ΕΛΛΑΔΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ

Η μεγαλύτερη τραγωδία πριν από τα Τέμπη: “Ο μοχλός κινδύνου που κανείς ποτέ δεν έμαθε ποιος τράβηξε”

Newsroom
Εκτ. Χρόνος Ανάγνωσης: 5λ. 34δ.

Τα Τέμπη ζητούν διαρκώς αίμα. Φέτος δεν είναι άνοιξη αυτή που με το καλημέρα μπήκε με μια εθνική τραγωδία που όμως την βλέπουμε σαν ιστορία που επαναλλαμβάνεται δεκαετίες τώρα. Δεκαετιες που δεν μπορούν να προβλέψουν τα στοιχειώδη για να μην χάνουν τη ζωή τους δεκάδες άνθρωποι. Ο Πρωθυπουργός μίλησε για ανθρώπινο λάθος, που δεν θα επαναληφτεί ποτέ ξανά. Να φανταστούμε ότι τώρα σταμάτησαν τα δρομολόγια ή μήπως σε μια μέρα κατάφερε να διορθώσει ότι δεν έχει γίνει τόσα χρόνια;

To ίδιο σκηνικό στα τρένα όπως στα Τέμπη το 1968

Το μακάβριο ντεκόρ που στήθηκε το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου θύμισε εκείνο της 30ής Σεπτεμβρίου 1968.Τότε, 34 άνθρωποι βρήκαν φρικτό θάνατο και 125 τραυματίστηκαν, όταν συγκρούστηκαν δύο αμαξοστοιχίες που είχαν ξεκινήσει από την Πελοπόννησο για την Αθήνα. Καθεμιά μετέφερε από 2.500 επιβάτες. Στην πλειοψηφία τους ήταν ετεροδημότες, ψηφοφόροι του δημοψηφίσματος που είχε διενεργηθεί την προηγούμενη μέρα για το -χουντικό- Σύνταγμα της Ελλάδας.

Η πρώτη αμαξοστοιχία, η 304, ήταν ταχεία που ξεκίνησε από την Πάτρα στις 15:15 και σταματούσε σε όλους τους σταθμούς.Η δεύτερη αμαξοστοιχία, η 306, ήταν υπερταχεία που ξεκίνησε από την Πάτρα στις 16:24 και σταματούσε μόνο στους μεγάλους σταθμούς.

Τράβηξε τον μοχλό για να ακινητοποιήσει το τρένο όμως δεν προέβλεψε… όπως στα Τέμπη

Στις 18:20 περίπου, η 304 βρισκόταν ένα χιλιόμετρο μετά από το Δερβένι Κορινθίας, όταν κάποιος τράβηξε τον μοχλό του σήματος κινδύνου, με αποτέλεσμα ο μηχανοδηγός να ακινητοποιήσει το τρένο.

Γράφτηκαν πολλά. Το έκανε μία πανικόβλητη γυναίκα, όταν ένας ναύτης λιποθύμησε; Το έκανε ένας επιβάτης, όταν μια ηλικιωμένη γυναίκα λιποθύμησε; Το έκανε ένας ναύτης, όταν μια ετοιμόγεννη γυναίκα λιποθύμησε; Η πλειοψηφία των εκδοχών, πάντως, αναφέρεται σε κάποια λιποθυμία.

Η ουσία είναι ότι η αμαξοστοιχία ακινητοποιήθηκε. Οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι κατέβηκαν για να τοποθετήσουν προειδοποιητικό σήμα στο πίσω μέρος της, προκειμένου να ενημερώσουν τον μηχανοδηγό της διερχόμενης 306. Έπρεπε να διαπιστώσουν τι είχε συμβεί με το σήμα κινδύνου.

Την ίδια ώρα, τέσσερις άνδρες ηγούνταν της 306 που πλησίαζε. Ένας αδειούχος μηχανοδηγός, ο οποίος είχε επιβιβαστεί σε κάποιο σημείο του δρομολογίου, είχε αναλάβει να ξεκουράσει τον ομόλογό του. Μαζί τους βρίσκονταν επίσης ο βοηθός και ένας ακόμη σιδηροδρομικός υπάλληλος.

Το γεγονός ότι είχαν πιάσει κουβέντα, ενώ η ταχύτητα του τρένου ξεπερνούσε τα 50 χιλιόμετρα (σ.σ. δημοσιεύματα έκαναν λόγο για 80χλμ.), αποδείχθηκε μοιραίο. Δεν αντιλήφθηκαν το προειδοποιητικό σήμα της 304. Συγκρούστηκαν με το τελευταίο βαγόνι της και ακολούθησε πανικός.

34 νεκροί από αυτή τη τραγωδία με τρένα όπως στα Τέμπη

Οι ντόπιοι νόμισαν ότι κάποιο τρένο έπεσε στον ποταμό Ζαχολίτικο και έσπευσαν να βοηθήσουν. Δυστυχώς ήταν γραφτό για 34 ανθρώπους να μην φτάσουν ποτέ στον προορισμό τους.

Σοβαρό σιδηροδρομικό δυστύχημα καταγράφηκε και στις 6 Ιουλίου 1960 στην περιοχή του Κορδελιού, όταν συγκρούστηκαν Ι.Χ. και αμαξοστοιχία που ερχόταν από την Αθήνα.

Τη στιγμή που έφτανε έξω από τη Θεσσαλονίκη, ο μηχανοδηγός ενημέρωσε τον φύλακα να κατεβάσει τις μπάρες, όμως, εκείνος δεν εκτέλεσε την εντολή.

Όταν πια το τρένο βρέθηκε στο σημείο μηδέν, ένα αυτοκίνητο με τέσσερις επιβάτες και οδηγό έναν έμπορο ξυλείας, επιχείρησε να διασχίσει τη διάβαση.

Το πρόσωπο του οδηγού ήταν αγνώριστο. Το πτώμα της συζύγου του εντοπίστηκε αρκετά μέτρα μακριά. Το ζευγάρι που βρισκόταν στο πίσω κάθισμα εθεάθη αγκαλιασμένο.

Ο μοχλός κινδύνου που κανείς ποτέ δεν έμαθε ποιος τράβηξε, το προειδοποιητικό σήμα που αγνοήθηκε: Η μεγαλύτερη τραγωδία πριν από τα Τέμπη

Κι άλλη περίπτωση δυστυχήματος με τρένο τον Φεβρουάριο του 1926

Μία άλλη περίπτωση σιδηροδρομικού δυστυχήματος που γράφτηκε στην Ιστορία, έγινε το μεσημέρι της 9ης Φεβρουαρίου 1926.

Μία δρεζίνα, όπου επέβαιναν μεταξύ άλλων ο Γενικός Διευθυντής των Κρατικών Σιδηροδρόμων, ο Διευθυντής της Α’ Διευθύνσεως και ο Γενικός Γραμματέας της Διευθύνσεως Σιδηροδρόμων, εκτροχιάστηκε κοντά στον σταθμό του Λιανοκλαδίου.

Ο Βικέντιος Τραυλός, Διευθυντής Α’ Διευθύνσεως, έχασε τη ζωή του. Οι υπόλοιποι επιβαίνοντες τραυματίστηκαν ελαφρά στο κεφάλι, την ωμοπλάτη, τα πόδια κ.ά.

Είναι εξοργιστικό όμως εν έτη 2023 να μιλάμε για ανθρώπους που χειροκήνιτα αλλάζουν τις γραμμές των τρένων. Τουλάχιστον οι νεκροί είχαν κάνει ράμπιτ τεστ ώστε να μη φάνε πρόστιμο γιατί σε μια Κυβέρνηση που προβλέπει αυτά είναι τουλάχιστον απαράδεκτο να μην έχει προβλέψει την ασφαλή μετακίνηση των επιβένοντων.

TAGS:
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ