Η νέα σιδηροδρομική γραμμή στην Πάτρα θα χρηματοδοτηθεί εξ´ ολοκλήρου από το ΕΣΠΑ. Αυτή η γραμμή θα περιλαμβάνει υπογειοποιημένο δίκτυο από την Κανελλοπούλου, μέχρι λίγο πριν το νέο λιμάνι.
Με βάση αυτήν την εξέλιξη, φαίνεται πως δεν θα υπογειοποιηθεί το τμήμα από Ρίο έως Κανελλοπούλου, αλλά «κερδίθηκε» ένα μεγαλύτερο τμήμα με υπόγεια γραμμή από αυτό που αρχικά είχε προβλεφθεί. Η συγκεκριμένη πρόταση χάραξης της νέας γραμμής είχε παρουσιαστεί πρώτη φορά από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή στο συνέδριο της «Π» το 2020. Αυτή είναι η είδηση που έκανε γνωστή η γενική γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών Μαρία Έλλη Γεραρδή. Την είδηση ότι οι μελέτες για τη σιδηροδρομική γραμμή έως την Πάτρα βρίσκονται σε ώριμο στάδιο και προχωράνε με γοργούς ρυθμούς καθώς το έργο έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, μετέφερε η Γενική Γραμματέας Υποδομών, Μαρία-Ελλη Γεραρδή, κατά τη συνεδρίαση του Δικτύου:
«Συμμαχία για την Επιχειρηματικότητα και Ανάπτυξη στη Δυτική Ελλάδα» (ΣΕΑΔΕ) που συγκάλεσε ο Αντιπεριφερειάρχης Επιχειρηματικότητας Έρευνας και καινοτομίας Φωκίωνας Ζαΐμης την Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου.
«Το δίκτυο ΣΕΑΔΕ εργάζεται για την επιτάχυνση επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, έργων υποδομής και προώθησης νέων δράσεων με γνώμονα το οικονομικό όφελος της κοινωνίας. Είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος για τη συμμετοχή των μελών αλλά και την ανταπόκριση των κυβερνητικών στελεχών και της τοπικής αυτοδιοίκησης σε όλη αυτή την προσπάθεια που κάνουμε τα τελευταία τρία χρόνια. Η κα Γεραρδή μας ενημέρωσε κατά τη συνεδρίαση, που έγινε στο Ρίον, σχετικά με τα σημαντικά έργα υποδομής που βρίσκονται σε εξέλιξη και για τα οποία ενεργεί το Υπουργείο Υποδομών με σχεδιασμό παρά τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες αναφέροντας για πρώτη φορά ότι η μεγάλη εργολαβία του τρένου, που φθάνει τα 477 εκ ευρώ έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, έχει δρομολογηθεί. Το έργο πρέπει να ξεκινήσει άμεσα διότι κάθε λεπτό περαιτέρω καθυστέρησης έλευσης του τραίνου είναι μια ακόμα αθροιζόμενη απώλεια στο ήδη χαμένο ΑΕΠ της πόλης μας», δήλωσε ο κ. Ζαΐμης.
Ταυτόχρονα, παρουσιάστηκε η μελέτη αποκατάσταση της παράκτιας ζώνης Ρίου – Αγίου Βασιλείου. Έγινε αναλυτική παρουσίαση από μελετητές – ειδικούς επιστήμονες του δρόμου, της διάβρωσης των ακτών και του ποδηλατοδρόμου μήκους περίπου 4χλμ. «Είναι ένα φαινομενικά απλό αλλά δύσκολο έργο. Καταρχάς, διότι περιέχει το υγρό στοιχείο, το οποίο δυσκολεύει κάθε ενέργεια, δεύτερον επειδή πρέπει να συνυπάρξουν ομαλά πεζή, ποδηλάτες και αυτοκίνητα, θα γίνει ένας μεγάλος παρκοπεζόδρομος. Είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι για το αποτέλεσμα της μελέτης και διεκδικούμε την πλήρη εφαρμογή της».
Στη συνεδρίαση, ακολούθησε εκτεταμένη συζήτηση για όλα τα τοπικά προβλήματα της δημοτικής ενότητας.