ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ

«Τρέμουν» Σκλαβενίτης, ΑΒ και LIDL: Η νέα αλυσίδα σουπερμάρκετ που κερδίζει έδαφος στην ελληνική αγορά

Christos Chatzis
Εκτ. Χρόνος Ανάγνωσης: 6λ. 8δ.

Ποια αλυσίδα σουπερμάρκετ ενισχύει την θέση της μέρα με τη μέρα στην ελληνική αγορά;

Η επέκταση του δικτύου καταστημάτων της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός συνεχίζει να ενισχύει τους ρυθμούς ανάπτυξης της εταιρείας, μετά από μια σειρά εξαγορών που οδήγησαν σε αύξηση των μεριδίων αγοράς και της κερδοφορίας.

Η εταιρεία ανακοίνωσε ανάπτυξη 41%, ξεπερνώντας τα 700 εκατ. ευρώ, με την προσθήκη 206 εκατ. ευρώ στον τζίρο της και την ίδρυση 63 νέων καταστημάτων το 2023. Αυτή η επίδοση την φέρνει πιο κοντά στον στόχο των 800 εκατ. ευρώ για το 2024.

Στο τέλος της προηγούμενης χρονιάς, η αλυσίδα απαριθμούσε 896 καταστήματα και 8 κέντρα διανομής. Η εξαγορά των Συνεργαζόμενων Παντοπωλών το 2022 είχε προηγηθεί, προσθέτοντας 334 καταστήματα στο δίκτυο και αυξάνοντας τα σούπερ μάρκετ Κρητικός σε 833, συμπεριλαμβανομένων των εταιρικών και franchise.

Η διεύρυνση του δικτύου συνέβαλε στην επίτευξη των στόχων αύξησης μεριδίων και τζίρου που είχαν θέσει οι μέτοχοι, Άγγελος, Νεκτάριος και Δημήτριος Κρητικός, οι οποίοι κατέχουν ποσοστά 33,3348%, 33,3326% και 33,3326% αντίστοιχα στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας. Ενδεικτικό είναι ότι ο κύκλος εργασιών του ομίλου ανήλθε σε 703,8 εκατ. ευρώ πέρυσι, έναντι 497,8 εκατ. ευρώ το 2022, σημειώνοντας αύξηση 41,38%, ενώ για την εταιρεία, ο τζίρος διαμορφώθηκε σε 702 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 41%.

Τα καθαρά αποτελέσματα του ομίλου ανήλθαν σε 2,3 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 7,83%, ενώ για την εταιρεία, τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 4,6 εκατ. ευρώ, με αύξηση 114,19%. Ο όμιλος έκλεισε με κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ύψους 32,2 εκατ. ευρώ, ενώ η εταιρεία κατέγραψε 32,7 εκατ. ευρώ. Στην εξεταζόμενη περίοδο, καταβλήθηκαν μερίσματα 780.000 ευρώ, που αντιστοιχούν σε 0,5159 ευρώ ανά μετοχή, και από τα κέρδη της χρήσης προτείνεται νέο μέρισμα 780.000 ευρώ.

Σουπερμάρκετ Κρητικός: Σπουδαίες εξαγορές

Η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, με ιστορία από το 1948, όταν ο Ανδρέας Κρητικός ίδρυσε το πρώτο του κατάστημα στην Αίγινα, αναπτύσσεται σταθερά από τα παιδιά του, Άγγελο, Νεκτάριο και Δημήτρη Κρητικό, οι οποίοι δημιούργησαν το πρώτο μεγάλο κατάστημα στην Αίγινα το 1983. Από το 1996, που ιδρύθηκε η εταιρεία με τη σημερινή της μορφή, μέχρι σήμερα ενισχύει σταθερά το δίκτυό της αξιοποιώντας το μοντέλο franchise, ενώ από το 2017 το μέγεθος της εταιρείας αυξάνεται με μια σειρά από εξαγορές.

Σημειώνεται ενδεικτικά η είσοδος το 2017 στο μετοχικό κεφάλαιο της αλυσίδας «Υπέρ Γρηγοριάδης», με δραστηριότητα σε Καστοριά, Κοζάνη, Φλώρινα και Γρεβενά, που άνοιξε τον δρόμο για επέκταση στη Βόρεια Ελλάδα, αλλά και η απόκτηση την ίδια χρονιά πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της αλυσίδας «CRM–Αριάδνη» στην Κρήτη. Επίσης, το 2017 η εταιρεία επεκτάθηκε στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Το 2018 εξαγόρασε τα σουπερμάρκετ «Μέριμνα» στην Αττική, ενώ το 2019 ενίσχυσε την παρουσία της στη Θεσσαλονίκη εξαγοράζοντας την αλυσίδα «ΜΑΚΟ». Από το 2021, ύστερα από μια δεκαετή συνεργασία με τον ΕΛΟΜΑΣ, η Κρητικός συνεχίζει αυτόνομα, με σκοπό την περαιτέρω επέκτασή της. Ταυτόχρονα, αυξάνει ρυθμούς στο επενδυτικό της πλάνο με την απόκτηση του υπόλοιπου 49% της CRM Αριάδνη, την οποία και απορρόφησε η μητρική εταιρεία.

Η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός ενίσχυσε εν τω μεταξύ και το χαρτοφυλάκιό της με τοπικά προϊόντα, τοποθετώντας στην αγορά τη σειρά «Θησαυροί της Ελλάδας».

Τα τελευταία χρόνια η αλυσίδα συνεχίζει να ενισχύει τη θέση της στην αγορά, με ενδεικτική την εμβληματική εξαγορά του ομίλου σούπερ μάρκετ «Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες ΑΕ» το 2022. Συγχρόνως, προχώρησε στη σταδιακή ενσωμάτωση των καταστημάτων του ομίλου σούπερ μάρκετ Μαθιουδάκης σε Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο, ενώ πέρυσι, το 2023, εισήλθε στην αγορά της Μεσσηνιακής Μάνης, εξαγοράζοντας 4 καταστήματα της αλυσίδας Katerina’s Market σε Καλαμάτα, Στούπα, Άγιο Νικόλαο και Κάμπο.

Κάπως έτσι, το δίκτυο ξεπέρασε τα 890 σουπερμάρκετ και το ανθρώπινο δυναμικό της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός ξεπέρασε τους 3.700 εργαζομένους.

Στο εξής η διοίκηση της Κρητικός στοχεύει σε αύξηση κύκλου εργασιών μέσω της δημιουργίας νέων καταστημάτων και της αύξησης πωλήσεων των ήδη υφισταμένων καταστημάτων μέσω προωθητικών και άλλων ενεργειών. Η πλήρης αυτοματοποίηση, ο συντονισμός και η αποτελεσματικότερη οργάνωση είναι επίσης προτεραιότητα με σκοπό αφενός μεν τη βελτιστοποίηση του παραγόμενου αποτελέσματος και τη μείωση του λειτουργικού κόστους και αφετέρου την ικανοποίηση του πελάτη από τις παρεχόμενες προς αυτόν υπηρεσίες και προϊόντα.

Η εταιρεία δίνει επίσης έμφαση στην επιμόρφωση του προσωπικού της, που ξεπερνά τα 3.020 άτομα -3.853 σε επίπεδο ομίλου στο τέλος του 2023-, ενώ στοχεύει και σε περαιτέρω ανάπτυξη προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (private label).\

Περισσότερες ειδήσεις σήμερα

Μαρία Μπακοδήμου: Η πρώτη ανάρτηση μετά την έξοδο από την εντατική

Καιρός – Είναι επίσημο: Ποια μέρα του Οκτωβρίου θα κατεβάσουμε τα «χειμωνιάτικα» – Η απότομη αλλαγή

Μοιάζουν με τους αγγέλους: Τα 3 ζώδια που κρύβουν αμέτρητη καλοσύνη μέσα στην ψυχή τους

TAGS:
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ