Στην ιστορία θα περάσει η πιο επικινδυνη γέφυρα στην Ελλάδα, αυτή του Ευρώτα, στην περιοχή της Σκάλας Λακωνίας, παραδίδοντας τη σκυτάλη σε μια ολοκαίνουργια, ασφαλή κατασκευή.
Πώς θα γίνει η κατασκευή της καινούριας γέφυρας που θα αντικαταστήσει του Ευρώτα
Συμπληρώνονται σιγά-σιγά τα κομμάτια του παζλ για την κατασκευή μιας ολοκαίνουργιας γέφυρας στον Ευρώτα, στην περιοχή της Σκάλας Λακωνίας, αντικαθιστώντας την υφιστάμενη γέφυρα η οποία εδώ και 20 χρόνια έχει χαρακτηριστεί ως ακατάλληλη, ούσα νικημένη από την οξείδωση και τη φθορά.
Ειδικότερα, η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Πελοποννήσου, κατόπιν συνεδρίασης την Τρίτη, 4 Οκτωβρίου, ενέκρινε τα συμβατικά τεύχη, τους όρους της διακήρυξης και τη συγκρότηση επιτροπής διαγωνισμού για τη δημοπράτηση κατασκευής του έργου με τίτλο «ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΝΕΑΣ ΓΕΦΥΡΑΣ ΣΤΟΝ ΠΟΤΑΜΟ ΕΥΡΩΤΑ ΠΛΗΣΙΟΝ ΤΗΣ ΥΠΑΡΧΟΥΣΑΣ ΜΕΤΑΛΛΙΚΗΣ ΓΕΦΥΡΑΣ ΣΤΗ ΣΚΑΛΑ ΛΑΚΩΝΙΑΣ», προϋπολογισμού 4.465.000 ευρώ (με ΦΠΑ 24%).
Νωρίτερα, η επιτροπή είχε αποδεχθεί τη δωρεά της μελέτης του εν λόγω έργου.
Πώς θα είναι η νέα οδική γέφυρα που θα αντικαταστήσει την επικίνδυνη του Ευρώτα
Η νέα οδική γέφυρα θα κατασκευαστεί ακριβώς δίπλα στην υπάρχουσα μεταλλική, αντικαθιστώντας την παλαιά κατασκευή. H παλιά μεταλλική γέφυρα, η οποία μετρά 126 χρόνια ζωής και αποτελεί πλέον κομμάτι της ιστορίας του τόπου, θα αποκατασταθεί και θα αξιοποιηθεί ως πεζογέφυρα.
Παράληλλα, προορίζεται να καταστεί χώρος ψυχαγωγίας και πρασίνου, με εργονομικό σχεδιασμό, αναβαθμίζοντας έτσι τον συγκεκριμένο κόμβο που ενώνει την κεντρική με τη νοτιανατολική Λακωνία.
«Με την ολοκλήρωση της νέας γέφυρας, η παλιά μεταλλική θα μετατραπεί σε πεζογέφυρα και θα συνδεθεί με τον αστικό ιστό της Σκάλας, με τρόπο, που ήδη μελετάται στην ΠΕ Λακωνίας. Η κατασκευή νέας γέφυρας στην Σκάλα, αποτελούσε αίτημα αρκετών δεκαετιών και εμείς το κάνουμε πράξη με εξασφαλισμένη πίστωση 4.465.000 ευρώ. Σχεδιάζουμε, μελετάμε και υλοποιούμε σημαντικά έργα, υπηρετώντας τους πολίτες της Λακωνίας» είχε αναφέρει πρόσφατα, σε δήλωσή του ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης Υποδομών & Μεταφορών, Θεόδωρος Βερούτης.
Όπως φαίνεται και από τις παρακάτω φωτογραφίες, η νέα γέφυρα θα πληροί τα πιο αυστηρά κριτήρια ασφαλείας και θα αποτελέσει εχέγγυο για την ασφαλή διέλευση των οχημάτων.
Σημειώνεται, τέλος, ότι η παλαιά γέφυρα άρχισε να κατασκευάζεται το 1896, με τους σχεδιαστές και τους κατασκευαστές της να είναι Γερμανοί και Ιταλοί αντίστοιχα. Το 2001, κατόπιν ελέγχου από κλιμάκιο μηχανικών του ΥΠΕΧΩΔΕ χαρακτηρίστηκε ακατάλληλη.
Καιρός ήταν να αντικατασταθεί αυτή η γέφυρα που τόσα δυστυχήματα έχουν λάβει χώρα εκεί για πολλά χρόνια.