Η Ολίβια Χάσεϊ, η ηθοποιός που υποδύθηκε την Παναγία στον «Ιησού από τη Ναζαρέτ», απεβίωσε σε ηλικία 73 ετών.
Ολίβια Χάσεϊ: Πέθανε η ηθοποιός
Η ηθοποιός Ολίβια Χάσεϊ, που είχε διακριθεί με «Χρυσή Σφαίρα» για τον ρόλο στην περίφημη κινηματογραφική εκδοχή του «Ρωμαίος και Ιουλιέτα», το 1968, πέθανε σε ηλικία 73 ετών.
Η –γεννημένη στην Αργεντινή– ηθοποιός, η οποία μεγάλωσε στο Λονδίνο, πέθανε την Παρασκευή κοντά στα αγαπημένα της πρόσωπα, σύμφωνα με δημοσίευση στον προσωπικό της λογαριασμό στο Instagram.
Η ηθοποιός ξεχώρισε και για την ερμηνεία στη σειρά «Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ», στην οποία υποδύθηκε την Παναγία.
«Καθώς θρηνούμε για αυτήν την τεράστια απώλεια, γιορτάζουμε και τον διαρκή αντίκτυπο της Ολίβια στη ζωή μας και τον κλάδο», επισημαίνεται στη λεζάντα της δημοσίευσης.
Η Ολίβια Χάσεϊ γεννήθηκε στο Μπουένος Άιρες, το 1951, πριν μετακομίσει στο Λονδίνο σε ηλικία 7 ετών και σπουδάσει στη δραματική σχολή της Italia Conti Academy.
Ήταν 15 ετών, όταν ο σκηνοθέτης Φράνκο Τζεφιρέλι την ανακάλυψε στη σκηνή, ενόσω έπαιζε δίπλα στη Βανέσα Ρέντγκρεϊβ στο έργο «Η Δεύτερη Νιότη της Τζιν Μπρόντι».
Η Ιουλιέτα της καρδιάς μας: Η τραγική ζωή της Ολίβια Χάσεϊ, η σχέση με τον Τζεφιρέλι, ο βιaσμός που την άφησε έγκυο κι ο καρκίνος
Όλοι μιλούν για την Αργεντινή ηθοποιό Ολίβια Χάσεϊ, που ενσάρκωσε την Ιουλιέτα στην ταινία «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» του Φράνκο Τζεφιρέλι σε ηλικία 15 χρονών.
Δύσκολος ρόλος
Η ανάληψη του ρόλου ήταν ευλογία και κατάρα για την τότε 15χρονη.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Αν και ήταν ο καθοριστικός υποκριτικός ρόλος της καριέρας της, η ίδια έχει ενωθεί με τον 72χρονο σήμερα συμπρωταγωνιστή της Leonard Whiting, για να μηνύσει την Paramount Pictures για τη γυμνή σκηνή που γύρισαν όταν ήταν μόλις 15 και 16 ετών αντίστοιχα.
Η επιτυχία της ταινίας την εισήγαγε στη φήμη και τη λάμψη, εκθέτοντάς την σε τρομερή θλίψη και αυτοαμφισβήτηση με δύο ταραχώδεις γάμους, μια παραλυτική περίπτωση αγοραφοβίας, νευρωτικές κρίσεις πανικού, διατροφικούς καταναγκασμούς, κάπνισμα χασίς, ποτό και χάπια.
Ποια είναι η ηθοποιός Ολίβια Χάσεϊ
Η Ολίβια γεννήθηκε στο Μπουένος Άιρες της Αργεντινής, το πρώτο παιδί του Αργεντινού τραγουδιστή της όπερας Andrés Osuna και της Joy, μιας νομικής γραμματέως με καταγωγή από την Αγγλία. Το ζευγάρι χώρισε όταν εκείνη ήταν μόλις δύο ετών.
Ήδη από παιδί, τη γοήτευε η υποκριτική και ντυνόταν και προσποιούνταν ότι ήταν καλόγρια. Σε ηλικία επτά ετών, πήγε με τη μητέρα και τον αδελφό της στο Λονδίνο, όπου γράφτηκε σε δραματική σχολή. Σε ηλικία 13 ετών, άρχισε να παίζει επαγγελματικά στη σκηνή.
Πώς την ξεχώρισε ο Τζεφιρέλι
Τράβηξε την προσοχή του παραγωγού Φράνκο Τζεφιρέλι όταν την είδε να παίζει στην παράσταση του West End, The Prime of Miss Jean Brodie.
Αργότερα δήλωσε ότι την πρόσεξε επειδή «ήταν η μόνη επιλογή αρκετά ώριμη, με εμπειρία και φυσική ομορφιά για να υποδυθεί την Ιουλιέτα, ενώ εξακολουθούσε να μοιάζει 14 ετών».
Τα μεθυστικά φώτα της δημοσιότητας -την οποία το νεαρό κορίτσι ονειρευόταν από την ηλικία των τεσσάρων ετών– έφεραν επίσης μια αύξηση βάρους που απαιτούσε χάπια διατροφής πρωί και βράδυ, κάνοντάς την υπερκινητική και αγχωμένη.
Η αύξηση βάρους της Ολίβια Χάσεϊ και η εμμονή με το σώμα της
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Το στούντιο απαίτησε να επισκεφτεί έναν ειδικό επειδή ήταν «παχουλή», κάτι που ποτέ δεν την είχε ενοχλήσει -αλλά ενοχλούσε το στούντιο.
«Άρχισα να μισώ το σώμα μου και αυτή η στρεβλή εικόνα του σώματος μετατρεπόταν σε ψυχαναγκασμό», έγραψε η Χάσεϊ στα απομνημονεύματά της, The Girl on the Balcony.
«Εκεί που κάποτε έβλεπα το φαγητό ως μεγάλη χαρά, τώρα άρχισα να το βλέπω ως εχθρό. Ποτέ δεν είχα πραγματικά λεπτό σωματότυπο. Περισσότερο εύσωμη ή καμπυλωτή», γράφει και παραθέτει τα λόγια της Σοφία Λόρεν που είχε πει κάποτε: «Ό,τι βλέπετε το οφείλω στα ζυμαρικά».
Η μητέρα της Ολίβια Χάσεϊ έβαλε γρήγορα τέλος στα χάπια και τους ειδικούς, αλλά «ένας σπόρος είχε φυτευτεί».
Από απλό κορίτσι, μετατράπηκε σε μια μικρή ντίβα
Με όλη αυτή την προσοχή, ενώ γύριζε το «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» στη ρωμαϊκή ύπαιθρο, η Χάσεϊ παραδέχεται ότι «είχε αρχίσει να γίνεται μια μικρή ντίβα».
Έγινε οξύθυμη, κακομαθημένη, ισχυρογνώμων και γρήγορη στο να κρίνει τους άλλους, καθώς και στο να μη δέχεται συμβουλές.
Πριν ξεκινήσουν τα γυρίσματα, η Ολίβια λέει ότι αισθάνθηκε έντονες κράμπες και διαπεραστικούς πόνους σε όλο της το σώμα, που προκλήθηκαν από το άγχος ή το πολύ φαγητό.
Ήταν κάτι που είχε ξαναζήσει -«γουργουρητό» σκωληκοειδίτιδας- αλλά ο σκηνοθέτης ήθελε να της αφαιρεθεί η σκωληκοειδής απόφυση χωρίς καθυστέρηση.
«Μετά από μια τρομερή νύχτα αυτοενοχοποίησης και πόνου, ξύπνησα νιώθοντας καλύτερα».
«Αν το πρόβλημα ήταν το άγχος, η εξάντληση ή η υπερβολική ποσότητα focaccia, δεν ήξερα. Το μόνο που με ενδιέφερε ήταν ότι επιτέλους ήμουν αρκετά καλά. Μπορούσα να είμαι η Ιουλιέτα», γράφει.
Τα γυρίσματα ξεκίνησαν σε μια μικρή πόλη της Τοσκάνης, με την Ολίβια Χάσεϊ να φοράει αυτό που έγινε το βασικό στοιχείο της γκαρνταρόμπας της, ένα «φοβερό μπούστο», τόσο στενό που έπρεπε να λύνεται στο πίσω μέρος μετά τις λήψεις για να μπορεί να αναπνέει. Όμως, ανέβαζε το στήθος της και την έκανε να φαίνεται πληθωρική.
Ο Τζεφιρέλι έπιανε τα χέρια της και της έλεγε: «Ω, το μικρό μου στηθάκι O’Mina», κάτι που η Χάσεϊ μισούσε. Το στήθος της προσέλκυε τον Ρωμαίο της και αναπτύχθηκε μια οικειότητα μεταξύ της Ολίβια και του συμπρωταγωνιστή της, Λέοναρντ Γουάιτινγκ. Ωστόσο, η ηθοποιός γράφει ότι δεν κοιμήθηκε μαζί του.
Μέθυσαν μαζί και φιλήθηκαν, αλλά εκείνος ήταν απασχολημένος να βγαίνει με κάθε Ιταλίδα μεταξύ 18 και 35 ετών, ενώ εκείνη έπινε τζιν τόνικ και χόρευε τη νύχτα σε ντίσκο της Ρώμης.
Η ταινία κυκλοφόρησε το 1968 και απέσπασε τις καλύτερες κριτικές, χαρίζοντας στον Τζεφιρέλι μια υποψηφιότητα για Όσκαρ Καλύτερης Σκηνοθεσίας.
Η αγοραφοβία και η άβολη στιγμή όταν συνάντησε τη βασίλισσα Ελισάβετ Β’
Η Χάσεϊ συνειδητοποίησε ότι δεν ήξερε πώς να καλλιεργεί σχέσεις και δεν είχε κανέναν που θα μπορούσε να ζητήσει συμβουλές. Απέρριψε πολλά βιώσιμα σχέδια, χωρίς ποτέ να μάθει πώς να δικτυώνεται.
Στην πρεμιέρα της ταινίας στο Λονδίνο παρευρέθη η βασίλισσα Ελισάβετ Β’ και η βασιλική οικογένεια στο London Palladium, αφήνοντας την ηθοποιό νευρική σχετικά με την εθιμοτυπία για τη βασιλική παρουσίαση. Ξέσπασε σε μια κρίση γέλιου, ανέβηκε στη σκηνή με τον Τζεφιρέλι και τον Λέοναρντ και κατουρήθηκε επί τόπου.
«Χρόνια αργότερα, θα διαγνωστώ με μια σοβαρή μορφή αγοραφοβίας: τα μεγάλα πλήθη, οι ανοιχτοί χώροι και οι ανεξέλεγκτες κοινωνικές καταστάσεις με γεμίζουν τρόμο», γράφει η Χάσεϊ.
Χαιρέτησε ευγενικά τη βασίλισσα που καθόταν από κάτω και έφυγε για να αλλάξει ρούχα. Καθισμένη δίπλα στον πρίγκιπα Κάρολο σε ένα μακρύ τραπέζι, παραπονέθηκε για το πόσο πολύ πονάνε τα πόδια της.
«Ω, Θεέ μου. Λοιπόν, τότε πρέπει να προχωρήσετε και να τα ακουμπήσετε στα γόνατά μου», απάντησε ο πρίγκιπας και συνέχισαν να μιλούν για ταινίες.
Πέρασε ενάμισης χρόνος προτού δεχτεί άλλη πρόταση για ταινία, λόγω της πάλης της με την αγοραφοβία.
Η σκοτεινή περίοδος ξεκινά
Ωστόσο, συναντούσε ηθοποιούς και συνδέθηκε με τον ηθοποιό Κρίστοφερ Τζόουνς, ο οποίος είχε μόλις γυρίσει την ταινία Wild in the Streets και συζητιόταν ως ο επόμενος Τζέιμς Ντιν.
Η Ολίβια Χάσεϊ αποδέχτηκε ένα ραντεβού για μεσημεριανό γεύμα που μετατράπηκε σε ρομάντζο, καθώς και σε αυτό που περιγράφει ως μια από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ζωής της.
Την είχε προειδοποιήσει ο μάνατζερ του Τζόουνς, Ρούντι Αλτομπέλι, ότι ο Τζόουνς μπορεί να μην ήταν ο κατάλληλος άνδρας γι’ αυτήν, αλλά εκείνη το εξέλαβε ως φλερτ του Αλτομπέλι.
Ο Τζόουνς είχε πάθει νευρικό κλονισμό στα γυρίσματα της ταινίας Ryan’s Daughter στην Ιρλανδία, βασανίζοντας το καστ και το συνεργείο. Καθόταν και κοίταζε αποσβολωμένος και στη συνέχεια κατηγορούσε απότομα ένα μέλος του κινηματογραφικού συνεργείου ότι τον έκλεβε.
Όταν τη γρονθοκόπησε ο σύντροφός της
Οι επιθέσεις του στράφηκαν εναντίον της Χάσεϊ, η οποία ήταν 17 ετών τότε, ερωτευμένη και προσπαθούσε να καταλάβει τον φίλο της.
Ένα βράδυ, ενώ μιλούσαν στο κρεβάτι, φέρεται να τη γρονθοκόπησε στο στομάχι και στη συνέχεια την κράτησε κοντά του και της ζήτησε συγγνώμη.
Η εταιρεία παραγωγής αποφάσισε να του χορηγήσει φάρμακα και ήταν στο χέρι της Χάσεϊ να τα ανακατέψει στο πρωινό βρώμης του.
Όταν τελείωσαν τα γυρίσματα, η Χάσεϊ δεν ήθελε να έχει πλέον καμία σχέση με τον ηθοποιό και το 1969 μετακόμισε στο Λος Άντζελες.
Η μετακόμιση που δεν έφερε τελικά την ηρεμία
Πρώτος σταθμός, το σπίτι του Αλτομπέλι στο διαβόητο Cielo Drive στο Benedict Canyon, ακριβώς βόρεια του Μπέβερλι Χιλς και στον ίδιο χώρο όπου νωρίτερα εκείνο το καλοκαίρι είχε γίνει η δολοφονική επίθεση του Τσαρλς Μάνσον.
«Όλο το διάστημα που έζησα στο Cielo Drive δεν υπήρχε τίποτα παράξενο ή μακάβριο σε αυτό. Ήμουν ακόμα πολύ νέα και όταν έφτασα, όλα τα ίχνη του εγκλήματος είχαν σβηστεί» – εκτός από το γεγονός ότι ο Αλτομπέλι είχε επιτρέψει στον Κρίστοφερ να ζήσει προσωρινά στο πίσω σπίτι. Οι βασικοί κανόνες ήταν ότι δεν θα έμενε ποτέ μόνη της μαζί του και ο Τζόουνς κατάλαβε ότι δεν ήταν πλέον ζευγάρι.
Τα ναρκωτικά και η «λαμπερή» ζωή του Χόλιγουντ
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η Ολίβια Χάσεϊ είχε πλέον εμπλακεί στη σκηνή του Χόλιγουντ με τα λαμπερά πάρτι και τις συναντήσεις με μεγάλους αστέρες. Όπως γράφει, δεν σκέφτηκε ποτέ να δεχτεί καμία προσφορά εργασίας. Δεν αισθανόταν άγχος ή πίεση και απλά βολευόταν σε «αυτόν τον νέο, πιο ηλιόλουστο τρόπο ζωής».
Γνώρισε τον Dino Martin, γιο του τραγουδιστή Dean Martin και της συζύγου του Jeanne. Ο Ντίνο θεωρούνταν ένα χρυσό αγόρι, αδιάφορος για τη διάσημη οικογένειά του.
Ο Ντίνο ερωτεύτηκε την Ολίβια, την πήγε σε όλα τα διάσημα εστιατόρια του Χόλιγουντ, τη σύστησε σε αστέρες και στον καλύτερό του φίλο, τον Desi Arnaz, Jr, γιο της Lucille Ball και του Desi Arnaz.
Αργότερα, η ηθοποιός ξεκίνησε μια βραχύβια σχέση με τον Terry Melcher, γιο της Doris Day, παραγωγό δίσκων. Άρχισε να παίρνει ναρκωτικά και γινόταν όλο και πιο παρανοϊκή κατά τη διάρκεια της ημέρας.
Ο βιασμός της από τον πρώην σύντροφό της
Όμως τότε κάποια σκοτεινή δύναμη έφερε τον Κρίστοφερ Τζόουνς στο υπνοδωμάτιό της ένα βράδυ στο Cielo Drive.
Η Ολίβια Χάσεϊ νόμιζε ότι ένας από τους σκύλους του Ρούντι είχε σπρώξει την πόρτα, αλλά μετά η πόρτα έκλεισε.
Ο Τζόουνς είχε παραισθήσεις και άκουγε φωνές, συσπάστηκε ενώ ψιθύριζε γλυκά αλλά ασυνάρτητα και μετά ξαφνικά χτυπούσε την Ολίβια για μια ώρα «ενώ την ώρα που έτριζε τα δόντια του και γρύλιζε, τα σάλια του με ψέκαζαν», γράφει. «Μετά με βίασε».
«Κατά κάποιο τρόπο, πάντα ήξερα ότι θα έφτανε σε αυτό -ότι ήταν μόνο θέμα χρόνου να σπάσει το φράγμα και να με κατακλύσει όλος ο θυμός του Κρις», γράφει η Χάσεϊ. Τηλεφώνησε στον Ντίνο, του οποίου τα πρώτα λόγια ήταν «θα βάλω να τον σκοτώσουν».
Το χείλος της Olivia είχε ανοίξει. Υπήρχαν μώλωπες γύρω από τα μάτια της και στο πλάι του κεφαλιού της. Είχε τραβήξει μια τούφα από τα μαλλιά της και η μύτη της ήταν ματωμένη.
Δεν έφυγε από το σπίτι Cielo Drive για δύο μήνες, αλλά ο Ντίνο την επισκεπτόταν κάθε μέρα.
Η έκτρωση
Όταν συνήλθε, πήγε στον γυναικολόγο ο οποίος επιβεβαίωσε ότι ήταν έγκυος. Συζητώντας με τον Ντίνο, τον Ρούντι και έναν ψυχίατρο, η Ολίβια αποφάσισε να κάνει έκτρωση.
Ενώ βρισκόταν ξαπλωμένη σε ένα κρεβάτι στο νοσοκομείο Cedar-Sinai πριν από την έκτρωση, όταν ο Ντίνο έφυγε, μπήκε μέσα ο Κρίστοφερ. Της ζήτησε συγγνώμη και την παρακάλεσε να κρατήσει το μωρό.
Εκείνη του είπε ότι δεν μπορούσε και ότι δεν έπρεπε να την ξαναπλησιάσει ποτέ, αλλιώς θα αποκάλυπτε ότι την είχε βιάσει άγρια. Χτύπησε το κουδούνι της νοσοκόμας και ο Κρίστοφερ βγήκε έξω. Η Χάσεϊ δεν τον είδε ποτέ ξανά.
Ο Τζόουνς πέθανε το 2014 από επιπλοκές από καρκίνο της χοληδόχου κύστης -μετά από τρεις γάμους και επτά παιδιά.