ΕΛΛΑΔΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ

Μέσω gov.gr η αίτηση ακύρωσης ή μείωσης προστίμου για παραβάσεις στα ΜΜΜ

Newsroom
Εκτ. Χρόνος Ανάγνωσης: 2λ. 38δ.

Από σήμερα Πέμπτη 20 Οκτωβρίου οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα υποβολής  αίτησης ψηφιακά για μείωση ή διαγραφή του προστίμου που τους επιβλήθηκε κατά τη χρήση μέσων σταθερής τροχιάς (Μετρό, Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος, Τραμ).

Η νέα υπηρεσία μείωση ή διαγραφής προστίμου είναι διαθέσιμη στο gov.gr

Σύμφωνα με τη σχετική ΚΥΑ των υπουργών Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη, η νέα υπηρεσία είναι πλέον διαθέσιμη στο gov.gr, στην ενότητα «Πολίτης και καθημερινότητα» και την υποενότητα «Μετακινήσεις».

Η χρήση της υπηρεσίας είναι σχετικά απλή: αρχικά ο πολίτης συνδέεται με τους κωδικούς Taxisnet και συμπληρώσει τον αριθμό του προστίμου και την ημερομηνία παράβασης, όπως αυτά αναγράφονται στο έντυπο βεβαίωσης της παράβασης. Στη συνέχεια, επιλέγει μέσα από τη διαθέσιμη λίστα τους λόγους για τους οποίους αιτείται τη μείωση ή διαγραφή του προστίμου, ενώ μπορεί να περιγράψει αναλυτικότερα τους λόγους που επικαλείται, συμπληρώνοντας το αντίστοιχο πεδίο. Τέλος, εφόσον το επιθυμεί μπορεί να επισυνάψει έγγραφα που υποστηρίζουν τους ισχυρισμούς του (προσωποποιημένη κάρτα σε ισχύ, δελτίο μερικής απαλλαγής κλπ).

Η διαδικασία ολοκληρώνεται με την υποβολή της αίτησης προς την Ψηφιακή Θυρίδα της εταιρείας Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ ΑΕ) στο gov.gr. Μετά την ολοκλήρωση της επεξεργασίας, ο πολίτης ενημερώνεται για το αποτέλεσμα της αίτησής του με SMS και email, ενώ η σχετική απόφαση αποστέλλεται και στην ψηφιακή θυρίδα του (my.gov.gr).

Το χρονικό πλαίσιο για την υποβολή της αίτησης

Διευκρινίζεται ότι η αίτηση ακύρωσης ή μείωσης προστίμου θα πρέπει να υποβληθεί αυστηρά μέσα σε εξήντα (60) ημερολογιακές ημέρες από την επόμενη της επιβολής του. Επιπλέον, η υποβολή της αίτησης δεν αναστέλλει την δεκαήμερη προθεσμία εξόφλησης του προστίμου στο μισό της αξίας του.

Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη της υπηρεσίας έγινε από την ΣΤΑΣΥ ΑΕ, το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET) και τη Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Τα στοιχεία των πολιτών αντλούνται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης.

TAGS:
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ