Η κατάσταση είναι τραγική. Οι καταναλωτές δεν ξέρουν τί να κάνουν πια με τόση ακρίβεια και από ότι φαίνεται θα συνεχιστεί και θα αυξηθεί για μεγάλο διάστημα ακόμα στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Η τελική τιμή στο ράφι επηρεάζεται από σειρά παραγόντων και πλέον φαίνεται πως τα νέα είναι δυσοίωνα αφού αυξήσεις θα υπάρξουν και στο αρχικό κόστος παραγωγής.
Συγκεκριμένα, οι μεγαλύτερες πολυεθνικές τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης ανήγγειλαν ότι θα συνεχίσουν να επιβάλλουν ανατιμήσεις ενσωματώνοντας την αύξηση του κόστους τους προκειμένου να διασώσουν την κερδοφορία τους.
H Nestle, ο μεγαλύτερος όμιλος τροφίμων στον κόσμο ανήγγειλε διά του διευθύνοντος συμβούλου της Μαρκ Σνάιντερ ότι οι τιμές στα βασικά της προϊόντα θα αυξηθούν περαιτέρω φέτος. Πρόκειται για 2.000 μάρκες της εταιρείας οι οποίες αφορούν μεταξύ άλλων κατεψυγμένα τρόφιμα, είδη ζαχαροπλαστικής και βρεφικά γάλατα.
Επίσης η Unilever, η Coca-Cola, η ζυθοποιία Heineken, η Colgate – Palmolive και η Procter & Gamble (PG), έχουν ήδη αναγγείλει περαιτέρω αυξήσεις τιμών προκειμένου να αντιμετωπίσουν τα αυξημένα κόστη. Η Unilever παρασκευάζει τη μαγιονέζα Hellmans, τους κύβους Knorr και τα παγωτά Ben & Jerry’s και αναμένεται να υπάρξουν ανατιμήσεις ιδιαιτέρως στα παγωτά.
Ωστόσο οι αυξήσεις στις τιμές έχουν φέρει και μείωση των πωλήσεων στα προϊόντα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η κατακόρυφη μείωση πωλήσεων στον καφέ arabica και τα γαλακτοκομικά. Μόνοι κερδισμένοι είναι οι μεγάλοι λιανοπωλητές με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που είδαν αυξήσεις στις πωλήσεις.
Το καλάθι του νοικοκυριού αποδείχτηκε μεγάλη απάτη ή ένα απλό επικοινωνιάκό τρικ για την Κυβέρνηση, αφού στα σούπερ μάρκετ δεν υπάρχει πουθενά σήμανση και οι καταναλωτές κάνουν αμάν για να βρουν ένα από τα προιόντα του. Αυτό είναι ένα θέμα που θα πρέπει να εξετάσει το Υπουργείο Ανάπτυξης και ο Άδωνις το αμέσως επόμενο διάστημα. Οι τσέπες μας δεν αντέχουν άλλο.