ, Κωνσταντία Δημογλίδου.
Εξίσου αντίξοες με τη διαδικασία ταυτοποίησης είναι όμως και οι συνθήκες, υπό τις οποίες πραγματοποιούνται οι διασωστικές επιχειρήσεις, καθώς κομμάτια του τρένου έχουν μεταμορφωθεί σε άμορφες μάζες. Για το λόγο αυτό, τα γερανοφόρα οχήματα έχουν ανασηκώσει τα δύο βαγόνια, τόσο το πρώτο επιβατικό της β’ θέσης, όσο και το βαγόνι – εστιατόριο, με το τελευταίο να συγκεντρώνει ιδιαίτερα την προσοχή των ερευνών, καθώς δεν αποκλείεται την ώρα της μετωπικής σύγκρουσης αρκετοί επιβάτες να είχαν μετακινηθεί από τις αρχικές θέσεις του σε αυτό, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους.
Έφοδος στο Σταθμό Λάρισας
Κι ενώ οι επόμενες ημέρες προδιαγράφεται ότι θα περιστραφούν γύρω από την αναζήτηση των αιτίων του δυστυχήματος, αιφνιδιαστική επιχείρηση εξελίχθηκε χθες στο Σταθμό της Λάρισας, με στόχο την κατάσχεση των πειστηρίων του τραγικού συμβάντος. Ανάμεσα σε αυτά που κατασχέθηκαν, ήταν ηχητικά αρχεία, έγγραφα, σημειώσεις και άλλα στοιχεία που αφορούν την κίνηση των αμαξοστοιχιών και τη λειτουργία του σταθμού. Την έφοδο πραγματοποίησαν αστυνομικοί της Ασφάλειας Λάρισας, με εντολή του προϊσταμένου της Εισαγγελέας Εφετών Λάρισας, Σταμάτη Δασκαλόπουλου, ο οποίος εποπτεύει την προανάκριση. Η συγκεκριμένη ενέργεια αντικατοπτρίζει τη εκπεφρασμένη βούληση των Αρχών να διερευνήσουν το συμβάν πέραν της ανάληψης της ευθύνης από τον Σταθμάρχη, στα στελέχη του ΟΣΕ, αλλά και του Ιταλικού Ομίλου που ελέγχει την Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ). Επιπρόσθετα, τις επόμενες ημέρες ο κ. Δασκαλόπουλος αναμένεται να προτείνει προς την Ολομέλεια του Συμβουλίου Εφετών Λάρισας τον ορισμό ειδικού εφέτη ανακριτή, ο οποίος θα αναλάβει τη διενέργεια της κύριας ανάκρισης.
Φιάλες υγραερίου στα ευρήματα μετά από τη σύγκρουση στα Τέμπη
Εν τω μεταξύ, ο εντοπισμός δύο άθικτων φιαλών υγραερίου, σύμφωνα με τον τηλεοπτικό σταθμό Mega, έχει πυροδοτήσει νέα σενάρια, αναφορικά με τα αίτια της πολύνεκρης τραγωδίας. Εξετάζεται, δηλαδή, εάν οι δύο φιάλες που βρέθηκαν, χρησιμοποιήθηκαν με κάποιο τρόπο στο εστιατόριο της επιβατικής αμαξοστοιχίας και αν υπήρχαν και άλλες μέσα στο ίδιο βαγόνι. Το κυρίως ζητούμενο για τις Αρχές είναι, πάντως, εάν οι φιάλες υγραερίου που εντοπίστηκαν στο βαγόνι της μοιραίας αμαξοστοιχίας στα Τέμπη, είναι αποκλειστικά υπαίτιες για την έκρηξη στο τρένο, καθώς η πυρκαγιά δεν ερμηνεύεται, με βάση το είδος και τη σφοδρότητα της σύγκρουσης, αλλά και τις τεχνικές προδιαγραφές των αμαξοστοιχιών. Σε ένα δεύτερο επίπεδο, έρευνες διεξάγονται και στην ευρύτερη περιοχή, για κάθε ίχνος και εύρημα που θα μπορέσει να φωτίσει τα αίτια της τραγωδίας, τα οποία συνιστούν το κύριο ζητούμενο από τις Αρχές από εδώ και στο εξής.
Είναι δυνατόν να μεταφέρονται φιάλες υγραερίου με ένα τέτοιο όχημα που μπορούν ανα πάσα στιγμή να εκραγούν και να προκαλέσουν φωτιά; Οσο περνούν οι ώρες τόσο περισσότερα στοιχεία μαθαίνουμε για αυτά τα εγκλήματα που διαπράχθησαν κατά τη σφοδρή σύγκρουση των αμαξοστοιχειών που κόστισαν τη ζωή σε 57 ανθρώπους.