Φτώχεια στην Ελλάδα: Τα 2/3 των καταναλωτών δίνουν το 90% του εισοδήματός τους για αγορά βασικών αγαθών

Η ακρίβεια τροφίμων κυριάρχησε στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ Δελφών: : Τα 2/3 του εισοδήματος δαπανάται σε λογαριασμούς, ενοίκια και φόρους.
φτώχεια-στην-ελλάδα-τα-2-3-των-καταναλωτ-185122

Η ακρίβεια, κυρίως στα τρόφιμα βρέθηκε στο επίκεντρο συζήτησης που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του 9ου Οικονομικού Φόρουμ Δελφών την Παρασκευή.

Πολλοί από τους ομιλητές και τους συμμετέχοντες έστρεψαν την προσοχή τους στο φλέγον ζήτημα της ακρίβειας, τονίζοντας τις δυσμενείς επιπτώσεις που έχει στο βιοτικό επίπεδο των πολιτών, ιδίως των πλέον ευάλωτων ομάδων.

Εξετάστηκαν διεξοδικά οι αιτίες που έχουν οδηγήσει στην εκτόξευση των τιμών, με έμφαση στις διεθνείς εξελίξεις, όπως ο πόλεμος στην Ουκρανία και οι επιπτώσεις του στην εφοδιαστική αλυσίδα και τις τιμές ενέργειας.

Φτώχεια στην Ελλάδα: Τα 2/3 του εισοδήματος δαπανάται σε λογαριασμούς, ενοίκια και φόρους

Συντονίζοντας τη συζήτηση ο Γιώργος Δουκίδης καθηγητής Διοίκησης, Επιστήμης & Τεχνολογίας, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, παρουσίασε σημαντικά δεδομένα που προκύπτουν από πρόσφατες μελέτες.

Όπως ανέφερε, τα 2/3 των καταναλωτών στην Ελλάδα:

  • δαπανούν το 90% του εισοδήματός τους για αγορά βασικών αγαθών,
  • το 36% αισθάνεται ανασφάλεια,
  • το 29% θυμό και
  • το 20% φόβο.

– 4/10 θεωρούν ότι θα μειώσουν τις αγορές το επόμενο εξάμηνο.

– Τα 2/3 του εισοδήματος δαπανάται σε λογαριασμούς, ενοίκια και φόρους.

– Πλέον 3/4 αγοράζουν προϊόντα με κύριο κριτήριο το κόστος,

– 8/10 κυνηγούν τις προσφορές στα σούπερ μάρκετ,

– 5/10 αλλάζουν μάρκα προϊόντων από τα συνηθισμένα,

– 3/4 αξιοποιούν το καλάθι του νοικοκυριού,

– αλλά όμως 8/10 προτιμούν μείωση του ΦΠΑ παρά το καλάθι του νοικοκυριού.

Ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ Δελφών

Ο Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή αναφέρθηκε στα μέτρα που έχει λάβει η κυβέρνηση για την αντιμετώπιση της ακρίβειας σημειώνοντας ότι για κάποια από τα μέτρα εκτάκτου ανάγκης φαίνεται πως παρέρχεται σιγά σιγά ο χρόνος.

«Το έκτακτο κάποια στιγμή θα μείνει πίσω μας» τόνισε και συμπλήρωσε ότι τους επόμενους μήνες τα μέτρα θα γίνονται σταδιακά διορθωτικού χαρακτήρα καθώς η πληθωριστική κρίση αποτελεί ευκαιρία για λήψη μέτρων διαρθρωτικής φύσεως.

Παράλληλα, υπεραμύνθηκε των παρεμβάσεων που υιοθετεί η κυβέρνηση εξηγώντας πως μετά από 2 χρόνια εφαρμογής αρκετών μέτρων προκύπτει ότι υπάρχει συγκεκριμένο αποτέλεσμα.

Ο Πρόεδρος της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ Δελφών

Από την πλευρά του, ο Αριστοτέλης Παντελιάδης πρόεδρος της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας και CEO της METRO ΑΒΕΕ αναγνώρισε την ανάγκη λήψης μέτρων σε συνθήκες κρίσης, τόνισε ωστόσο ότι δεν μπορεί να έκτακτα μέτρα να γίνονται μόνιμα.

Και αυτό γιατί τότε δημιουργούν στρεβλώσεις και ενδέχεται να φέρουν τα αντίθετα αποτελέσματα.

Πρόσθεσε, επίσης, ότι κάποια από αυτά εμποδίζουν τις επιχειρήσεις να ασκήσουν ελεύθερα τιμολογιακή πολιτική, ενώ σημείωσε και τον κίνδυνο που αναδύεται στη σχέση λιανεμπορίου-προμηθευτών από τυχόν επέκταση του μέτρου για τις προσφορές και σε άλλες κατηγορίες.

Περισσότερες ειδήσεις σήμερα

Άρης Πορτοσάλτε για την ακρίβεια στα προϊόντα: «Αντί να σπρώχνουμε καρότσι στο σούπερ μάρκετ, μήπως γυρίζαμε στο καλαθάκι»

Άρχισε η ακρίβεια μετά τις πλημμύρες: 10 ευρώ για ένα κιλό χόρτα και ένα μαρούλι στη Λάρισα

Δύσκολες μέρες: Το ρεκόρ στην ακρίβεια, φέρνει «λουκέτα» στα αρτοποιεία – Το κουλούρι Θεσσαλονίκης έφτασε το 1 ευρώ

  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ