Ο Σκλαβενίτης καταργεί την εξαήμερη εργασία για όλους τους υπαλλήλους του – Το νέο ωράριο που αποφάσισαν οι διευθύνοντες.
Η Πανελλήνια Ένωση υπαλλήλων και εργατών στα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης ανακοίνωσε ότι «η σημερινή μέρα είναι πραγματικά ξεχωριστή και σημαντική, καθώς είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ενημερώσουμε ότι ανακοινώθηκε από την εταιρεία η κατάργηση, από την 1η Νοεμβρίου, της εξαήμερης απασχόλησης».
«Στο πλαίσιο αυτό, οι συνάδελφοι που έχουν εξαήμερη σύμβαση – είτε εργάζονται έξι ώρες ημερησίως είτε έξι ώρες και σαράντα λεπτά – θα έχουν πλέον εβδομαδιαίο ρεπό», ανέφεραν οι εργαζόμενοι στον Σκλαβενίτη.
«Συγκεκριμένα, οι συνάδελφοι μερικής απασχόλησης (6Χ6) θα εργάζονται τέσσερα επτάωρα και ένα οκτάωρο και οι συνάδελφοι πλήρους απασχόλησης (6Χ6,40) πέντε οκτάωρα», αναφέρεται στην ίδια ανακοίνωση
Σύμφωνα με τους υπαλλήλους στα σούπερ μάρκετ της συγκεκριμένης εταιρείας «πρόκειται για μία εξέλιξη η οποία, μολονότι αφορά αποκλειστικά συναδέλφους της εταιρείας μας, εκτιμούμε ότι μπορεί να έχει θετικές συνέπειες για τον κόσμο της μισθωτής εργασίας συνολικότερα, καθώς αποτελεί ένα ξεκάθαρα θετικό παράδειγμα».
«Ως γεγονός στέλνει στην ελληνική κοινωνία μήνυμα αισιοδοξίας και αυτοπεποίθησης, μήνυμα αντίστοιχο με αυτό που εξέπεμψε η επιχειρησιακή σύμβαση εργασίας που υπογράψαμε τον προηγούμενο Δεκέμβριο, η οποία ήταν η πρώτη στην πατρίδα μας που αναγνώρισε τις χαμένες – με βάση τη νομοθεσία – τριετίες της περιόδου 2012 – 2023», αναφέρουν χαρακτηριστικά οι εργαζόμενοι.
Κίνηση που τον καθιστά πρώτο παίκτη και στην κυπριακή αγορά πραγματοποίησε ο όμιλος Σκλαβενίτη, με την υπογραφή συμφωνίας εξαγοράς της τοπικής αλυσίδας Παπαντωνίου, επιβεβαιώνοντας σχετικό δημοσίευμα του Capital.gr τον Σεπτέμβριο του 2023. Επί της ουσίας ο Σκλαβενίτης κατάφερε να κάμψει τις αντιστάσεις που υπήρχαν από πλευράς της επιχειρηματικής οικογένειας Παπαντωνίου και να προχωρήσει στην απόκτησή της.
Ο Σκλαβενίτης επιδόθηκε τους τελευταίους μήνες σε σειρά συζητήσεων στην Κύπρο, με επιδίωξη να αποκτήσει κάποια από τις ανταγωνιστικές κυπριακών συμφερόντων αλυσίδες. Εν τέλει η συμφωνία επήλθε με την εδρεύουσα στην Πάφο, αλυσίδα σούπερ μάρκετ Παπαντωνίου, η οποία κάνει τζίρο περίπου 150 εκατομμύρια ευρώ και διαθέτει 9 καταστήματα. Σε συνδυασμό με τα περίπου 200 εκατ. ευρώ που κάνει τζίρο ο Σκλαβενίτης έως αυτήν τη στιγμή, o κύκλος εργασιών της ελληνικών συμφερόντων αλυσίδας στη Μεγαλόνησο αγγίζει τα 350 εκατ. ευρώ, φτάνοντας σε αντίστοιχα μεγέθη των δύο πρώτων της συγκεκριμένης αγοράς, ήτοι της κυπριακής Αλφαμέγα της οικογένειας Παπαέλληνα και της Lidl Κύπρου.
Με αυτόν τον τρόπο μετά την Ελλάδα όπου διατηρεί μεγάλη απόσταση από τις Lidl Ελλάς και ΑΒ Βασιλόπουλος με κύκλο εργασιών υψηλότερο κατά περίπου 3 δισεκατομμύρια ευρώ από τις δύο προαναφερόμενες αλυσίδες, ο Σκλαβενίτης καταφέρνει να πιάσει την “πρωτιά” και στην Κύπρο.
Θα θυμίσουμε ότι ο Σκλαβενίτης είχε αποκτήσει 18 καταστήματα στην Κύπρο κατά την απορρόφηση-εξαγορά του Μαρινόπουλου η οποία ολοκληρώθηκε το 2017, ενώ αποτελεί αυτήν τη στιγμή τον τρίτο παίκτη στην εν λόγω αγορά. Τα καταστήματα που έχει στο δίκτυό του βρίσκονται σε Λευκωσία (8), Λεμεσό (5), Πάφο (2), Λάρνακα (2) και Παραλίμνι (1). Συνολικά απασχολεί περί τα 1.500 άτομα προσωπικό, ενώ υπολογίζεται ότι στα καταστήματά της μπαίνουν καθημερινά περίπου 20.000 άτομα.
Σε ό,τι αφορά την κυπριακή αγορά και τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ που πρωταγωνιστούν, πρώτη σύμφωνα με πληροφορίες εμφανίζεται να είναι η Lidl Κύπρου με 22 καταστήματα και τζίρο περί τα 350 εκατ. ευρώ, έχοντας αυξήσει σημαντικά τη δύναμή της εκεί τα τελευταία χρόνια -κυρίως την τελευταία πενταετία- επεκτεινόμενη διαρκώς με νέα καταστήματα και οργανική ανάπτυξη. Ισχυρή δύναμη επίσης είναι η κυπριακών συμφερόντων του ομίλου Παπαέλληνα, Άλφα Μέγα, με 17 καταστήματα και τζίρο επίσης κοντά στα 350 εκατομμύρια ευρώ με μερίδιο στα επίπεδα του 25% της αγοράς.
Ο Σκλαβενίτης πριν την εξαγορά ήταν ο τρίτος παίκτης στη Μεγαλόνησο. Η ελληνική αλυσίδα είχε μερίδιο 20% της αγοράς και ο κύκλος εργασιών της ήταν κατ’ εκτίμηση στα επίπεδα των 200 εκατομμυρίων ευρώ.
Τέταρτος παίκτης είναι ο συνεταιρισμός που απαρτίζεται από μικρότερα σημεία λιανικής, MAS Supermarkets, με 50 καταστήματα και τζίρο 150 εκατ. ευρώ. Επίσης, η Αθηαινίτης με δύο μόλις καταστήματα, έχει καταφέρει να διατηρεί 10% μερίδιο και τζίρο στα επίπεδα 150 εκατ. ευρώ. Η Παπαντωνίου έχει 9 καταστήματα με κύκλο εργασιών και αυτή περί τα 150 εκατ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά την αλυσίδα Metro πραγματοποιεί ετήσιο τζίρο 100 εκατ. ευρώ, διατηρώντας 6 καταστήματα.
Το επόμενο βήμα για τον Σκλαβενίτη μετά την Κύπρο, είναι η επέκταση στην ευρωπαϊκή αγορά, όπου έχουν γίνει κινήσεις με σκοπό την ανάπτυξή του στην Πολωνία στο πλαίσιο του επιχειρηματικού του σχεδιασμού, όπου στοχεύει να προχωρήσει σε εξαγορά τοπικής αλυσίδας.
Πρώτος παίκτης στην Πολωνία είναι η πορτογαλική Jerónimo Martins που ελέγχει την Biedronka. Στη δεύτερη θέση βρίσκονται οι Lidl & Kaufland του γερμανικού ομίλου Schwarz και ακολουθούν οι Eurocash, Żabka, Grupa Specjal, Dino, Carrefour, Auchan, Polska Grupa Supermarketów και ο γερμανικός χονδρέμπορος Makro C&C (Metro).
Περισσότερες ειδήσεις σήμερα
Δέσποινα Μοιραράκη: «Η απώλεια του πατέρα μου με στιγμάτισε για πάντα στη ζωή μου»
Το ζώδιο που θα προσελκύσει πλούτη μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου
Ανατροπή: Οδήγηση «τέλος» για τους 70άρηδες – Τους παίρνουν το τιμόνι οι νέες αλλαγές