Η ενδυματολόγος του θεάτρου, της τηλεόρασης και του κινηματογράφου Έβελυν Σιούπη έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 61 ετών.
Η εκλιπούσε έγινε γνωστή κυρίως μέσα από τις επιτυχημένες τηλεοπτικές σειρές των Παπαθανασίου-Ρέππα και των Ρήγα-Αποστόλου, μεταξύ άλλων των “Το δις εξαμαρτείν” και “Ντόλτσε Βίτα”.
“Αντίο στην γλυκειά Εβελιν Σιούπη, αυτό το πολυτάλαντο πολυβραβευμένο κορίτσι , που με ότι καταπιάστηκε το έκανε με μεγάλη επιτυχία και με τεράστια αγάπη για τους ηθοποιούς. Μόνο καλά θα έχουμε να θυμόμαστε από αυτό το ευγενικό πλάσμα όσοι συνεργαστήκαμε μαζί της και όσοι γνωρίσαμε το αδαμάντινο του χαρακτήρα της…Καλό ταξίδι αγαπημένη μας….” έγραψε στο Instagram ο Σπύρος Μπιμπίλας.
Την Έβελυν Σιούπη αποχαιρέτησε, μεταξύ άλλων και ο Χάρης Ρώμας, γράφοντας στο Facebook: “Η σκηνογράφος και κυρίως ενδυματολόγος Έβελυν Σιούπη ήταν μία μεγάλη καλλιτέχνης με την έννοια του ότι δεν υπήρξε ποτέ κάποιος παρόμοιος σε έμπνευση και αισθητική. Και δεν νομίζω ότι θα υπάρξει και στο μέλλον. Της έλεγα πάντα ότι εφηύρε και εκπροσωπεί τον “Υπαρκτό Σουρεαλισμό”!
Στη διάρκεια της συνεργασίας μας ζήσαμε έντονες και εκρηκτικές στιγμές όμως αυτό που έμεινε στο τέλος ξεκάθαρο ήταν ο αμοιβαίος σεβασμός και η αξιοπρέπεια. Άλλωστε έτσι ήταν η Έβελυν: Έντονη, εκρηκτική και απόλυτα αξιοπρεπής! Φεύγει δυστυχώς νωρίς και πραγματικά εύχομαι ολόψυχα ο αγαπημένος της γιός, Δημήτρης, να τιμά πάντα την μνήμη της. Και εγώ θα την θυμάμαι, πάντως…”.
Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη και σπούδασε από το 1983 έως το 1985 στο London College of Fashion. Ξεκίνησε ως σχεδιάστρια μόδας συμμετέχοντας στις Μπιενάλε νέων δημιουργών του 1986 και 1987.
Άρχισε να συνεργάζεται με το γνωστό δίδυμο Παπαθανασίου-Ρέππα στο σίριαλ “Το δις εξαμαρτείν”, όπου δημιούργησε την περσόνα της Γιολάντας Ραγιά της Ντίνας Κώνστα, την οποία εξέλιξε αργότερα στους “Δύο ξένους”, με τον χαρακτήρα της Ντένης Μαρκορά.
Στη συνέχεια ανέλαβε το “Ντόλτσε βίτα” με την Άννα Παναγιωτοπούλου και την Κατιάνα Μπαλανίκα, ενώ ακολούθησαν πολλές άλλες σειρές όπου επέβαλε ένα αναγνωρίσιμο στυλ στην τηλεοπτική κωμωδία και στις ταινίες “Safe Sex” (σκηνικά – κοστούμια) του 1999, “Το κλάμα βγήκε απ’ τον παράδεισο” του 2001, “Αυστηρώς Κατάλληλο” του 2008, αλλά και στο δραματικό “Οξυγόνο”, πάντα στο πλευρό των Παπαθανασίου-Ρέππα.
Τελευταία της δουλειά ήταν η τηλεοπτική εκδοχή των “Συμπέθερων από τα Τίρανα” στο MEGA.
Στο θέατρο συνεργάστηκε με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, το Εθνικό Θέατρο, το Θέατρο του Νότου / Αμόρε, και με το ελεύθερο θέατρο σε μεγάλες παραγωγές με τους σκηνοθέτες Νίκο Μαστοράκη, Σταμάτη Φασουλή, Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο, Κώστα Αρζόγλου, Γιώργο Κιμούλη, Κώστα Μπάκα, Γιάννη Ιορδανίδη, Στέφανο Λαζαρίδη, Σταμάτη Κραουνάκη, Κώστα Σπυρόπουλο, Γιάννη Τσιβιλίκα, Χάρη Ρώμα, Αλέξανδρο Ρήγα, τον ποιητή Γιώργο Χρονά και άλλους.
Επιλεκτική εργογραφία: “Ο Άι Βασίλης είναι σκέτη λέρα”, “Με δύο λόγια κυρίες”, “Τρομεροί γονείς”, “Τρίπτυχο”, “Δαίμονες”, “Μία μέρα τον Οκτώβρη”, “Βγάλ’ τον υπουργό απ’ την πρίζα”, “Ο Έβρος απέναντι”, “Ιστορίες από το δάσος της Βιέννης”, “Δυόμισι φόνοι και ένα μπουλντόγκ”, “Άλλος για τον κήπο”, “Δείπνο ηλιθίων”, “Τι είδε το χρυσόψαρο”, “Με δύναμη από την Κηφισιά”, “Ποια Ελένη;”, “Αττική οδός”, “Να ζει κανείς ή να μη ζει”, “Άντρες έτοιμοι για όλα”, “Μύγα τσε τσε”, “Μάντεψε ποιος θα πεθάνει απόψε”, “Χάραμα”, “Το όνομα μου είναι Τζέιμς Ντιν”, “Εκκλησιάζουσες”, “Μακρυκωσταίοι και Κοντογιώργηδες”, “Το δικό μας σινεμά”.
Τιμήθηκε τρεις φορές με το Βραβείο Ενδυματολογίας: το 2003 για το έργο “Τα μωρά τα φέρνει ο πελαργός” των Παπαθανασίου-Ρέππα, το 2007 για τη “Τσινετσιτά” των Παπαθανασίου-Ρέππα και το 2012 για το “Να ζει κανείς ή να μη ζει” του Νικ Ουίτμπι (θίασος Κάτιας Δανδουλάκη).
Συμμετείχε στην έκθεση “Στιγμές δημιουργίας στον χρόνο: 55 χρόνια ΚΘΒΕ” (Οκτώβριος 2016), με κοστούμια από την παράσταση “Ιστορίες από το δάσος της Βιέννης” του Έντεν φον Χόρβαρτ.
Περισσότερες Ειδήσεις σήμερα
Τομ Χανκς – Ρίτα Γουίλσον: Έπεσαν θύματα διάρρηξης
Άγχος, σκαμπανεβάσματα και αναποδιές: Aυτά τα 3 ζώδια δεν θα ησυχάσουν τον Αύγουστο
Βαγγέλης Γιακουμάκης: Ο πατέρας του έκανε την απονομή σε αγώνες δρόμου που φέρουν το όνομά του