Βόλος: Δύσκολα τα πράγματα για δεκάδες εργάτες γνωστού εργοστασίου αφού βρέθηκαν άνεργοι «εν μία νυκτί».
Λουκέτο σε ένα από τα παλιότερα εργοστάσια του Βόλου αποφάσισε να βάλει ο Γερμανικός κολοσσός Continental. Πρόκειται για την εταιρεία ΣΥΡΜΑ ΑΕ, η οποία εδρεύει στην Α’ Βιομηχανική Περιοχή του Βόλου και παράγει συρματόσχοινα.
Όπως αναφέρει το thenewspaper.gr, περίπου εβδομήντα άτομα από τον Βόλο απασχολούνται το τελευταίο διάστημα στην εταιρεία και ήδη πολλοί εξ αυτών έχουν δεχθεί πρόταση για οικειοθελή αποχώρηση, ώστε η μονάδα να κλείσει, φέροντας ένα γερό πλήγμα στην τοπική βιομηχανία και οικονομία.
Να σημειωθεί ότι 8 χρόνια πριν είχε κλείσει και η θυγατρική ΙΜΑΣ ΑΕ (άνηκε επίσης στον όμιλο Continental), η οποία παρήγαγε ελαστικούς ιμάντες. Τότε είχαν απολυθεί 140 εργαζόμενοι.
Πλέον η εταιρεία προχωρά σε περαιτέρω μείωση της παρουσίας της στην Ελλάδα επιφέροντας ένα ακόμα πλήγμα στην περιοχή και στην περαιτέρω αποβιομηχανοποίηση της. Η εταιρεία προχωρά στο λουκέτο και τις απολύσεις παρότι το 2023 είχε μικτά κέρδη ύψους 2.685.565,37 ευρώ!
Λίγες ώρες μετά το σοκ της ιστορικής ανόδου της Ακροδεξιάς στις τοπικές εκλογές της Κυριακής σε Θουριγγία και Σαξονία, την Κυριακή, μια βόμβα μεγατόνων εξερράγη στον τομέα της οικονομίας στη Γερμανία. Ο κολοσσός Volkswagen ανακοίνωσε πως για πρώτη φορά στα 87 χρόνια από την ίδρυσή του εξετάζει το ενδεχόμενο να κλείσει στο μέλλον εργοστάσια στη χώρα.
Περισσότερες από 100.000 θέσεις εργασίας σε σύνολο 300.000 στη Γερμανία (η VW απασχολεί συνολικά 685.000 εργαζομένους ανά τον κόσμο) κινδυνεύουν να χαθούν.
«Πρέπει άμεσα να εξοικονομηθούν 10 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το 2026 για να παραμείνουμε στα πόδια μας ισχυροί μετά την πρόκληση της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση και τα ήπια μέτρα δεν επαρκούν πλέον», εξήγησε η διοίκηση μιας από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως.
Μεταξύ των μέτρων που θα τεθούν επί τάπητος είναι το τέλος της συμφωνίας «εγγύησης απασχόλησης», που από το 1994 ανανεώνεται μετά από διαβουλεύσεις με τα συνδικάτα. Βάσει της τελευταίας ανανέωσης, περικοπές θέσεων εργασίας δεν μπορούν να γίνουν μέχρι το 2029.
«Το οικονομικό περιβάλλον έχει επιδεινωθεί, οι νέοι παίκτες από την Ασία ασκούν πιέσεις στην Ευρώπη, η Γερμανία υστερεί σημαντικά σε ανταγωνιστικότητα», είπε ο διευθύνων σύμβουλος, Ολιβερ Μπλούμε.
Η VW αντιμετωπίζει μεγάλες προκλήσεις σε Ευρώπη και ΗΠΑ, αλλά κυρίως στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά της μέχρι σήμερα. Καθώς Δύση και Ανατολή έχουν εισέλθει σε μια φάση «εμπορικού πολέμου» με δασμούς επί δασμών στις εισαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η εταιρία μετρά απώλειες, όπως σημειώνουν αναλυτές. H VW έχασε το πρώτο εξάμηνο φέτος 7% από το μερίδιο της αγοράς στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα, καθώς κινεζικοί ανερχόμενοι γίγαντες, όπως η BYD, κερδίζουν έδαφος στο Πεκίνο, αλλά και επί ευρωπαϊκού εδάφους.
«Θα συζητήσουμε τα σχέδιά μας με το σωματείο εργαζομένων», καταλήγει στην ανακοίνωσή της η VW. Ηδη η εκπρόσωπος των εργαζομένων, Ντανιέλα Καβάλο, προειδοποιεί με δυνατή ανταπάντηση. «Αντί περικοπών θέσεων εργασίας, ας βρει η διοίκηση άλλες λύσεις, αλλαγές στο μοντέλο λειτουργίας», δηλώνει.
Ο γερμανικός Τύπος σχολιάζει πως τα τεκταινόμενα στη VW είναι ένα ακόμη ηχηρό χαστούκι για τον καγκελάριο Ολαφ Σολτς, που αποδεικνύεται πως απέτυχε να στηρίξει έναν από τους πυλώνες της γερμανικής οικονομίας.
Περισσότερες ειδήσεις σήμερα
Καιρός – Ολική ανατροπή: Δικαιώνεται ο Χατζηγρίβας και τα μερομήνια
Αδιανόητο: Έναν χρόνο μετά τη φωτιά, βάζουν ανεμογεννήτριες σε βιότοπους στον Έβρο
Με λαρυγγίτιδα η Αθηνά Οικονομάκου: Το βίντεο για το πρόβλημα υγείας που αντιμετωπίζει