Είναι ένα καθημερινό φαινόμενο και ένα θέμα που καίει όλους όσον αφορά την οδηγική συμπεριφορά. Οι απόψεις και τα επιχειρήματα εκατέρωθεν διίστανται. Ο λόγος, φυσικά, για τη διήθηση των μοτοσυκλετών, την κίνηση, δηλαδή, των δίκυκλων ανάμεσα στα αυτοκίνητα.
Τα βασικά και νόμιμα για την Ελλάδα δεδομένα είναι ότι η διήθηση των μοτοσυκλετών στην Ελλάδα δεν επιτρέπεται βάσει ΚΟΚ (Άρθρο 16 παρ.3), υπάρχει πρόστιμο κατά την παράβασή του καθώς και υπαιτιότητα/συνυπαιτιότητα του αναβάτη σε περίπτωση ατυχήματος.
Παρόλα αυτά, είναι μια κατάσταση όπου η εφαρμογή της είναι κάτι σαν άγραφος νόμος μεταξύ αυτοκινητιστών και μοτοσικλετιστών, ο οποίος έχει τους πιστούς υποστηρικτές του αλλά και τους φανατικούς εχθρούς του. Αλλά φυσικά αυτό δεν γίνεται πάντα με τον πιο ασφαλή τρόπο και δεν είναι λίγοι οι υπόλοιποι οδηγοί που διαμαρτύρονται για μια επικίνδυνη οδηγική συμπεριφορά που μπορεί να αποτελέσει αιτία πρόκλησης ατυχημάτων.
Σε κάθε περίπτωση έχουν γίνει πλήθος συζητήσεων ενώ και στο παρελθόν έχουν υπάρξει δημοσιεύματα και συζητήσεις πως εξετάζεται η νομιμοποίηση της διήθησης προς το παρόν όμως το νομικό πλαίσιο είναι ξεκάθαρο και βάσει ΚΟΚ απαγορεύεται.
Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην παράγραφο 3 του άρθρου 16, «σε οδοστρώματα που είναι χωρισμένα σε δύο ή περισσότερες λωρίδες κυκλοφορίας, κατά κατεύθυνση με κατά μήκος διαγραμμίσεις, οι οδηγοί οχημάτων υποχρεούνται να οδηγούν αυτά μέσα στα όρια μιας λωρίδας και κατά το δυνατόν στο μέσο αυτής».
Ένας δικυκλιστής, λοιπόν, που κινείται ανάμεσα στα αυτοκίνητα δεν οδηγεί στο μέσο της λωρίδας κυκλοφορίας, ενώ ενδέχεται να παρεκκλίνει από τη λωρίδα κυκλοφορίας του. Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, μάλιστα, προβλέπει και διοικητικό πρόστιμο που ανέρχεται σε 80 ευρώ.
Σε περίπτωση, μάλιστα, που προκληθεί ένα τροχαίο ατύχημα υπαίτιος είναι ο οδηγός του δίκυκλου, όπως αποδεικνύεται και από απόφαση του Αρείου Πάγου το 2017.